[FLASH + HTML] door on blur knoppen disabled

Pagina: 1
Acties:

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 10:08

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

Topicstarter
ik ben met een cd navigatie tool bezig, maar heb een probleem,
als ik gewoon de swf open in een explorer ( http://www.xangadix.net/download/cd_interface.swf ) dan doet ie het uitstekend, je kunt op de bollekes drukken en het menu werkt en je kunt de sterretjes met je pijltjestoetsen en pgup en pgdn bedienen. Fantastisch

omdat het een navigatie-tooly is heb ik de html file een <body onblur="self.focus()"> gezet zodat ie altijd bovenop blijft liggen. De ellende is dat daardoor de toetsen niet meer werken. Eerst werkte ik met Keypress in de main code voor de toetsen en heb dat al omgeschreven naar een aparte button (de kontroller die je rechtsonder ziet) maar hij wil nog steeds niet. ( http://www.xangadix.net/download/navigator.html )

weet iemand een workaround hiervoor?!

hmm, misschien is het niet helemaal duidelijk; hij probeert als je ermee speelt allerlei pagina's te openen die er niet zijn, die zijn er hier wel, maar die heb ik niet opgeladen. Het probleem zit hem simpelweg in het feit dat ie om de een of andere reden door die on blur het toetsenbord disabeld. Let dus niet op de 404s die je krijgt

[ Voor 0% gewijzigd door XangadiX op 09-08-2002 15:50 . Reden: url vergeten; url verkeerd gespeld; meer uitleg ]

Stoer; Marduq

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-09 12:21
In ieder geval alvast een tip: je focussed nu op het window terwijl je moet focussen op de Flashmovie.

• XangadiX

XangadiX

Topicstarter
hmm... en hoe doe je dat?

Stoer; Marduq

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

offtopic:
1)
op het moment dat ik een (niet bestaande) link open, ik de daarop volgende 404 sluit, en dan weer terugkeer naar je menu, zijn alle sterren opeens ranzig grote witte stippen geworden ipv. mooie twinkelsterretjes. Bug, of doet ie het offline wel goed?
edit hierop: ik snap het al, hij zoomt mooi in op dat punt van het sterrenstelsel :)
Dat zie je dus wel als je het menu bedient, maar niet als je gelijk op de sterren klikt...
2)
ik mag eigk niks over de layout melden maar ik vind het jammer dat de hemel zo'n fade naar knetter-standaard-blauw heeft. Het menuutje daarentegen is wel mooi 'net even anders' blauw.

Ontopic heb ik eigenlijk niets te melden, helaas, daar ik te weinig van Flash af weet hiervoor.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• XangadiX

XangadiX

Topicstarter
hier zoomt ie ook mooi in op de sterretjes als je er direct op klikt hoor, misschien moet je eens een computer kopen :P

en het de vormgeving is niet van mij, maar van mijn projectgenoot, ik ben alleen maar de interactiedesigner, de fade op de achtergrond is op deze manier wel lekker rustig, daarom heb ik hem zo gehouden. Het is ook lekker herkenbaar op deze manier.

Stoer; Marduq

• waxle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 15:52

waxle

Schavuit & Schobbejak

Dark Blue schreef op 09 augustus 2002 @ 16:36:
offtopic:
ik mag eigk niks over de layout melden maar ik vind het jammer dat de hemel zo'n fade naar knetter-standaard-blauw heeft. Het menuutje daarentegen is wel mooi 'net even anders' blauw.
* waxle gaat nog ranziger offtopic:
offtopic:
Zou je me de PMS-en nog es voor willen geven? ik denk dat 'knetter standaard blauw' wel mooi is voor in de WC en dan koop ik een Sphinx in een 'net even anders blauw'... ze zullen me raar aankijken bij de Gamma.

Dat zeg ik, Gamma :P

Anyways... moet gezegd dat het hier gaat om een knap staaltje innovatief navigeren ( maar daarvoor moet je eigenlijk het hele proces van XangadiX kennen.
En daarnaast: het probleem blijkt zonder heel ingewikkelde scripting niet oplosbaar, begreep ik, XX?

ouwe meuk
Nichts ist toller als ein Zündapp Roller!

• XangadiX

XangadiX

Topicstarter
het is al gefixed :)
voor de liefhebbers: http://ddcnet.hku.nl/cd/
de content komt nog

Stoer; Marduq

Pagina: 1