Hulp bij mobo morse codes

Pagina: 1
Acties:

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-10-2025
ik heb google geprobeerd om te zoeken maar kon niks vinden,

in mijn vorige topic Duron --> bijpassend mobo gezocht deed mijn pc niks, nu vandaag kreeg ik de volgende beep code:

*lang* *kort* *kort*

ik hoorde van iemand dat dit de AGP kaart zou zijn, maar die werdt gister door windows herkend in een andere pc en toen heb ik hem dus eruit gehaald, en terug in de kapotte pc gezet.

weet iemand wat deze codes betekenen?

Verwijderd

Type moederbord en merk BIOS?

• Carnagy
MSI K7T pro

Bios = denkik VIA als dat zou kunnen met versie 3,5

• RMU
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-08 20:19

RMU

Misschien is het geheugen verkeerd

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:08
lang kort kort (kort) is videokaart. Of hij is kapot. Of hij zat er niet goed in. Het is iig een videoprobleem.

edit:
bij google krijg je bij zoeken naar 'bios beep codes' meteen een bruikbare link.

UNOX: The worst operating system

• Carnagy
RMU schreef op 09 augustus 2002 @ 15:21:
Misschien is het geheugen verkeerd
met het geheugen is niks mis, is namelijk een keer onmgewisseld met ander perfect werkend geheugen en dat maakte niks uit, ik wilde gewoon die morse code vertaling weten, ik ben nu al zover dat ik een ecs moederbord heb besteld, omdat de agp kaart in een andere pc meteen herkend werdt, ik wilde alleen weten wat die code betekende

• Carnagy
Sjoko schreef op 09 augustus 2002 @ 15:22:
lang kort kort (kort) is videokaart. Of hij is kapot. Of hij zat er niet goed in. Het is iig een videoprobleem.

edit:
bij google krijg je bij zoeken naar 'bios beep codes' meteen een bruikbare link.
ik zal strax de video kaart er eens uithalen en dan opstarten, dat maakte eerder ook geen verschil

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:08
Carnagy schreef op 09 augustus 2002 @ 15:25:
[...]

ik zal strax de video kaart er eens uithalen en dan opstarten, dat maakte eerder ook geen verschil
erm.. dat bevestigd mijn punt toch.. videokaart erin of niet maakt niet uit.. hij blijft die codes geven -> er is iets mis met het videogedeelte. Gooi er maar eens een PCI kaart in.

UNOX: The worst operating system

Verwijderd

Carnagy schreef op 09 augustus 2002 @ 15:21:
MSI K7T pro

Bios = denkik VIA als dat zou kunnen met versie 3,5
Via is een chipset, geen BIOS.

Zoek eens op 'naam bios' beep codes

• Carnagy
ok, ik heb toenstrax de agp slot flink aangedrukt en 3d kaart er ingedrukt, en zoals je ziet draait de pc nu weer, nu wilde ik weten of er ergens een of andere 3d kaart test te downloaden is zodat ik 100% zeker weet dat het de 3d kaart niet is

• Carnagy
Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 15:30:
[...]

Via is een chipset, geen BIOS.

Zoek eens op 'naam bios' beep codes
waar kan ik ergens die BIOS vinden daN?

edit:
Als je je kaart software matig overclocked (3d-kaart) en je format je pc, blijft die instelling dan bewaard of wordt die gewoon gereset?

Verwijderd

Carnagy schreef op 09 augustus 2002 @ 15:46:
[...]

waar kan ik ergens die BIOS vinden daN?

edit:

Als je je kaart software matig overclocked (3d-kaart) en je format je pc, blijft die instelling dan bewaard of wordt die gewoon gereset?
Tijdens opstarten van de machine wordt het geheugen geteld... zie je ook oplopen. In datzelfde venster moet t staan.

Verwijderd

Je kan het normaal zien wanneer je opstart. Bij het geheugen tellen of er net voor/na staat de fabrikant van het bios. Maar dat is lastig als dat ding niet werkt.

Andere manier dan maar: Het zou op een chip moeten staan op je moederbord, ik verwacht dat het Award is.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 12:26

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

De K7T Pro heeft als het goed is D-Leds, een 4tal ledjes naast het blok met de seriele en paralle poorten. En in je mobo-boek staat de vertaling.

• Carnagy
sebastius schreef op 09 augustus 2002 @ 16:21:
De K7T Pro heeft als het goed is D-Leds, een 4tal ledjes naast het blok met de seriele en paralle poorten. En in je mobo-boek staat de vertaling.
mja klopt, die stond op dat er iets mis was met het geheugen maar dat kan dus niet, het was namelijk zo dat we als test het geheugen hadden verwisseld met werkend geheugen van een andere pc, en het probleem bleef hetzelfde. Ik ga even rebooten en kijken wat mijn bios merk is.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 12:26

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik zou de D-Leds maar geloven want die zeggen exact hetzelfde als de piepjes...

Check de DIMM sockets (eventueel andere socket gebruiken), Probeer een andere videokaart (eventueel een ISA videokaart, anders PCI). Check ook je FSB settings.

Anders is je chipset naar de klote en kun je het bord terugbrengen/weggooien.

• Carnagy
ok, de piepcode was het volgende problem:

1 long, 2 short beeps Display adapter problem (MDA, CGA)

ligt dus aan de AGP slot.

Quote sebastius:
Ik zou de D-Leds maar geloven want die zeggen exact hetzelfde als de piepjes...

Check de DIMM sockets (eventueel andere socket gebruiken), Probeer een andere videokaart (eventueel een ISA videokaart, anders PCI). Check ook je FSB settings.

Anders is je chipset naar de klote en kun je het bord terugbrengen/weggooien.
het geheugen werkte in een andere pc dat in de kapotte pc zat, en het werkende geheugen van de andere pc in de kapotte pc zetten hielp niks. Net ging de pc weer niet aan, na even de AGP kaart aanduwen en 1x resetten ging hij gewoon aan.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Heb van 'morde codes' maar ff 'mobo morse codes' gemaakt :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1