internet over netwerk doet het ineens niet meer :(

Pagina: 1
Acties:

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb net ff een oud netwerkkaartje geprobeerd. Dus mn PCI kaart dr uit en die ouwe ISA kaart dr in. Windows ME opgestart maar die herkende hem niet etc. dus kaartje er maar weer uit gehaald en de PCI kaart er weer in. Ik start winME weer en het netwerk doet het (uiteraard) nog gewoon (ik zie andere PC's in mn netwerk e.d.).. MAAR.. internetten wil opeens niet meer :(.. en ik weet zeker dat ik niks veranderd heb aan de instellingen (zoals IP, DNS, gateway etc.) en alles klopt nog steeds.. Ik heb maar alles uit conf.scherm -> netwerk verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar het werkt nog steeds niet. Volgens mij is er iets mis met de DNS instellingen.. maar als ik het IP adres van een site invul dan doet IE ook niks.. maar pingen naar een IP adres wil weer wel..

Ik vind dit allemaal ontzettend vaag.. en het ligt echt aan windows en niet aan de verbinding oid. Ik typ dit nu onder win2k (heb dualboot), dus met de internetverbinding zelf (via sygate) is niks mis, alleen onder winME werkt het plotseling niet meer..
Heeft iemand nog suggesties wat ik zou kunnen doen? Zelf weet ik het niet meer.....

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik heb als laatste redmiddel es ff gekeken wat dat 'Systeem herstellen' van M$ nou is.. en... tegen al mn verwachtingen in doet alles het nu weer gewoon :)

Verwijderd

hehe, heeft M$ toch nog iets goeds gedaan:)