laptop HDD vervangen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBoB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 17:56

CyBoB

.::BURB::.

Topicstarter
Ik heb een Dell Inspiron 8000 met een 10Gig HD. Ik kan hier echt niet meer mee leven omdat ik altijd ruimte te kort heb. nu wil ik een 40Gig hd gaan kopen, maar ik weet alleen niet of ik gewoon elke hd in mijn laptop kan schroeven.

ik zat tussen een hd van IBM (Travelstar 40GN IC25N040) of een Toshiba(MK4018GAS) te twijfelen, maar ik wou nu eerst wel even kijken of er misschien andere mensen waren die ervaring hadden met het verwisselen van hun hd, vooral in een Dell laptop.

mocht hieruit blijken dat het geen probleem is om de hd te vervangen wil ik graag ook weten of mensen ervaring hebben de hierboven genoemde type hd's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Dit gaat in 90% van de gevallen goed, de aansluiting is namelijk standaard IDE. Zover ik weet zitten er in Dell's meestal IBM harddisken. Dat zou dus in dit geval de voorkeur hebben. Kijk anders eerst even wat er nu in zit.

Let wel op dat notebook schijven er in verschillende fysieke hoogtes zijn (9mm en 12mm, en ik geloof ook nog 7mm). De meeste schijven zijn 9mm, maar 60gb schijven zijn (altijd?) 12mm hoog en passen dus in veel laptops niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laszlo
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08-2024

Laszlo

Grrrrrr....

Ik heb al vele verschillende dell laptops gehad. bij mij zaten er alleen ibms in, ook heb ik regelmatig mijn hd vervangen, niet omdat ze crashten, maar om andere redenen..

Vervangen is heel simpel, net zoals een gewone hd, een laptop hd is zelfs gemakkelijker te vervangen dan een normale pc vind ik. Zoals Coppertop zegt is het een normale ide aansluiting.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBoB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 17:56

CyBoB

.::BURB::.

Topicstarter
oke ik weet genoeg. ik ga maar eens mijn laptop openschroeven en kijken wat erin zit. als ik dan weet welke hoogte deze heeft ga ik een nieuwe hd kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-06 20:40
Het is een normale ide aansluiting voor laptop dan wel. Geen problemen met mijn Dell latitude C600. Alleen letten op de hoogte, maar zelfs de 12mm passen in mijn laptop.
IBM schijven zijn sneller dan die van toshiba voor mijn gevoel, maar ook kwetsbaarder. Ik heb bij mijn uitbreiding gekozen voor een 30gb toshiba i.p.v. de 10gb ibm. Van die IBM heb ik in twee verschillende laptops drie exemplaren het loodje zien leggen.