Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] Laser Cutting - hoe, en vooral waar?

Pagina: 1
Acties:
  • 423 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• [NUT]
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-11 16:13

[NUT]

Heppiedepeppie

Topicstarter
Ik heb me 't apezuur gezocht op google, maar ik kan er alleen maar dingen op vinden over de lasers die daar voor gebruikt worden :O

Ik zoek dus: een bedrijfje die dat kan! 8)

Ik wil namelijk een Alu kast gaan modden, maar ik heb er geen vertrouwen in dat dit goed gaat komen met een dremel (omdat alu een stuk taaier is). Dus wil ik dat laten doen. mooi strak voor een baybus+lcd, frontjes voor de cdr+dvd, een roostertje voor mijn radiator (ja er komt waterkoeling in enzo) en een mooi venster. :Y)

Ik ben dus nu WC onderdelen aan het verzamelen (heb nu al een bestelling open staan bij oc-shop.nl voor zo'n 400euro :o ) en om nu de kast te gaan verkloten die ik juist voor een leuke prijs (150euro :9 ) heb kunnen aanschaffen, dat vind ik dan ook weer zo zo :+

Dus, wie kan me helpen :?

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

nouweh, ik dnek dat je voor de prijs van 1 lasercut iets van 3 van die kasten kan kopen... het is vooral instelkosten ook, ikweet niet waar je het kan laten doen..

Electronics development

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 08:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Als je een lasercut een beetje leuk wil houden moet je toevallig iemand kennen die voor jou ff dat ding wil tekenen met autocad of wat ze daar voor gebruiken... anders is het niet te betalen voor 1 exemplaar.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
omdat alu een stuk taaier is
Is je huidige kast van chocolade of zo :?
Aluminium is een stuk makkelijker te bewerken dan ijzer.

Senile! Senile Oekaki

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Topicstarter
_bas_ schreef op 09 augustus 2002 @ 13:50:
[...]

Is je huidige kast van chocolade of zo :?
Aluminium is een stuk makkelijker te bewerken dan ijzer.
Taai is niet het zelfde als hard he :P ijzer kan breken, alu niet, dat buigt als de neten, dus moet je er heel veel tijd in steken voor het goed lukt :/

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Topicstarter
3lmowww schreef op 09 augustus 2002 @ 13:28:
nouweh, ik dnek dat je voor de prijs van 1 lasercut iets van 3 van die kasten kan kopen... het is vooral instelkosten ook, ikweet niet waar je het kan laten doen..
Hmm, da's wel wat prijzig jah :P

Hmmjah, ik hoop dat ik ergens terecht kan, al is het dan uiteindelijk alleen om een prijf opgave te laten maken :D

Verwijderd

je kan het toch ook laten stanzen ofzo duno of ik het goed geschreve heb

• chicky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06 15:35
Om aan al die flauwe praat een eind te maken heb je hier wat adressen:

SST Staalsnijtechniek B.V.
Bunsenstraat 95, 3316 GC Dordrecht
Postbus 9183, 3301 AD Dordrecht
Telefoon (078) 654 65 46

Van Bussel Metaaltechniek BV
Linieijzer 2, 5721 VB Asten
Postbus 106, 5720 AC Asten
Telefoon (0493) 69 75 50

Hoekman-Laser-Snijden B.V.
Rollecate 31, 7711 GG Nieuwleusen
Postbus 45, 7710 AA Nieuwleusen
Telefoon (0529) 48 80 20

Machinale PlaatbewerkingsTechniek B.V. (M.P.T.)
Metaalweg 20b, 6551 AD Weurt
Telefoon (024) 677 18 80

A. Leering Enschede Plasmasnijden BV
Kanaalstraat 151, 7547 AR Enschede
Postbus 771, 7500 AT Enschede
Telefoon (053) 432 72 72

Demar Laser B.V.
Smaragdstraat 17, 7554 TD Hengelo (O)
Postbus 338, 7550 AH Hengelo (O)
Telefoon (074) 245 21 45

Tummers Machinebouw B.V.
Ampèreweg 4, Ind. terrein "De Kooi", 4631 SP Hoogerheide (Woensdrecht)
Postbus 71, 4630 AB Hoogerheide
Telefoon (0164) 61 40 70

W.J. van Rooijen Plaatwerken B.V.
J. van der Heydenstraat 13, Ind.terr. Middelsluis-Noord, 3281 NE Numansdorp
Telefoon (0186) 65 54 42

De volgorde is random.

O,ja ze doen allemaal in laser snijden.

Succes

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Topicstarter
chicky schreef op 09 augustus 2002 @ 14:22:

[knipperdeknip]

De volgorde is random.

Succes
OMG _/-\o_

Verwijderd

chicky schreef op 09 augustus 2002 @ 14:22:
De volgorde is random.

Succes
geeneens sites erbij :? :+

Verwijderd

[NUT] schreef op 09 augustus 2002 @ 14:12:
[...]

Taai is niet het zelfde als hard he :P ijzer kan breken, alu niet, dat buigt als de neten, dus moet je er heel veel tijd in steken voor het goed lukt :/
even een correctie staal breekt niet (en kasten zijn niet van ijzer gemaakt maar van staal :P ) maar het scheurt buig maar eens een plaat deze zal ook een aantal keer buigen voordat deze begint te scheuren.

en ik ben het met die ander eens ALU is makkenlijker te bewerken als staal omdat het een stuk zachter is. je moet alleen je gereedschap beter in de gaten houden omdat de bramen van AKU minder snel afgevoerd worden.

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Ik heb in mijn Alu case de blowholes voor m'n H2O laten persen , even professioneel maar veel goedkoper (voor mij was het gratis omdat het een vriend is :) )

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Topicstarter
Desolation Angel schreef op 09 augustus 2002 @ 14:52:
Ik heb in mijn Alu case de blowholes voor m'n H2O laten persen , even professioneel maar veel goedkoper (voor mij was het gratis omdat het een vriend is :) )
wat kost dat normaal gesproken? en kan iedere maat er uit geperst worden?

Verwijderd

Desolation Angel schreef op 09 augustus 2002 @ 14:52:
ur friend is my friend :+ .....maar ik sluit me aan bij de vorige poster, moeten we zelf achter prijzen aangaan of heeft iemand toevallig wat prijzen?

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-11 12:46

Skef

Ik scheer.me

Disselhorst Metaal in Raalte... Doen dat ook... Wel duur...

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Verwijderd

kost inderdaad wat knaken volgens mij. mar een dremel schietwel op hoor of pak anders een figuurzaagje of decoupeerzaag.

moet wel modden blijven en neit laten verbouwen.

Verwijderd

*hop*
srr dat ik dit topic naar boven stomp maar ik vond het niet de moeite om een nieuw te beginnen
ik wilde namelijk gewoon weten of 50 euro veel is voor een lasercut waarvan de pic geleverd wordt

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Verwijderd schreef op 28 oktober 2002 @ 23:08:
*hop*
srr dat ik dit topic naar boven stomp maar ik vond het niet de moeite om een nieuw te beginnen
ik wilde namelijk gewoon weten of 50 euro veel is voor een lasercut waarvan de pic geleverd wordt
Dunno, denk het niet, hoe groot wordt de pic :?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• NoTo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-06-2024
Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 16:37:
kost inderdaad wat knaken volgens mij. mar een dremel schietwel op hoor of pak anders een figuurzaagje of decoupeerzaag.

moet wel modden blijven en neit laten verbouwen.
ja, klopt wel wat je zegt maar als je zeker weet dat het er strak uit ziet ga je wel anders denken. Bovendien het resultaat/kwaliteit dat/die je met lasercutting krijgt is niet eens haalbaar met een dremel of decoupeerzaag :)

lasercut is gewoon zwaar rukken :P :P

dude... wait... what...

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:57
Ik denk dat je het beste ff de stoffige goude gids uit de bus kunt halen een aantal ijzerbewerkings bedrijven / smeden (is dat goed zo??) vragen of zij een laser snijer hebben staan.

if: vragen wat het kost

else: vragen of ze iemand kennen die dat heeft (zij zitten tenslote in dat cirquit)

Ik heb mijn papa ff gevraagd en die werkt zelf ook wel eens met die mensen maar hij zegt dat het heel afhankelijk is wat dat kost;
- hoeveel moeten er gemaakt worden
- moeten er nog veel tekeningen voorbereid worden, of heb je alles al precies in acad staan?
- Hebben ze uberhaubt wel zin om zo veel werk te doen voor een product

Dus, je zult ze gewoon zelf ff moeten benaderen met heel konkrete plannen en ik denk het liefst ook al een tekening. Ik zelf daar zo alles voor een zacht prijsje laten maken omdat mijn vader vaak werk heeft voor die mensen, maar dat kan ik voor jou niet doen!:(

Nogmaals, gouden gids wil be your partner i gues!

Verwijderd

Ik ben dus nu WC onderdelen aan het verzamelen (heb nu al een bestelling open staan bij oc-shop.nl voor zo'n 400euro :o ) en om nu de kast te gaan verkloten die ik juist voor een leuke prijs (150euro :9 ) heb kunnen aanschaffen, dat vind ik dan ook weer zo zo :+

Dus, wie kan me helpen :?
400 euro :O ???? 8)7 Ik heb strax een hele goede werkende waterkoeling voor in totaal 65 euro of zo (8> is misschien iets minder mooi maar ja :z

• Demo

Demo

Verwijderd schreef op 28 oktober 2002 @ 23:08:
*hop*
50 euro is volgens mij wel redelijk... maar heb je dat telefonisch gevraagd? Zo ja, loop dan eens gewoon binnen daar en vraag of ze het een keer tussendoor willen doen voor een kratje bier :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

Verwijderd

Hoekman Nieuwleusen, hmmm 'k geloof dat dat een oom van me is die voor zichzelf is begonnen. Weet niet zeker (lange tijd niet gesproken) maar zal er eens induiken. Want als het inderdaad een oom van me is kan ik heeeeel misschien wat regelen. >:)

• Spaceman Spiff
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-12-2024
Ik weet niet hoe precies het moet en of er lastige stukken in zitten. Maar ik haalde altijd wel een bevredigend resultaat met de figuur zaag.
Het dikste dat ik gezaagd heb is 5mm en dat ging nog prima. (Geen casemodding btw, was voor modelbouw.)
Daarna bijwerken met een sleutelvijl en schuurpapier (500) ging altijd prima.
(Geeft ook meer voldoening ;))

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-11 10:02

Corn

Raar jongetje

In Medemblik heb je Jongert Jachtenbouw, die maken van die hele duren zeiljachten. Ik ben daar al een paar keer geweest, en die hebben een lasertafel van 5x5 m.... Wat voor kees was het?? ;) Ik weet nog wel dat je daar bootjes kon krijgen, (plat) laser gesneden, voor 30 euro. Maar ik vondt het persoonlijk niet eens zo mooi, de randen waren helemaal geblakerd, en je moest uren polijsten en boenen voordat het mooi glimmend werd. Met een dremel is het vrij makkelijk. Ik kreeg het beste resultaat door het stuk op een groot (zacht) stuk hout te leggen, en dan ook een stukje van het hout meedremelen. Het alu blijft dan plat en buigt niet zo

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-11 15:56

killercow

eth0

die gasten in medemblik (ik == medemblikker) snijden van die bootjes vanaf een houten voorbeeld; een wieltje/pennetje volgt de buitenkant van het houten object en snijd dan met de laser door het staal met een of andere vergroting, ik geloof dat ze hier niet te maken hebben met instel kosten. ik zal het eens vragen daar.

dude zit net ff je profiel te bekijken, ik ken jouw (* killercow is jan klopper, aka je colega zeil leraar)

openkat.nl al gezien?

Verwijderd

12 november is het zover: zijpaneel van de Lian Li PC 70 ondergaat een watersnij behandeling. Zal de bevindingen hier wel posten en het resultaat is ook op de HCC dagen te bewonderen!!

Verwijderd

ik denk dat ik dan maar eens ga rond bellen want mails begrijpen ze daar toch niet
kheb al naar een 10tal bedrijven mails gestuurt een geen va nhen stuurt terug

• GreenGolf3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-11 16:36
Cornholio2001 schreef op 29 oktober 2002 @ 11:16:
In Medemblik heb je Jongert Jachtenbouw, die maken van die hele duren zeiljachten. Ik ben daar al een paar keer geweest, en die hebben een lasertafel van 5x5 m.... Wat voor kees was het?? ;) Ik weet nog wel dat je daar bootjes kon krijgen, (plat) laser gesneden, voor 30 euro. Maar ik vondt het persoonlijk niet eens zo mooi, de randen waren helemaal geblakerd, en je moest uren polijsten en boenen voordat het mooi glimmend werd.
Klopt, de rand wordt geblakerd door de warmte. De verf op de kast gaat branden en daardoor verbrand je kast een beetje. Bij blank metaal is het niet zo erg, maar houdt je het ook.

Een tweede mogelijkheid is, dat je het met luchtdruk laat doen. Het kan zijn dat de laserbank ook de mogelijkheid heeft om over te schakelen op luchtdruk. Mijn kast is dus met luchtdruk uitgesneden. Maar ook hier treden beschadigingen op aan de verf.

Mij heeft het snijden niets gekost, want ik heb het op het werk laten doen. Dus een prijs kan ik je niet geven.

Specs workstation Nikon D200 / 17-55 F/2.8 / SB-800 / 24-120

Verwijderd

Als je zelf het paneel levert en de DXF-file (universeel inleesbaar) (en niet de acad file zoals hierboven gezegd!!!!) kan dat waanzinnig snel tussendoor gebeuren. Instelkosten??????No-way! alleen ff snel een nulpuntsbepaling (10 secs) en daarna laten lopen!

Bijna ieder bedrijf zal dit soort werk niet serieus willen doen vanwege veelseteveel administratieve rompslomp etc. dus je enige kans is "beunhazen" na 5en of in de pauze.

Het stelt echt helemaal niets voor.

Je kunt ook met een vooraf ingestelde diepte gaan snijden maw plaatselijk je kast relief geven, dat kost wel iets meer insteltijd.

Ik kan eventueel een dxf voor je maken om naar een plaatwerkerij te sturen.

Verwijderd

Je kunt ook nog eens kijken bij productrealisatiebedrijven. Niet dat dat hun core-business is, maar die hebben vaak wel de meest uiteenlopende machines staan om dit soort onzin te realiseren. Gewoon even mailen is het makkelijkste. Ik ben vanochtend voor mijn eigen projectje hiervoor nog even bij Dimarco productrealisatie binnen gelopen. Kunnen echt veel hoor, en is best te betalen.

Heb een 3D printer gezien, maar dat is leuk zeg! Print gewoon een ontwerpje in plastic...

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

www.cube-computers.be doet het ook (kost wel €75 ofzo)

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

Verwijderd

Het plaatje in DXF zetten is geen probleem maar meot ik er dan gewoon naartoe gaan met die file op diskette of cd
en euh zo zeggen van hey kan dat hiet even in het zwart gebeuren kzal je wel 25 euro toestoppen

en er werd mij gevraagt op de file in model space te versturen, wat bedoelen ze daar persies mee??

btw GreenGolf3 waar werk jij ? :p

• Demo

Demo

Verwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 13:26:
Bijna ieder bedrijf zal dit soort werk niet serieus willen doen vanwege veelseteveel administratieve rompslomp etc. dus je enige kans is "beunhazen" na 5en of in de pauze.
Ja, gewoon een sixpack bier in de hand en op vrijdag om half 5 ff binnenstappen... :)

Verwijderd

Vergeet het maar met dat sixpack!! Is mij tot nu toe niet gelukt!!

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:43

w00Dy

Make soap, not war

• DiLDoG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-11 09:29
Dr zit hier op de hoek n zon trektor-aanhang-landbewerkings-mechiens-bouw-bedrij. Kga daar maar es kijken :p

• GreenGolf3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-11 16:36
Verwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 15:07:

btw GreenGolf3 waar werk jij ? :p
Bij een bedrijf in Venlo, why? :P

Specs workstation Nikon D200 / 17-55 F/2.8 / SB-800 / 24-120

Verwijderd

indien je echt ni der geld wilt aan geven op www.born2oc.be zit er ne krak die me nen dremel kan toveren namelijk The_Y, die maakt me zene dremel zelf fangrills, cut casefiguurkes daarmee da't ni mooi is, en da is ech taf, diene mens kent er wa van !
en voor nen bak enema wil die da zeker doen.
Anders eens aan hem vrage.

• Demo

Demo

Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 14:55:
indien je echt ni der geld wilt aan geven op www.born2oc.be zit er ne krak die me nen dremel kan toveren namelijk The_Y, die maakt me zene dremel zelf fangrills, cut casefiguurkes daarmee da't ni mooi is, en da is ech taf, diene mens kent er wa van !
en voor nen bak enema wil die da zeker doen.
Anders eens aan hem vrage.
Als jij op school een verslag moet inleveren, typ je het dan ook zo raar? :/
Beetje Belgisch lullen is wel grappig, maar het moet ook nog fatsoenlijk leesbaar zijn... ga dit maar doen op Het Belgische malloten-forum

Verwijderd

Hopaa, leuk forum is dat zeker!!
Pagina: 1