Mozilla fontvaagheid & new window openen

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak_NL
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-08 14:17
Twee kleine (of niet) Mozilla vraagjes:

Als je Mozilla opstart en daarna in de console "mozilla" nog een keer aanroept (met als doel het openen van nog een scherm) krijg je de profilemanager voor je neus. Is er een manier om mozilla vanuit de shell aan te roepen als deze al draait om nog een venster te openen?

Puntje twee: Mozilla doet het vrij goed met het AA font gebeuren, maar sommige regels tekst "missen" af en toe een pixelhoge lijn waardoor de fonts ingedrukt lijken.. Als je deze regel selecteerd herstelt dit probleem zich. Is dit een bekend probleem van Mozilla of moet ik het bij m'n X configuratie zoeken? :?

Het gaat om Mozilla 1.0 (Gentoo ebuild)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had hier ook last van maar toen ik van de week me systeem had geupdate deed hij dat niet meer, probeer de laatste versie van mozilla eens? (antwoord op vraag 1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroeske
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-06 09:27
een nieuw scherm kan je met ctrl + n openen (en een nieuwe tab met ctrl + t)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

new window kan je doen vanuit het file menu, maar ja je wilt per se vanuit de shell, dan weet ik het niet..

die fonts heb ik ook, ook vaak verticale lijnen, en tekst aan de bovenkant 1 pixel naar links verschoven, dit gaat weer goed als ik het selecteer, of scroll, ik weet niet of je dit ook bedoelt (ik heb dit ook in galeon)

he toevallig heb ik er nu ook een, check deze file voor het screenshot (bij de 'Bekijk Bericht'-knop): http://elektron.its.tudelft.nl/~piguil09/screenshot.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak_NL
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-08 14:17
ultimate: hmm.. updaten dus.. Altijd een beetje vervelend voor de dialuppende Gentoo-er :)

Ik vind het wel prettig om via het rechtermuisklik-desktopmenu (fluxbox) een applicatie of nog een instantie van een applicatie te openen, vandaar de vraag of dat ook via de shell kan. Is het misschien mogelijk om "ctrl + n" vanuit de shell naar mozilla te sturen? Keyevents sturen dus?

BioniK: Zoiets ja :) Alleen heb ik het nog niet bij een button gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van het eerst genoemde probleem had ik ook last bij versie 1.0 final en 1.1 alpha. Ctrl + n is niet zo'n goede oplossing omdat je ook wel eens een browserscherm wilt openen terwijl je in een ander programma werkt en je nog een mozilla scherm ergens hebt open staan. Om dan eerst naar dat Mozilla scherm te gaan om vervolgens ctrl + n te doen is ook geen oplossing waar ik erg gelukkig van werd. Ik draai nu weer versie 1.0 rc1, deze heeft dit probleem niet. Kan iemand bevestigen dat deze bug er bij 1.1 beta is uitgehaald? Ik zie het zo gauw niet op de site van Mozilla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 11:33

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 18:53:
Van het eerst genoemde probleem had ik ook last bij versie 1.0 final en 1.1 alpha. Ctrl + n is niet zo'n goede oplossing omdat je ook wel eens een browserscherm wilt openen terwijl je in een ander programma werkt en je nog een mozilla scherm ergens hebt open staan. Om dan eerst naar dat Mozilla scherm te gaan om vervolgens ctrl + n te doen is ook geen oplossing waar ik erg gelukkig van werd. Ik draai nu weer versie 1.0 rc1, deze heeft dit probleem niet. Kan iemand bevestigen dat deze bug er bij 1.1 beta is uitgehaald? Ik zie het zo gauw niet op de site van Mozilla
Dit is juist een feature :D
Het komt erop neer dat met meerdere schermen open er nog wel eens problemen waren met preferences en cache opslaan e.d. om dit te voorkomen hebben ze dat dus ingebouwd!

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ycode
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
Bij punt 1: Ik had precies hetzelfde probleem en ik heb er iets op gevonden. Eerst moet je kijken of Mozilla al draait. Onder linux is dit makkelijk, onder windows iets lastiger maar er zijn utils voor. Daarna moet je Mozilla gewoon aanroepen als deze nog niet draait en aanroepen met mozilla -remote "openurl( URL, new-window)" waarbij URL de url is waarmee deze geopend moet worden. Onder Linux heb ik het volgende shell scriptje gemaakt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
#!/bin/sh
AANTAL_MOZILLAS=`ps -ef | grep mozilla | grep -v grep | grep -v start-mozilla | 
awk '{ print $2 }'| wc -l`

echo $AANTAL_MOZILLAS
if [ $AANTAL_MOZILLAS != "0" ]; then
        mozilla -remote "openurl( $1, new-window)"
else
        mozilla $1 &
fi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1) De oplossing hiervoor is om gebruik te maken van het Mozilla Starter Script wat speciaal voor dit probleem gemaakt is.
2) Dit probleem heb ik ook met alle mozilla's die ik gebruik, vanaf versie 0.9.5 oid, met en zonder AA fonts. Selecteren laat idd normale text selecteren. Ik ben er zelf ook nog niet achter waardoor het komt, maar mischien komt dat omdat ik eraan gewend ben ^_^
Pagina: 1