netwerk met 2 pc's

Pagina: 1
Acties:

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-08 00:20
Ik ben gevraagd om bij iemand een netwerkje tussen 2 pc's aan te leggen.
Ik wil geen coax netwerk. Dde kabel moet ongeveer 30 meter worden. dit is toch geen probleem!?!
ik neem als bekabeling:
een 30m UTP
een 1m crosslink
en een connector voor tussen die kabels (dit omdat het netwerk mischien nog uitgebreid word met een hub)

Als dit erg krom is hoor ik het graag.

wat voor netwerkkaarten kan ik het beste gebruiken voor dit netwerk? het hoeft geen extreem snel netwerk te worden, het gaat er mij om dat ik niet iedere week langs moet komen omdat er weer een probleem met het netwerk is.

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 17:58
neem 3com of intel 10 of 10/100 kaartjes en de kabel is UTP
test het goed dan hoef je niet terug of doe anders Bill>help in win

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
2x een 10/100 Mbit kaartje voor +/- fl. 40 pstuk. 1 voor elke comp.
1 keer een utp crosscable cat.5 van 30 meter. (geen flauw idee hoeveel je er voor kwijt bent...)

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 17 oktober 2000 16:15 schreef WhiteMan het volgende:
Ik ben gevraagd om bij iemand een netwerkje tussen 2 pc's aan te leggen.
Ik wil geen coax netwerk. Dde kabel moet ongeveer 30 meter worden. dit is toch geen probleem!?!
ik neem als bekabeling:
een 30m ipx (zo heet zo'n ding toch)[/quote]Laten we het maar voor de grap Cat-5 of UTP noemen...<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>een 1m crosslink
en een connector voor tussen die kabels (dit omdat het netwerk mischien nog uitgebreid word met een hub)

Als dit erg krom is hoor ik het graag.

wat voor netwerkkaarten kan ik het beste gebruiken voor dit netwerk? het hoeft geen extreem snel netwerk te worden, het gaat er mij om dat ik niet iedere week langs moet komen omdat er weer een probleem met het netwerk is.[/quote]Tja, wat is het budget? Mijn voorkeur gaat uit naar de 3Com 3C905 kaartjes (a 140,00)
Als je dan toch bezig bent kun je misschien meteen al een hub (10/100 of 100Mbit) aanschaffen. Op deze manier wordt de crosscable overbodig dus bespaar je iig weer wat op dat dingetje, want wat ze daar in de winkel voor vragen is schandalig... :( Natuurlijk heb je dan wel twee Cat-5 UTP kabeltjes nodig i.p.v. één.
Afhankelijk van je budget kun je dan een hub uitzoeken. Deze zijn in principe vanaf ongeveer 200,00 te krijgen.

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

voor 75 piek heb je al een no-name 10 MBIT 8 poorts hubje [Ik heb ook zo'n UNEX dingekie, werkte perfect op lanparty met 6 lui]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/