[Mac OS 9.2.2] Macintosh Manager

Pagina: 1
Acties:

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 14:36

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Topicstarter
Ik heb op het werk een Macintosh Manager server versie 1.4.1 draaien op OS X. Nu heb ik een aantal oude machines (Mac OS 9) Stand Alone draaien, en nu sinds kort een nieuw lokaal vol nieuwe Mac's.

De situatie zoals wij het hebben is alsvolgt: Via de macintosh manager server loggen alle gebruikers in, en horen ze bureaublad-achtergrond en dergelijke gewoon te krijgen vanaf het netwerk. Ze kunnen tevens bestanden opslaan in hun eigen homedirectory.
Maar met de nieuwe machines begint de ellende. De OS 9 machines draaien prima, users loggen in, slaan bestanden op, en het belangrijkste, ze kunnen de homedirectory's van andere leerlingen/docenten niet zien.

Met de nieuwe machines (waar OS 9.2.2 op draait) heb ik exact dezelfde versie van de Macintosh Manager Client gebruikt, maar ten eerste krijgen gebruikers niet hun eigen preferences (niet zo'n ramp) en ten tweede (en waarschijnlijk ook de verklaring voor de eerste) krijgen gebruikers hun homedirectory niet, ze hebben hier blijkbaar geen rechten op. Dus wat doe ik, ik pak een willekeurig leerlingen account, en controleer dat. Wat schertst mijn verbazing als ik het Macintosh Manager volume open en bekijk? De gebruikers zien ALLE homedirectory's, behalve die van henzelf. De rest van de directory's zien ze, kunnen ze in opslaan, kunnen ze wissen en wijzigen, maar hun eigen homedirectory kunnen ze niks mee.

Nu begint het nieuwe schooljaar, en moet dit lokaal in gebruik worden genomen. Maar op deze manier kan ik deze werkstations nooit gebruiken :|
Dus ik hoop dat er hier nog ergens een MAC fan rondstruint die verstand heeft van Macintosh Manager, want ik (en de leverancier ook) staan paf.

Het enige waar de leverancier mee kan komen is: "Het ligt aan de versie van Mac OS 9 die je gebruikt, maar die moet je gebruiken op deze machines aangezien de oude versie niet zal werken. Volgens mij moet je een nieuwe versie van Mac OS X kopen, met Macintosh Manager 2.0, en dan zou je het probleem kwijt moeten zijn."

Een erg handige oplossing lijkt me dit niet, maar zoveel verstand heb ik niet van Macjes. :P Dus, als iemand hulp kan bieden, graag!

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 14:36

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Topicstarter
Ik ben er nu achter dat het eraan ligt dat ik een nederlandse versie van OS 9.2.2 gebruik, en de server en de andere werkstations Engels zijn. Wat ik nu doe is Applescript gebruiken om Nederlands Aliassen aan te maken naar de Engelse namen. Ik heb Gebruikers al naar Users laten verwijzen en nu maak ik een folder met Folder Actions, waar ik het volgende script gebruik:
code:
1
2
3
4
5
on adding folder items to theFolder after receiving theJunkThatDriftsIn
    repeat with aFile in theFunkThatDriftsIn
        tell application "Finder" to make new alias at aFile to "Preferences" with properties {name:"Voorkeuren"}
    end repeat
end adding folder items to

Maar, helaas ik krijg een -2753 (Property not found) fout van het script terug zodra ik er een folder op drop. Iemand die de oplossing voor dit probleem weet?

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• zaphod_b
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:48
Geen idee :)
Maar probeer het ook eens op www.macosx.com! Erg leuke Apple-related forum site met enorm veel goeie lui met veel goeie kennis. Daar lukt 't vast wel. Hier op GoT zit maar een handjevol Mac-ers helaas :)