[Applescript] Fout -2753 bij aanmaken Alias

Pagina: 1
Acties:

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08 12:07

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Topicstarter
Ik ben bezig met Applescript omdat ik voor alle users in Macintosh Manager een Nederlandse Alias moet aanmaken voor hun Engelse mappen.
Ik heb een OnDrop Action Script gemaakt.
Die er alsvolgt uitziet:
code:
1
2
3
4
5
on adding folder items to theFolder after receiving theJunkThatDriftsIn
    repeat with aFile in theFunkThatDriftsIn
        tell application "Finder" to make new alias at aFile to "Preferences" with properties {name:"Voorkeuren"}
    end repeat
end adding folder items to

Maar zodra ik nu een mapje in deze folder drop, dan krijg ik een -2753 fout. Iemand die hier een oplossing voor weet?

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:48
Heb je al eens opgezocht wat die -2753 error-code betekent?
Heb je dat stukje code al eens gedebugged?
Weet je waar de fout zich exact voordoet etc....

Lees even de P&W Quickstart.
GoT is geen 'dump-je-foutieve-code-hier-en-we-lossen-het-voor-je-op'-service. Je zult zelf ook een beetje initiatief aan de dag moeten brengen wil je het probleem snappen en oplossen.

https://fgheysels.github.io/

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Topicstarter
whoami schreef op 09 augustus 2002 @ 15:46:
Heb je al eens opgezocht wat die -2753 error-code betekent?
Heb je dat stukje code al eens gedebugged?
Weet je waar de fout zich exact voordoet etc....

Lees even de P&W Quickstart.
GoT is geen 'dump-je-foutieve-code-hier-en-we-lossen-het-voor-je-op'-service. Je zult zelf ook een beetje initiatief aan de dag moeten brengen wil je het probleem snappen en oplossen.
Uhm, dat weet ik wel, en jah ik heb de foutmelding opgezocht. Ik post wel vaker hier in P&W. Het betekend Property not Found, in de make new alias regel.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:48
Meld dat dan ook direct even in uw openingspost wat die foutmelding wil zeggen. Wat hebben andere mensen daar aan als ze enkel de error-code zien en niet weten wat het betekend?

https://fgheysels.github.io/

• scan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-10-2025

Een pc is net een brommer. je kan hem wel opvoeren maar het blijft nog steeds een brommer

Verwijderd

Tjemig whoami, rustig.. :/ Je gaat meteen hard de aanval in

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Topicstarter
Jah, heb ik al gekeken, ik heb via www.apple.com/applescript (eerst de beginnerstutorial gevolgd :P) een aantal websites bekeken. En daarnaast uitgebreid gegoogled. Ik gok nu dat het komt doordat hij niet het hele path in aFile zet, maar alleen die ene directory. De rest is in principe altijd hetzelfde, dus ik gok dat mijn script zoiets moet worden:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
on adding folder items to theFolder after receiving theJunkThatDriftsIn
    repeat with aFile in theFunkThatDriftsIn
        tell application "Finder"
                tell item "Raid HD"
                tell folder "Macintosh Manager"
                tell folder "gebruik"
                tell folder aFile
                make new alias at aFile to "Preferences" with properties {name:"Voorkeuren"}
                end tell
                end tell
                end tell
                end tell
                end tell
    end repeat
end adding folder items to

• scan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
Waarom wil je trouwens een nederlandse alias aanmaken voor macintosh manager mappen ?. Ben je soms aan het netbooten van een os x server :)

zoja heb ik eventueel nog wel een andere oplossing voor je

Een pc is net een brommer. je kan hem wel opvoeren maar het blijft nog steeds een brommer

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Topicstarter
scan schreef op 09 augustus 2002 @ 21:14:
Waarom wil je trouwens een nederlandse alias aanmaken voor macintosh manager mappen ?. Ben je soms aan het netbooten van een os x server :)

zoja heb ik eventueel nog wel een andere oplossing voor je
Het netbooten werkt dus voor geen meter bij ons.
40 Pc's tegelijkertijd trekt de glaskaart helemaal dicht ;)
Daarom richt ik die nieuwe PC's lokaal in.
Maar, daar moeten users nog wel gebruik kunnen maken van hun eigen mappen en dergelijke. Ik had dus een vreemd probleem, dat users ALLE rechten kregen, behalve op hun eigen mappen. Nader onderzoek wees uit dat de Nederlandse clients gewoon in de Macintosh manager map een map Gebruikers aanmaken. En daar apart die data in het nederlands opslaan. En aangezien ik geen engelse versie van Mac OS heb (en geen tijd om te reinstallen op 15 machines) heb ik besloten om aliassen te gaan maken, wat netjes werkt. Maar ik moet dus 300 users a 10 mapjes af, en daarom wil ik dit gaan scripten. Mocht je een snellere oplossing hebben, is altijd welkom. En jah inderdaad wij draaien nog de oudste versie van Mac OS X.

Pagina: 1