[EL] Trilling sensor chipje?

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:30

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Topicstarter
Laatst was ik met mijn vriendin meegegaan oppassen en dat kind had een hele kewle model-Porsche. Die kon je met de afstandsbediening op het alarm zetten en als je hem dat aanstootte of optilde dan begon ie te piepen :D
Wie weet wat voor soort chipje je daarvoor kan gebruiken om zoiets te maken? (het was geen hellingschakelaar)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

kwikschakelaar moet het mee kunnen... heb al1 niet ff een linkje voor je..

• Demo

Demo

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 13:06:
kwikschakelaar moet het mee kunnen... heb al1 niet ff een linkje voor je..
Die schakelt toch alleen als je hem schuin houdt :? Dat autootje begon ook te piepen als je er een tikje op gaf...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

je kan een pieze buzzer gebruiken, of een keramisch (geloof ik...) condensatortje modden en zo maken dat er een druk verschil (bv aan het frame en andere kant aan de kap lijmen) komt... geeft ie een stroompje af...

Een condensatortje moet je dan met een regelbare spanningsbron langzaam tot zen maximun voltage brengen... stond een hele hoop over in de elektuur...

Electronics development

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

een metalen buisje.. daarin steek je een penneveerje met een klein kopje erop gesoldeerd.

als je het iets aantikt komt het kogelje ff tegen het buisje aan.. je hebt een gesloten stroomkring... verder ???

dat is in iedergeval zoals het

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Verwijderd

Demoniac schreef op 09 augustus 2002 @ 13:11:
[...]
Die schakelt toch alleen als je hem schuin houdt :? Dat autootje begon ook te piepen als je er een tikje op gaf...
die heb je ook als soort van trillingsdetector.. (d8 ik hoor)

• voodoo202
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-08-2025
Een kwik schakelaar werkt perfect, en ze hebben tegenwoordig ook moderne, (want kwik is slecht als hij kapot gaat), Die regeageert op trillingen.

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-07 13:16
xychix schreef op 09 augustus 2002 @ 13:16:
een metalen buisje.. daarin steek je een penneveerje met een klein kopje erop gesoldeerd.

als je het iets aantikt komt het kogelje ff tegen het buisje aan.. je hebt een gesloten stroomkring... verder ???

dat is in iedergeval zoals het
da's juist ik heb wel een zo'n autotje uit elkaar gehaald :)

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• Demo

Demo

Topicstarter
Dat buisje met dat veertje dat wordt dan zoiets?
code:
1
2
3
-----  Buiswand
/\/\O  Veertje met kogeltje
-----  Buiswand

En dat als het trilt dat dan dat kogeltje gaat wiebelen?

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

maar als dat ding scheef staat, maak ie ook kontakt, da`s minder...
of je moet er 5 in verschillende hoeken hebben, dus dat als er een een verandering geeft, dat ie alarm maakt...

Electronics development

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-06 12:25

AcouSE

Swedish Chef

Volgens mij werkt dat ding in alle richtingen, m.u.v. z'n lengterichting. Maar knappe jongen die hem alleen in de lengterichting kan verplaatsen.

• Demo

Demo

Topicstarter
AcouSE schreef op 09 augustus 2002 @ 13:58:
Volgens mij werkt dat ding in alle richtingen, m.u.v. z'n lengterichting. Maar knappe jongen die hem alleen in de lengterichting kan verplaatsen.
Desnoods gebruik ik er 2 of zelfs 3...
Ik wil het overigens gaan gebruiken als alarm op mijn toekomstige Mini-RC autootje :P en misschien ook op mijn PC kast (maar dan moet het niet al te gevoelig zijn ivm trillingen van fans enzo :X)

Verwijderd

Koop de laatste electuur... Artikel 062: Trillingsdetector...
Een quote: Neem een piezo-kristal (dat in een piezo-buzzer zit). Dit kristel produceert een spanning waneer en het trillingen voelt en/of wanneer er een mechanische kracht op wordt uitgeoefend. Kwil het schema hier ook wel posten ofzo.. Maar volgens mij schendt ik dan een beetje de copyrights van de Elektuur :X

• Petzl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-05 19:15
meer info over opbouw tril detectoren :

http://www.aritech.be/lea...ntrusion/others/GS600.pdf
Pagina: 1