[KPN] alternatief !

Pagina: 1
Acties:

• ZOMERZON
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-03 11:45

ZOMERZON

Voor Geen Cent Gaat De Zon Op

Topicstarter
(voordat ik begin, heb de search al gebruikt)

vraag 1. Op dit moment heb ik ISDN en ADSL verbinding thuis.
Is het mogelijk om dit helemaal af te schaffen en weer terug te gaan
naar de analoge lijn ?

vraag 2. Wat zijn de alternatieven voor KPN ?
Zijn er providers die isdn en adsl aanbieden voor een drastisch mindere
aanslag op de portomonnee ?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
ZOMERZON schreef op 09 augustus 2002 @ 12:26:
(voordat ik begin, heb de search al gebruikt)
Mja maar die doet het niet goed, dus ik geef wel ff antwoord.
vraag 1. Op dit moment heb ik ISDN en ADSL verbinding thuis.
Is het mogelijk om dit helemaal af te schaffen en weer terug te gaan
naar de analoge lijn ?
Ja van isdn kan je terug naar analoog. Hier zijn wel kosten aan verbonden, maar je moet er wel rekening meer houden dat je alcatel adsl modem die je nu heb alleen maar voor isdn geschikt is en niet voor analoog. Ze zijn namelijk intern verschillend en dit is dus ook niet optelossen met een firmware etc.
vraag 2. Wat zijn de alternatieven voor KPN ?
Zijn er providers die isdn en adsl aanbieden voor een drastisch mindere
aanslag op de portomonnee ?
Ja er zijn alternatieven.

Versatel die bied naar mijn weten ook isdn aan, maar volgens mij scheelt dat bijna niks in de kosten als je ook meerekent dat je helemaal moet overstappen en weer aansluitkosten moet betalen enz.

Voor adsl heb je nog 3 opties.
Bbned, daarvoor zou ik gaan kijken bij Cistron
Babyxl
Versatel

Maar over die adsl overstap is wel genoeg te vinden hier op got.

• ZOMERZON

ZOMERZON

Topicstarter
[Airwolf] schreef op 09 augustus 2002 @ 13:01:

Ja van isdn kan je terug naar analoog. Hier zijn wel kosten aan verbonden, maar je moet er wel rekening meer houden dat je alcatel adsl modem die je nu heb alleen maar voor isdn geschikt is en niet voor analoog. Ze zijn namelijk intern verschillend en dit is dus ook niet optelossen met een firmware etc.
Okay, dat wou ik even weten... (en was niet van plan om adsl te nemen in combi met analoog)
[Airwolf] schreef op 09 augustus 2002 @ 13:01:

Voor adsl heb je nog 3 opties.
Bbned, daarvoor zou ik gaan kijken bij Cistron
Babyxl
Versatel
ik zal hier dan op searchen

Thanks voor de info!

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:16
Je koperlijn is van KPN, daar zal je voor moeten betalen, echte alternatieven voor alles zijn meestal voor de zakelijke markt en vanwege de kosten om over te stappen (en geloof het of niet, de toekomst voor Versatel ziet er waarschijnlijk nog slechter uit dan voor KPN) lijkt me dat geen slimme keuze. Overstappen op een andere ADSL aanbieder is vanwege de hoge kosten, oa zeer hoge aansluitkosten en een nieuw modem!! want het Alcatel ISDN modem werk niet met BBNed ook niet slim. Voor de kosten kan je het dus het beste zo laten.

Verwijderd

Op adsl.nl kun je met de postcodecheck een overzicht van de verschillende leveranciers krijgen diein jouw gebied actief zijn
Op vergelijk.nl kun je een overzicht van de prijzen krijgen maar daar staan de onderliggende operators weer niet bij

Verwijderd

Daarbij heb ik ook nog gehoord van een telecom-monteur dat als er een storing is je van het kastje naar de muur word gestuurd en weer terug, als je gebruikt maakt van meerdere telecom-aanbieders. Begin er (voorlopig) maar niet aan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 15:12:
Daarbij heb ik ook nog gehoord van een telecom-monteur dat als er een storing is je van het kastje naar de muur word gestuurd en weer terug, als je gebruikt maakt van meerdere telecom-aanbieders. Begin er (voorlopig) maar niet aan.

• ZOMERZON

ZOMERZON

Topicstarter
oftewel... ik moet wel bij kpn blijven :(

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:41
Ben je zo ontevreden over de werking dan? Ik heb zelf precies hetzelfde als jij, denk ik. Ik heb XS4All@MxStream met ISDN ben best wel tevreden. Verbinding is goed en betrouwbaar.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:50
Verbinding is wel goed en betrouwbaar alleen het is zo gigantisch duur :(

XXXVI

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Zit je in een UPC gebied :?
Dan is telefonie via de kabel een idee :?

(Zeelandnet ofzo doet dat toch ook?)

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

Pagina: 1