Chello - Wel IP - Geen internet

Pagina: 1
Acties:

• PNutButtaBoy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-05-2023

PNutButtaBoy

.: Is er nog vla? :.

Topicstarter
ik weet niet of het aan mij ligt of dat de search nog niet helemaal perfect werkt maar ik kon mn probleem niet echt vinden ofzo.

ik heb verder geen ervaring met kabel internet alleen met adsl. maar een vriend van me heeft thuis chello en Win ME, de chello staat 1 verdieping beneden hem en hij heeft een lange draad naar ze computer en moet die verwisselen als hij op internet wil met die van ze huis genoot. maar afijn...
Ik heb dus die draad erin gedaan, ze netwerk kaart ff opnew geinstalleerd en de instellingen volgens het chello boekje gezet.
Toen deet ik Winipcfg en kreeg ie een mooi chello ip adres, maar pingen lukt niet en IE kan ook niet surfen. ik boekje checken, staat er "Wel IP maar Geen Internet? Installer dan IE vanaf onze mooie CD", heb ik gedaan hielp NIX :S
iemand suggesties?? Er schijnt ook al iemand van DEL voor langs geweest te zijn en die kon het ook niet fixen, sterker nog, hij kon het probleem niet eens vinden.

Maar als iemand me kan uitleggen hoe ik mijn vraag wel kan vinden in de search ben ik ook blij :P

Verwijderd

In een aantal plaatsen worden IP-adres en MAC-adres door chello gekoppeld. Wanneer je dus een andere PC aansluit, of een andere netwerkkaart in je PC zet, krijg je wel een IP-adres maar kun je alleen maar naar chello.nl surfen omdat je je netwerkkaart moet registreren.

Verwijderd

IP en MAC zijn idd gekoppeld. Als je nou bij de netwerkadapter van Chello kijkt wel netwerk adres hij heeft en deze software matig insteld bij de andere pc werkt het gewoon. Bij win98 is dat bij de eigenschappen van netwerkomgevening, dan eigenschappen van de netwerkkaart-->geavenceerd-->NetworkAddress en dan daar het adres intikken.

• PNutButtaBoy

PNutButtaBoy

Topicstarter
Thnx!! maar kan het zijn dat dit sinds kort is ?? Wat voorheen deed ie het gewoon maar hij hield er ineens mee op. En "Als je nou bij de netwerkadapter van Chello kijkt wel netwerk adres hij heeft " vat ik niet helemaal.
Moet ik die Netwerkkaart gewoon hetzelfde MAC Adres geven als die van de netwerk kaart van de andere pc die er wel gewoon opkan??

• RealCato
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
Ik ga hem ff omhoog trappen want een huisgenoot van me zit eigenlijk met hetzelfde probleem.

Hij heeft WinXP + Campus@maastricht (een @home-kabelverbinding voor studenten van de UM alleen, waarbij IP en MAC address gekoppeld worden).

Het idee is nromaliter dat je het MAC adres doorgeeft van de PC die je on-line wil hebben. Nou heb ik mjin IP en de zijne tegelijkertijd doorgegeven, en mijn verbinding werkt gewoon terwijl de zijne problemen geeft.

Hij krijgt wel een IP maar geen i-net verbinding. Het vreemde is dat-ie hetzelfde probleem heeft met mijn netwerkkaart.

Lijkt me dat het probleem bij hem ligt, maar weet neit wat 't is :E

Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.

Verwijderd

PNutButtaBoy schreef op 09 augustus 2002 @ 16:37:
Moet ik die Netwerkkaart gewoon hetzelfde MAC Adres geven als die van de netwerk kaart van de andere pc die er wel gewoon opkan??
Zo zou je het ook kunnen zeggen ja :) De eerste is alleen hardwarematig en de tweede softwarematig. :)

RealCato: Geen idee, ik zou eerder zeggen dat het aan @home ligt.

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dat gebeuren met dat mac-adres daar hoef je niet naar te kijken .. aangezien je gewoon een verbinding hebt met de chello dhcp server (dus er is een internet verbinding VOORDAT windows helemaal is opgestart, NADAT windows helemaal is doorgestart niet meer), probleem ligt dus waarschijnlijk gewoon puur aan een geblokkeerde internet verbinding.
Mocht je dat gebeuren hebben met dat mac-adres wat ze hierboven beschrijven dan zou je totaal geen DHCP antwoord terugkrijgen en dus ook geen ipnr krijgen toegewezen van de DHCP server.. en dit is wel het geval. Dus niet verder kloten met dat mac-adres.

Wat voor foutmelding geeft ie aan zodra je de gateway probeert te pingen ?
Zitten er firewalls op (of heeft er een firewall zoals zonealarm opgezeten) ?
Zodra je ipconfig /release_all en ipconfig /renew_all probeert in een DOS box, krijg je dan een ip nr (van chello, dus geen 169 ip) toegewezen of krijg je dan geen ip nr toegewezen?
Werkt de verbinding wel van die andere persoon die het gebruikt ?

Zoals ik al zei... in principe lijkt dit het eerst op een windows probleem, mocht je gewoon niet het geduld hebben om te wachten met alle reacties hierop en het beantwoorden van de vragen, dan formatteer je je hd en zet windows er opnieuw op (of installeert een dualboot situatie/of gebruikt vmware om een virtuele desktop te simuleren etc..etc..), mocht je dan het probleem nog steeds hebben dan isser echt iets mis met de binnenhuis installatie (UTP/NIC/Modem).
Modem kan je overigens al uitsluiten aangezien die het via die huisgenoot wel doet als ik het goed begrijp ?
UTP kan je evt. testen door kabeltje mee te nemen naar een lokale pc boer en um via de lan tester te laten doormeten/of testen dmv. een andere kabel aan te sluiten.
NIC kan je van die huisgenoot even lenen :) En anders heb je voor 2tientjes een cheap-o-realtec nic.
Met andere woorden, aan de slag! :)

Ik zou het overigens heel stoer vinden als het puur een probleem van windows zou zijn, je zegt nl. dat er al iemand is langsgeweest van Del (+ L ? ), dan begrijp ik niet wat die persoon daar heeft uitgevoerd als ik nl. als bedrijf zijnde langs zou moeten komen bij een klant, zorg ik altijd voor een laptop waarmee je direct kan zien waar het probleem ligt.

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 16:08

marshal

Reality beats fiction by far

Het kan zijn dat je van chello een ip-adres in de 10.x.x.x range krijgt. Als je die een krijgt moet je het mac-adres dat geregistreerd staat bij chello veranderen door aps in te tikken in IE. Vervolgens gebruikersnaam en wachtwoord invullen en dan kun je je gegevens veranderen.

Momenteel is er bij chello volgens mij meer aan de hand, ik kan de helft van de pagina's die ik opvraag niet openen zal wel de dns oid zijn die brak is.

• PNutButtaBoy

PNutButtaBoy

Topicstarter
thnx voor de uitgebreide reply! de antwoorden:

ik heb geen gateway gepingt maar gewoon www.microfoft.com en www.ilse.nl. en dan zegt ie onbekende host.

ipconfig /release_all en ipconfig /renew_all dat commando ken ik niet, maar ik heb in winipcfg wel renew all gedaan en hij bleef gewoon het checllo ip (uit me hoofd iets 68.xx.xx.xx, ik weet iig wel dat het een goed ip was) houden.

bij die huis genoot wekt alles inderdaad perfect. hi is ook van de 1 op de andere dag uitgevallen bij die andere pc.

er was idd iemand van DELL langs geweest, die kon het probleem niet vinden hij zei dat ie het nooit ieerder had gezien en dat ie maar gewoon alles opnew erop moest zetten inderdaad. ik denk dat dat dus maar gedaan moet worden.

tnx iig!

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hmmm ... en als je nou gewoon ook ff meldt wat er gebeurt als je de gateway pingt, dan heb ik wellicht een oplossing voor je ... zonder iets opnieuw te hoeven installeren :)
Zodra je de gateway wel kan pingen (dus je krijg antwoord op de ping), dan is er iets mis met je winsock... Mocht dit het geval zijn heb ik de oplossing voor je..
Mocht je bij ut pingen van de gateway een timeout krijgen dan zit er hoogstwaarschijnlijk een firewall instelling niet goed, of is er een firewall geweest die niet al zijn bestandjes netjes heeft verwijdert tijdens een uninstall, waardoor het zomaar kan zijn dat deze nu in de weg zitten.
Zodra je je ip vrijgeeft en weer vernieuwt, en je krijgt dan een chello ip adres weer terug, dan isser in ieder geval een internet connectie.

• PNutButtaBoy

PNutButtaBoy

Topicstarter
ja die pc met het probleem erop staat bij een vriend van me en ik ben daar volgende week pas weer. maar als ik er ben zal ik het probere of ik bel em van het weekend nog ff. tnx voor je hulp iig alvast.

• RealCato
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
thx! ik ga de tips proberen en als t niet lukt kom ik wel met meer info terug ;)

Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.

Pagina: 1