Ranzige T-Bird 900

Pagina: 1
Acties:

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

Topicstarter
heb net een T-Bird 900 ontvangen en heb gelijk ff die L1 bruggetjes met een potloodje verbonden.
Hij draait prima op 900Mhz en op zijn standaard nogal hoge 1,75 volt?
maar zodra dat ook maar iets hoger komt loopt ie vast in windows.. 950(9,5x100) werkt al niet eens.. zelfs 945 (9,5x105) op 1.85volt doet het niet eens!!

Is hier een verklaring voor of is het gewoon zo simpel dat die core gewoon zo hard SUCKT dat ik em gelijk moet verkopen en een andere moet halen.. >:)

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

Topicstarter
nou ik heb er in iedergeval al nog 1 besteld.. zal ik binnenkort eens kijken of die wel beter is

wel klote vind ik dit.. nu kan ik net zo goed mijn Duron 600 op 8x110 er weer in stoppen, scheelt bijna nix, en die proc kostte maar 200,- :(

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09 21:57
de hogere t-birds zijn gewoon moeilijker te oc'en, ik geloof dat een duron 700 net zover komt als een 600. Het is gewoon naarmate de kloksnelheid groter wordt zal de oc marge ook afnemen.
gok ik, zoveel verstand heb ik er ook niet van. :P

<----mooi he?

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

Topicstarter
Ik ben al erg ervaren met Overclocken, maar dat die cpu niet eens de 945Mhz haalt op 1.85volt is wel erg bagger. zo erg hebbik het nog nooit gezien!

heb net ook nog ff op 8,5x110 (935) getest.. doettie ook niet.. vooralsnog posten doet ie dus wel, maar met windows opstarten issie al gaar.
Posten op 1000 doet ie ook wel op 1.85volt maar meer ook niet.
Al met al, boven de 900 is het niet stabiel te krijgen! :r

Verwijderd

heb je net pech gehad joh verschilt per proc ... heb 2 duron 600 procs de een doet 850 en de ander doet 950

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Ik las ergens hier dat sommige mobo's moeilijkheden hebben met 'halve' multipliers. Rare vraag misschien maar heb je 10x al geprobeerd?

En heb je wel goedgekleurd? Sommige mensen hun Duron/TBird paar keer 'behandelen' voordat het werkte. (iemand deed het toen es met een vulpotlood i.p.v. normaal potlood en het werkte toen wel bij hem).

Overigens, waar hebbie 'm vandaan en is het een "groene" of een "blauwe" core?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• r00tie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-11-2025
Ik denk dat dat verhaal van de mensen die hun Duron/Dondervogel een paar keer moesten behandelen dat dat door verschillende materialen waar de potloodstiften van gemaakt zijn, die van het vulpotloden zullen van Graniet geweest zijn..... en de andere waarschijnlijk niet....

Verwijderd

Graniet???!!! :)

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

Topicstarter
Nee daar heeft het helaas nix mee te maken.. heb me potloodstreepjes al weer ff weggepoetst wat het trouwens prima deed.. de halve waardes ook, had 1000,950,900,850,800,750 blabla
alles _post_ prima.. maar nu dit, ben nogsteeds aan het kloten en het wordt alsmaar erger!,
ik denk van mjah, standaard voltage zal wel 1.75 zijn want dat zegt me KT7-RAID's bios, en zet em gewoon op 9x101, komt in windows en zit vast!. voltage op 1.85, kom in windows en zit vast!
dat is wel erg onwaarschijnlijk!, een cpu die boven de 900mhz (wat zijn standaard spec. is) niet kan werken!

een Core met ZOOOO wijnig tolerantie kunnen ze toch niet op de markt brengen???

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

Topicstarter
Jah en toen wassie helemaal brak!, hij wil nu al niet eens meer goed werken op 900..
heb me duron ermaar weer in gedrukt.

Ga em wel even ruilen, een produciefout is ook mogelijk bij een CPU ;)

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 19:35

bloasfist

Slot-A Crew

ff tussendoor.. dat geleidende spul in een potlood heet grafiet en niet graNiet. Zou een beetje onverwoestbaar worden anders.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• KALN
  • Laatst online: 29-05-2025
Ik weet niet wat er mis is met je dondervogel, maar die van mij deed het gelijk prima.

Mijn T-Bird 900 draait dan ook op 1000MHz (hoger kan makkelijk, bij mij, maar op het moment niet ivm temp.)

Ik draai op een VCore van 1.85 (volgens MBM5 1.91V :? ) en gewoon niet via de FSB dus gewoon op 10x100.

Ik wens je suc6 met je T-bird. Maar het is wel vreemd.

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

Topicstarter
Mjah moet op z'n minst wel 1000 halen anders ben ik niet tevreden
bij mij zegt Via Hardwaremonitor ook 1.89 bij 1.85. tjah, altijd afwijking boeit niet
Ik modificeer me mobo nog ff zodat ik ook die 2volt kan halen.
Ik hoop dat mijn volgende Tbird het wel goed doet.

Btw, kun je em niet verder krijgen dan 1000 met je standaard koeling op 1.85? das dan wel minder, want met betere koeling zal dat wijnig sneller kunnen.
grrr toch maar peltier en water gaan toepassen, ik wil 1,2Ghz ;)

• KALN
  • Laatst online: 29-05-2025
Ja maar ik heb een standaard Coolermastertje. Staat bijna gelijk aan zelf blazen lijkt het wel.

Met koe wordt hij dus 60 a 64 graden. Zelf met 1100MHz doet hij booten maar dan krijg ik een Windows protection error. (dacht ik).

Ik had weer gehoord dat dit komt door de hoge temp die ik dan draai. Dus nog steeds wachten op mijn alpha.

Of raad jij me een betere aan?

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

Topicstarter
Ik heb gewoon een standaard koelertje van 35,-

doet et prima.. Duron op 8x110 met 1.85volt wordt nooit meer dan 40 graden
Pagina: 1