Toon posts:

UT-Server problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Help!

Ik heb sinds een half jaar een netwerk in huis van twee pc's, en ben een verslaafd UT-speler - Nu heb ik het volgende probleem:

Als ik zelf een server wil starten, kan iemand van buitenaf niet in-loggen op mijn ip.nr. de andere pc op het netwerk vind mij via lan en kan dus wel meespelen, maar ook daar kan ik niet in-loggen via ip.
Advertise server plaatst mij niet in de UT-server lijst.
Winipconfig geeft mijn eigen (correcte) ip nr aan.
Ik maak gebruik van een: SiteCom 2-user netwerk kit.
Internet delen staat ingeschakeld.
PC-specs.

p4 1.7 win.ME Hoofd pc (realtek 2x)
Celly 450 win.ME Secc. pc (realtek 1x)

Maakt verbinding via Chello (Motorola SurfBoard)
UT-version 436 incl. 4 bonus-packs e.d.

Op allebei de pc's is het niet mogelijk om een server op te starten, dat terwijl mijn oude pc haar internet pc en tevens mijn dedicated server had moeten worden!!

iemand? iemand??

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-04 14:37

JeroenT

hoi!

Je moet poorten forwarden in je router/pc :)

je server hangt dus zegmaar zo:

Chello--->P4 workstation--->je UT server pc

gebruik je ics van microsoft?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:57

Predator

Suffers from split brain

Op die celly is dat logisch dat niemand kan connecteren:
Het Grote Poortmappingsverhaal

Maar op de PC die zelf internet connectie heeft moet dat wel lukken:
Met wat deel je internet ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Wow Proff.
Ben een n00b (of hoe dat heet)

• jfeelders
  • Laatst online: 07:02

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

ja, dat heb ik ook. Ik heb de 'listening port' ook al veranderd naar zo'n beetje de enige poort die ik open heb gezet op mn Alcatel SpeedTouch (FTP-server; 21) en toch word ik niet gezien. Bij LAN-games staat ie wel (met intern IP-adres) en niet bij de UT-serverlijst. Precies het zelfde dus wat hierboven staat, alleen is mijn hardware een beetje anders...

Verwijderd

Topicstarter
Deel met standaard ME verbinding delen

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Dus als je UT server op de pc die rechtstreeks aan internet hangt opstart kan er ook niemand van buitenaf connecteren ?

Firewall die aanstaat ?

Verwijderd

Topicstarter
predator
Nee, dan ook niet, en geen fire-wall

Verwijderd

Topicstarter
heb wel een gehoord dat je het protocol maar aan een apparaat mag toekennen of zo
maar ken de config daarvan ook niet

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Ik heb een lange tijd terug ook iets dergelijks gehad, 2 pc's thuis waarvan 1 direct aan het internet ( Gateway ) Op de Gateway had ik Quake 3 geinstalleerd as server in de hoop dat andere mensen via het internet konden joinen. Het werd dus een NO-GO, wat ik ook deed. Het probleem lag hem in de NIC's op de Gateway ( 2 stuks ) Quake pakte de NIC met het lokale IP adres, dus niemand kon hem van buitenaf benaderen. In de Quake configuratie kan je in deze situatie een IP adres definieren ( seta net_ip 213.46.blah.blah ) En dat werkt meteen. Misschien is er voor UT ook een dergelijke command.

Succes!

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Topicstarter
Ja beyond dat klinkt zeer herkenbaar, maar ben niet zo thuis in de system-console van UT

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Toevallig niet @home en de andere persoon ook ?
(en zelfde gateway)

Verwijderd

Topicstarter
Nee, chello (weet niet hoe die verschillen, volgens mij niet zo heel veel) en eeehhh? gateway........ ik ben dus ECHT een n00b

Verwijderd

Topicstarter
offtop...
Ben pas sinds een 3/4 jaar weer actief met pc/internet.
Is heel wat anders dan een 368/33mhz. of een game-console,
maar ik doe mijn best.
offtop...

Verwijderd

Topicstarter
Bij mijn unreal.ini bestand staat wel:

host=
portal=
port=7777
(moet ik hier misschien iets invullen?)

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Wil je aub gebruik maken van:
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif ipv je topic onnodig te schoppen :)

Wat je eens kan proberen is:
Start je UT server op je pc met internet.
Dan, terwijl je server runt start een command shell ( "dos box" )
en typt
code:
1
netstat -an

Kijk naar lijnen waar 7777 of 7778 in voorkomt.

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-04 14:05
Ik wee nie maar in HL/CS kun je kiezen voor LAN of internet game, hebbie dus wel een internet connectie? en kan iemand connecten naar je PC door je IP in te typen?

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• jfeelders

jfeelders

Heeft ie dan persé poort 7777 en 7778 nodig? Ik laat m luisteren naar 21. Of is dat niet genoeg?

• Predator

Predator

Suffers from split brain

jfeelders schreef op 09 augustus 2002 @ 19:14:
Heeft ie dan persé poort 7777 en 7778 nodig? Ik laat m luisteren naar 21. Of is dat niet genoeg?

21 = FTP

Hij heeft het toch over een UT (unreal tournament) server volgens mij hoor :P

• Sjadow_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-06-2024

Sjadow_

wassup?

Ik had vroeger ook dit probleem, maar ik gebruik WinRoute Pro. Hier kan je dan instellen wat betreft port mapping, als ik bijvoorbeeld listen on : 345 ofzo en forward naar 7777 op andere comp dan pakt ie em niet, als ik allebei instel op 7777 pakt ie em wel gelijk. Dus ik had

InetServer listens on: 7777 forward to 192.168.0.2:7777

• jfeelders

jfeelders

Ik gooi deze hele oude topic weer eens omhoog omdat ik de laatste tijd weer bezig ben een Unreal Tournament-server op te zetten voor vrienden. De situatie is misschien nogal specifiek dus vraag ik naar ervaringen van mensen met gelijke setup.

De server draait achter een SpeedTouch Home, getweaked naar Pro, draait dedicated op de goede poorten UDP 7777-7781, de server wordt gevonden door de mastergame-servers (unreal.epicgames.com en master.qtracker.com (UDP 27900)) maar komt niet in de lijst met servers voor. Mijn vrienden kunnen dus niet via de server-lijst mijn server vinden, niet direct via IP-adres:poort-nummer connecten maar ik kan wel op de server komen via het netwerk (10.0.0.150).

Het lijkt dus een modem-instelling-dingetje ofzo. Ik heb voor het gemak ff alle firewalls uitgezet ('Living on the edge!' ;) ), en via Nubz Alca-tool zag ik dat er poorten dynamic gemapt werden. Ik heb voor de goede orde ook bovenstaande poorten statisch gemapt in de SpeedTouch Pro, maar geen respijt.

Zijn er tweakers die in de zelfde situatie hebben gezeten en die het werkend hebben gekregen? :?

[update]
Nadat ik de modem die dus al getweaked was naar Pro met NAT heb doorgetweaked naar SIP_Spoof waardoor je echt direct op het internet aangesloten bent, is alles wel werkend nu! Mijn NIC heeft nu mijn externe IP, ZoneAlarm Pro heeft de bovenstaande poorten open en mijn server is te zien in de lijst met internet-servers. De NAT-translatie hield dus alles tegen... :(

[ Voor 16% gewijzigd door jfeelders op 10-09-2004 00:33 ]

Pagina: 1