Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Die schakelt toch alleen als je hem schuin houdtVerwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 13:06:
kwikschakelaar moet het mee kunnen... heb al1 niet ff een linkje voor je..
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
Een condensatortje moet je dan met een regelbare spanningsbron langzaam tot zen maximun voltage brengen... stond een hele hoop over in de elektuur...
als je het iets aantikt komt het kogelje ff tegen het buisje aan.. je hebt een gesloten stroomkring... verder ???
dat is in iedergeval zoals het
Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad
Verwijderd
die heb je ook als soort van trillingsdetector.. (d8 ik hoor)Demoniac schreef op 09 augustus 2002 @ 13:11:
[...]
Die schakelt toch alleen als je hem schuin houdtDat autootje begon ook te piepen als je er een tikje op gaf...
da's juist ik heb wel een zo'n autotje uit elkaar gehaaldxychix schreef op 09 augustus 2002 @ 13:16:
een metalen buisje.. daarin steek je een penneveerje met een klein kopje erop gesoldeerd.
als je het iets aantikt komt het kogelje ff tegen het buisje aan.. je hebt een gesloten stroomkring... verder ???
dat is in iedergeval zoals het
Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day
1
2
3
| ----- Buiswand /\/\O Veertje met kogeltje ----- Buiswand |
En dat als het trilt dat dan dat kogeltje gaat wiebelen?
of je moet er 5 in verschillende hoeken hebben, dus dat als er een een verandering geeft, dat ie alarm maakt...
Desnoods gebruik ik er 2 of zelfs 3...AcouSE schreef op 09 augustus 2002 @ 13:58:
Volgens mij werkt dat ding in alle richtingen, m.u.v. z'n lengterichting. Maar knappe jongen die hem alleen in de lengterichting kan verplaatsen.
Ik wil het overigens gaan gebruiken als alarm op mijn toekomstige Mini-RC autootje
Verwijderd
Een quote: Neem een piezo-kristal (dat in een piezo-buzzer zit). Dit kristel produceert een spanning waneer en het trillingen voelt en/of wanneer er een mechanische kracht op wordt uitgeoefend. Kwil het schema hier ook wel posten ofzo.. Maar volgens mij schendt ik dan een beetje de copyrights van de Elektuur