Waarmee CPU schoonmaken

Pagina: 1
Acties:
  • 310 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bally
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-10 15:57

Bally

1200 + 1500 Wp

Topicstarter
Hallo,

Ik krijg binnenkort een nieuwe koeler voor mijn CPU. Waarmee kan ik het beste de oude koelprut van mijn cpu afhalen????

Ik heb de search geprobeerd, en sommige zeggen wasbenzine andere terpetine enz. Waat lijkt jullie het beste?????

Hoop is uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k heb ut altijd met Terpentine gedaan werkt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:02

Convoy

g44p

met zoutzuur natuurlijk ;) nee, idd terpentine werkt het best, of nog beter is 100% alcohol >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

100% alcohol bestaat niet, maar het maakt idd wel goed schoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bally
  • Laatst online: 01-10 15:57

Bally

1200 + 1500 Wp

Topicstarter
OK, daar heb ik wat aan. Bedankt allemaal

Hoop is uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

of wasbenzine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:07

Maximus

There is no substitute

terpentine :) does the job

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biertjuh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-11-2023

Biertjuh

Biertjuh?!

Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 16:21:
[off topic]
Nu zal ik wel heel dom overkomen denk ik,..
maar als het niet bestaat, hoe weet je dan dat het goed werkt? :+

Als ik mijn grijze massa eens open komt er geloof ik uit dat 100% alcohol (als het zou bestaan) gas is :) en nou is dat toch wel de minst practische manier om schoon te maken :P
[/off topic]

Ontopic,
terpetine

The object of war is not to die for your country, but let the bastard die for his.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Muggezifter modus]

niets is op deze wereld volgens mij 100%.Zit altijd wel wat tussen , al is het maar 1 molecuul.

[muggezifter modus uit]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
  • Laatst online: 01-10 09:15
Pak een stuk keukenpapier, en vouw dat een paar keer dubbel zodat het een beetje stevig blijft, houdt het doekje op de opening van je terpentinefles zodat de opening helemaal is afgesloten en draai je fles om heel kort. Het doekje is nu vochtig, wrijf dan voorzichtig over je cpu heen zodat de paste erafgaat, kijk goed of er geen restjes keukenpapier achterblijven, en klaar is kees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
niet doen: jif en staalborstel

wel doen: wasbenzine,terpetine..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En op het moment dat je denkt dat je het er nooit meer af zal krijgen, nog even doorgaan. Het wrijft eerst flink uit, maar daarna is het er ook zo af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenJ
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-05 14:03
wasbenzine, irriteert de huid ook niet (als je daar gauw last van hebt) en verdampt ook lekker snel als je het schoon hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik heb het met wasbenzine gedaan. Ik las ook es in een ander topic dat terpentine juist niet moest omdat dat een olielaagje achterlaat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laszlo
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08-2024

Laszlo

Grrrrrr....

Wasbenzine is ok, net zoals alcohol. Ik dacht dat niet dat terpetine een vetlaagje achterlaat.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snipisnap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-04 20:40
rick_h schreef op 09 augustus 2002 @ 19:40:
ik heb het met wasbenzine gedaan. Ik las ook es in een ander topic dat terpentine juist niet moest omdat dat een olielaagje achterlaat :?
Volgens mij is het aceton/nagellak remover die een olielaagje achterlaat. Die moet je niet gebruiken. Alcohol, terpentine en wasbenzine zijn wel goed.

"It certainly appears so..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou geen terpentine gebruiken, dit verdamt langzaam dus heb je de kans dat er wat achterblijft. Beter is het om wasbenzine te gebruiken dat reinigt perfect en verdamt zeer snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het beste is isopropyl-alcohol, maar dat is niet makkelijk te krijgen.

Dan kun je nog kiezen voor wasbenzine , terpetine of spiritus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik meen op het forum hierover eens gelezen te hebben dat gedenatureerde alcohol hiervoor ook goed zou zijn. Is iets van 96% dus droogt snel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

bij de apotheek verkopen ze kleine flesjes alcohol voor schoonmaak doeleinden. kost bijna niets (1 euro nogwat), en voldoet prima. kijk anders ook eens op http://www.articsilver.com/arctic_silver_instructions.htm onderaan staan ook instructies om schoon te maken. ;)

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
naar de apotheek, vraag om 97% alcohol. Kost wel wat.

dikzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-10 15:30
Volgens mij werken al deze dingen prima, zolang het maar ontvet. Aceton wordt bij ons (ik werk op een lab) vaak gebruikt, maar dit is wel pure aceton (ik denk dat er in nagellakremover wat extra bestandsdelen zitten om die enorme lucht wat te dempen). Ook 100% alcohol (is vrij duur, moet speciaal ontwaterd worden, aangezien alcohol de eigenschap heeft tijdens een destillatieprocedure 4% water aan zich te binden, dus 100% moet via een speciaal procede gemaakt worden) werkt heel goed denk ik om schoon te maken.
Probeer gewoon iets te vinden wat zo puur mogelijk is, zonder allerlei extra componenten. (alcohol 96% uit de apotheek bv.)

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in ieder geval NIET schoonmaken met een scherp voorwerp (bijvoorbeeld de randjes van de core)! De core van de XP chipset brokkelt ontzettend snel af en dan is ie voor goed kaduuk. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoak
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:18
wasbenzine vervliegt zo lekker snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 16:21:
Nee ik heb hier 99,8 % alcohol staan, is geen 100, maar zit er toch verdomd dichtbij zou ik zeggen, enne het maakt nog goed schoon ook :9 ...maar ik zou alchol nemen dat is wat schoner dan terpentine...
Ow ja ene het is geen gas hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Nagellakremover !!!! werkt echt perfect, en best wel sterk spul :)

Nagellakremover lost ook met gemak die kauwgomplakken op die standaard onder de goedkopere koelers zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Snipisnap schreef op 09 augustus 2002 @ 19:51:
[...]

Volgens mij is het aceton/nagellak remover die een olielaagje achterlaat. Die moet je niet gebruiken. Alcohol, terpentine en wasbenzine zijn wel goed.
volgensmij laten alle olie-rafinaten (Wasbenzine,terpentine,thinner) een beetje vettigheid achter.
ik gebruik altijd brandspiritus (alcohol met een luchtje en kleurtje, 85%) om coolers en cpu's schoon te maken.
het werkt niet echt snel (hard poetsen en grote delen verwijderen met oude bankpas ofzo), maar het laat niks achter

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Pagina: 1