Toon posts:

[JS] select een option dmv. db gegevens

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ben bezig met een administratie tool, hierin kunnen offertes worden aangemaakt en opdrachten. Bij een offerte aanmaken moet je ook een bedrijf kiezen, deze ID wordt in een DB opgeslagen met de rest van meer informatie.

Wanneer je een opdracht gaat aanmaken dan kun je kiezen om alle informatie in te vullen, of om een offerte te selecteren en hier een opdracht van te maken.
Je kunt een offerte kiezen dmv. van een select menu, waarin de values van de options de ID van de offerte in de DB is, en de text 't offerteNummer (ook uit DB)

Wanneer een opdracht aangemaakt wordt, moet er gekozen worden uit een bedrijf, welke ook gekozen word dmv. van een select form. Hierin is de value de ID van een bedrijf in de DB, en de value de naam van het bedrijf (ook uit DB)

Tot zover niks aan de hand, nu is het echter zo dat wanneer je een offerte selecteert je ook nog eens het bedrijf moet selecteren handmatig. De bedoeling is dus dat dit automatisch gaat, dus de gebruiker selecteert een offerte waar hij een opdracht van wil maken, en automatisch moet het select menu van de bedrijven naar het goede bedrijf springen aan de hand van de ID van dat bedrijf.

probleem is dat de bedrijfID uit de offerte tabel nog nergens staat en ik dus ook niet kan aangeven dat de selectform van de bedrijven met dezelfde ID selected moet worden.

ik hoop dat iemand het begrijpt wat mijn probleem is :S :P ... het is moeilijk te begrijpen zoals ik het nu heb genoteerd volgens mij ... hehehe :P

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:02

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

:? Ik volg erg weinig van je verhaal (sorry)
Wat ik er uit op kan maken is dat je voor jou probleem niet de gegevens direct moet ophalen uit een tabel, maar door middel van een query. Deze query kan beide tabellen dan koppelen door middel van een join.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
nee ... het heeft niks te maken met query ... ik moet dus in een selectform(bedrijf) een option selected aan de hand van een ander select form(offerte). Het probleem hierbij is dat de values van die van de bedrijven (de ID's), niet terug te vinden zijn in die van de offertes. In de tabel van de offerte staan echter wel de bedrijfID's, maar die zijn er niet uitgehaald.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dus als ik het goed begrijp wil je aan de hand van de selectie uit je dropdown van bedrijf een entry selecteren in je dropdown offerte?

't zal wel niet, want dat is niet zo moeilijk voor jou, toch??

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem al ... :P ... en nee dat bedoelde ik niet BtM, toch bedankt ...

ik heb gebruik gemaakt van een switch-case en daar als case nummer het offerteID, en als actie dat hij de bijbehorende bedrijf select. Deze gegevens worden uit de DB gehaald, dus erg weinig werk. De switch case uiteraard in JavaScript ...

volgens mij snapte geen hond iets van deze topics, maar ach ... misschien kan iemand er wat mee