[OC]Met gelockte XP?

Pagina: 1
Acties:

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:14
ik ben in het bezit van een k7s5a met 256mb sdram en een gelockte XP1600+. Maar nu wil ik langzaam upgraden. Te beginnen met mobo en geheugen. Maar heeft het wel zin om een epox 8k3a met samsung ddr2700 te kopen als je een gelockte cpu hebt? En ik wil later een nieuwe cpu kopen, als de 2400+ uit is. Die koop ik dan wel geunlocked. Maar dan vraag ik me dus wel af, als amd de 400mhz fsb op de nieuwe tbreds gooit, heb je dan nog wel wat aan je VIA KT333 chipset? Is het dan niet een loze investering als je een 2400+ wil later?

De vragen dus:

-Overclocken met een gelockte amd-cpu, wil dat wel goed?? Ik bedoel 150+ fsb. Niet 10mhz fsb er bij
-Is het wel verstandig een 8k3a te kopen met oog op de nieuwe fsb op de tbreds die komen gaan? kan je dan niet beter wachten op de kt400 mobo's ?

Dus ik heb 2 keuzes:

komende maand een 8k3a halen met samsung ddr2700. Dan kom ik dus niet ver met overclocken omdat mijn cpu gelocked is.

OF wachten op KT400 omdat je anders misschien geen optimale support voor Tbred hebt.

Dus wat voor raad geven jullie?

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08-2025
wachten op KT400 omdat je anders misschien geen optimale support voor Tbred hebt

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-02 09:44

Bluppy2

Hip!

punt 1) de nieuwe XP's kunnen vaak een stuk minder ver ge-oced worden, ook als ze ge-unlocked zijn.. AMD heeft wat problemen met het 0.13micron procede.. al schijnt daar nu wel verbetering in te zitten

punt 2) overclocken met een gelockte cpu kan best.. ik krijg mijn gelockte 1600+ makkelijk naar de 1900+ getilt, maar dat hangt helemaal van de stepping af... sommige cpu's kunnen het beter dan andere.. De huidige XP's clocken niet goed over, zie (1) maar de oude wel...

punt 3) volgens mij pakken alle huidige mobo's geen 400mhz FSb.. misschien is dat met een bios update te verhelpen.. maar ik betwijfel het..

Mijn advies: nog ff wachten met upgraden :)

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-02 16:12

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Ehmmmm ja ik zou idd wachten op de Kt400 en dan Samsung DDr 400 erbij. :)
Maar volgens mij komt de Barton in dezelfde tijd als de Kt400 mobos .....

Neem dan een Barton B-)

Turn it off and on again.