Toon posts:

spoortje op moederbord repareren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben dus een beetje uitgeschoten en nu is een redelijk dik spoortje op m'n mobo iets beschadigd. De isolatie is er wat afgeschraapt maar het spoortje is gelukkig niet door en het mobo lijkt verder ook nog wel goed te werken. Maar ik wil het eigenlijk voor de zekerheid wel even wat verstevigen met van die zilver lijm oid? Het wordt ook gebruikt om processors permanent te unlocken enz. maar hoe heet dat spul?

Kon met die half geindexeerde search niet achter de juiste naam komen :/

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als het moederbord het verder goed doet, waarom eraan gaan zitten kloten? Zo kan je het alleen maar erger maken...

They made me do it.

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 22:27
Bison electrisch geleidende verf, zit zilver in. Vergeet niet te schudden, anders werkt het niet. Kost iets van 20 euro voor een potje van 3 gram.

Ik heb daarmee mijn xp's mp capable gemaakt. Werkt perfect.

Verwijderd

Topicstarter
Tom S. schreef op 09 augustus 2002 @ 14:14:
Als het moederbord het verder goed doet, waarom eraan gaan zitten kloten? Zo kan je het alleen maar erger maken...
mwah, ik vraag me wel es af of hij het echt nog zo goed doet... Dan crashed er bijvoorbeeld weer es iets, maar het is nogal moeilijk te zeggen of het nu door de beta software komt, het beschadigde spoortje of gewoon windoze brakheid in het algemeen :)

ahh, hardstikke bedankt Falconey, dat was de naam die ik zocht!

Verwijderd

Wellicht kan je beter wat lak eroverheen spuiten tegen het roesten.

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-08 12:04
of wat tin, of zeg ik nu iets heeeeeeeeeel doms :)

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Aan het spoortje zit aan elke kant 1 component. Soldeer een draadje tussen die aansluitingen klaar...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 14:34:
Wellicht kan je beter wat lak eroverheen spuiten tegen het roesten.
dat doe ik daarna ook nog :)
Venkeroz schreef op 09 augustus 2002 @ 14:40:
hm, de hitte lijkt me niet zo fijn en volges mij vloeit dat ook nooit mooi dun uit over het spoortje. Gewoon even met elektrisch geleidende verf eroverheen kwasten lijkt me zowiezo makkelijker :)
insan1ty schreef op 09 augustus 2002 @ 14:47:
Aan het spoortje zit aan elke kant 1 component. Soldeer een draadje tussen die aansluitingen klaar...
joh, de ene kant gaat naar een pootje van de processor en de andere kant heb ik niet eens gevolgd. Maar ik ga in elk geval niet tussen die honderden pinnetjes van de processor een draadje solderen!

Verwijderd

Venkeroz schreef op 09 augustus 2002 @ 14:40:
Nee is niet dom, maar ik denk niet dat je met de kans loopt meer schade aan te richten omdat je er niet nauwkeurig mee kan aanstippen :) Je loopt de kans dat je andere sporen ook verbind door het vloeien.

• Grenco
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-07 22:34
If it ain't broken don't fix it.

maar mocht je het toch willen proberen.
ff de soldeerbout er over met wat zilverlegering tin.
(of normale tin. maar das niet optimaal voor electronica)

geen extra flux gebruiken.

Zorg er verder voor dat je geen componenten raakt omdat bij computers de temeratuur zo hoog kan worden ( en weer erg afkoeld bij het uitschakelen van de PC) dat tin kan gaan uitzetten en in krimpen . dit beschadigd SMD componenten.

daarna ff cleanen met contact cleaner ofzo (alchohol) en dan PCB lakje er over.

ik zou die unlock zilver lijm niet gebruiken persoonlijk.

maar ik blijf er bij: If it ain't broken don't fix it.

dus alleen aflakken en klaar.

[ Voor 0% gewijzigd door Grenco op 09-08-2002 14:59 . Reden: beetje netjes maken ]

Righty-dokey matey-bloke flap old salty sea-dog amigo skipjack jockstrap piano-tuner, let's see you balls this one up!

Verwijderd

Was het niet 'If it ain't broken, fix it 'till it is' ?

Verwijderd

Topicstarter
heh, en als je twijfelt of het stuk is of niet?
trouwes net geleidende verf gehaald... bison kon ik nerges vinden. In plaats daarvan wat meuk van een vaag merk gehaald. Was wel flink goedkoper: maar 5,95. Nog een busje lak erbij van 8 nogwat en da's in elk geval ook weer 100% goed strax :)
Pagina: 1