Toon posts:

Award bios start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een groot probleem met mijn pc. De pc gaf continue piepen na startup.
na een aantal geheugen eenheden te hebben verwijdert startte hij normaal op. (stond als oplossing bij de awad bios helppage)
DE keer daarna gaf hij de melding ntoskernel.exe not found (win2000).

Nu doet mijn pc niets meer; hij start wel op en checkt de cdroms maar hij laat de bios niet meer zijn en mijn beeldscherm blijft zwart. Kan iemand mij hiermee helpen.

bedankt

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:50
Welkop op got :), maar gaat de CPU-koeler aan :? En krigj je een piepjes code, anders vrees ik het ergste namelijk een kapot mobo.

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
hehee ik heb t zelfde probleem, er komt geen beeld, CPU koeler gaat wel draaien en geeft geen piepjes, het is alleen in dit geval een Phoenix BIOS in een Smsc chip, Type mobo: Aopen AX4T.

Ik belde de winkel waar ik hem vandaan had (technische dienst) en die zeiden dat waarschijnlijk BIOS dood is, kan dat :?

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Alle kaarten enzo uit je pc trekken, en alleen dat wat nodig is er in laten (videokaart).
Dan es kijken of die wil bouten, zo niet dan heb je waarschijnlijk een dood mamaplankje.
Als er nog garantie op zit, niet moeilijk doen en om ruilen.
Bij het bouten, begint je floppy drive dan niet te rammelen.

And The Only One

Verwijderd

Topicstarter
het is een relatief oud moederbord (voor max 500mhz proc.), zal het proberen met alleen de videokaart erin.
(nog andere suggesties?)
Is er een mogelijkheid om mijn data op m'n harde schijf op een of ander manier op te slaan?

Verwijderd

Diamon schreef op 09 augustus 2002 @ 16:42:
Alle kaarten enzo uit je pc trekken, en alleen dat wat nodig is er in laten (videokaart).
Dan es kijken of die wil bouten, zo niet dan heb je waarschijnlijk een dood mamaplankje.
Als er nog garantie op zit, niet moeilijk doen en om ruilen.
Bij het bouten, begint je floppy drive dan niet te rammelen.
Bouten? Sinds wanneer kan een computer poepen? :+
Pagina: 1