Hej All,
Ik ben bezig met een upgrade van een pentium 1 systeem. De originele specificaties waren:
Intel Pentium 1 133 MHz (socket 7)
QDI-P5I430VX-250 Explorer I
48 MB EDO-Ram
PCI Voodoo Rush 4MB graphics card
2 GB harddisk
Dat het moederbord een 'QDI-P5I430VX-250 Explorer I' weet ik vrijwel zeker, zo heb ik 'm, mede dankzij good ol' google, geidentificeerd, aan de hand van de layout en de gebruikte chips. Ik heb er een Diamond Monster 3D II 12 MB in gedaan. Afgelopen nacht heb ik een burn-in run gedaan van 12 uur, en die heeft ie stabiel doorstaan
. Het probleem is het volgende.
Vanmiddag is er een nieuwe processor binnengekomen, namelijk een Pentium 200 MMX (socket 7). Ik heb 'm zojuist erin geprikt en het draait prima. UT draait zelfs (jaja, laagste grafische instellingen) op een gemiddelde van 26,5 fps met 1 bot
Enkele heatsinks op het moederbord worden echter loeiheet
Je legt je vingertje er niet al te graag op, dat garandeer ik je
Hoe kan dit? Is dit normaal? Is er een kans dat het bordje in vlammen opgaat als ik 'm een burn-in test van 12 uur doe... 

Het zwarte onderdeel onder de socket, rechtsboven het onderste chipje
Alvast bedankt
Ik ben bezig met een upgrade van een pentium 1 systeem. De originele specificaties waren:
Intel Pentium 1 133 MHz (socket 7)
QDI-P5I430VX-250 Explorer I
48 MB EDO-Ram
PCI Voodoo Rush 4MB graphics card
2 GB harddisk
Dat het moederbord een 'QDI-P5I430VX-250 Explorer I' weet ik vrijwel zeker, zo heb ik 'm, mede dankzij good ol' google, geidentificeerd, aan de hand van de layout en de gebruikte chips. Ik heb er een Diamond Monster 3D II 12 MB in gedaan. Afgelopen nacht heb ik een burn-in run gedaan van 12 uur, en die heeft ie stabiel doorstaan
Vanmiddag is er een nieuwe processor binnengekomen, namelijk een Pentium 200 MMX (socket 7). Ik heb 'm zojuist erin geprikt en het draait prima. UT draait zelfs (jaja, laagste grafische instellingen) op een gemiddelde van 26,5 fps met 1 bot

Het zwarte onderdeel onder de socket, rechtsboven het onderste chipje
Alvast bedankt