Mijn videokaart bromt?

Pagina: 1
Acties:

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-03 11:11

Ulti23

Quality Time

Topicstarter
ik heb de search gebruikt, maar kon niks vinden. Het is niet echt een probleem, maar ik ben benieuwd of jullie dit 'geval' ook al is meegemaakt hebben.

Als ik men PC-tje een anderhalf, twee uurtjes aan heb en ik ben wat aan het netten, gamen, dan wil mijn videokaart, pas een maand of 2 oud wel eens beginnen te brommen (brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr) :? :? Ik weet ook waar het vandaan komt, van de aluminium koeler die er standaard op zit.
Hij wordt ook niet heet, heb er een goede airflow op staan (onderin van voren intake, bovenin van achter outtake). Ik voel wel is aan die kaart en hij wordt echt niet te heet. Waar kan dit nou aan liggen? Als hij bromt btw heb ik geen vastlopers of wat dan ook, ik kan gewoon lekker blijven gamen, zonder probs.

Iemand die dit herkent? OS is win2k pro. En wat kan ik er aan doen?

I pitty the fools who took my game-station.....

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Lijkt mij dus dat de fan nu al brak begint te worden :) Ff naar de fabriek mailen en vragen om een nieuw fannetje.

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 13:56

bloasfist

Slot-A Crew

Pollewob schreef op 09 augustus 2002 @ 15:52:
Lijkt mij dus dat de fan nu al brak begint te worden :) Ff naar de fabriek mailen en vragen om een nieuw fannetje.
Idd, gebeurd all the time...

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• Ulti23

Ulti23

Quality Time

Topicstarter
Pollewob schreef op 09 augustus 2002 @ 15:52:
Gvd, nu al :( ? Kan het kwaad dat gebrom? Verklooi ik me kaart ermee als ik lang mee doorga? Ik zal iig XFX is gaan mailen dan. Valt neem ik aan wel binnen de garantie.

• Pollewob
  • Niet online
mwah.. zolang ie bromt draait de fan iig nog. Als het opeens stil wordt moet je je pas echt zorgen gaan maken en je pc heel snel uitdoen :)

Met een beetje olie kan je deze fan waarschijnlijk nog wel even oplappen, maar ik zou als ik jou was wel asap een nieuwe fan regelen.

Verwijderd

fan is gaar ik zou totdat er een nieuwe is de pc niet onbeheerd achterlaten.

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Fan gaar? Zou natuurlijk kunnen...
Maar het kan ook gewoon stof zijn > ff met een busje perslucht je fan schoonblazen wil ook nog wel eens wonderen doen ;)

• Ulti23

Ulti23

Quality Time

Topicstarter
OK, ik heb XFX gemaild. Mocht ik nou een nieuwe fan opgestuurd krijgen, dan moet ik zeker de koelprut ook vervangen, en kan ik dan dezelfde gebruiken als ik nu voor me CPU gebruik? Het is geen artic silver, maar volgens de verkoper ook heel goed spul, en gelijk heeft ie, want me CPU blijft stressed goed op temp, namelijk 44 graden :*)

• Ulti23

Ulti23

Quality Time

Topicstarter
warp schreef op 09 augustus 2002 @ 16:34:
Fan gaar? Zou natuurlijk kunnen...
Maar het kan ook gewoon stof zijn > ff met een busje perslucht je fan schoonblazen wil ook nog wel eens wonderen doen ;)
Jaaa, goed idee, ga ik gelijk eens proberen. Moet ik em zeker wel eerst verwijderen van de kaart? Stomme vraag misschien, maar ben een nOOb op dat gebied, vandaar.

• Pollewob
  • Niet online
als je alleen de fan eraf schroeft en niet aan de heatsink komt hoef je er geen nieuwe pasta op te doen hoor :)

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ulti23 schreef op 09 augustus 2002 @ 16:41:
Jaaa, goed idee, ga ik gelijk eens proberen. Moet ik em zeker wel eerst verwijderen van de kaart?
Welnee, alleen je gehele videokaart even uit de kast halen en dan met een busje perlucht alles in en rondom je fan even schoonblazen.
Pagina: 1