Voeding met de weinig vermogen, schadelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-08 21:51
Is een voeding met (vermoedelijk) te weinig vermogen schadelijk? Want ik heb hier nog een voeding liggen maar ik weet niet wat voor vermogen die heeft. Maar ik is het schadelijk als ik die gewoon in een pc stamp of gebeurt er dan gewoon niks?

Audentia

• AlvaK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
En dat heeft als ondertitel "tweaker". ;)

FF serieus, wil je de bestaande voeding ermee vervangen, of is het een AT voeding die je er bij wilt zetten?

• Exterazzo
nope bestaande voeding vervangen. Maar ik neem aan dat er gewoon iets gebeurt. Lijkt me wel sterk. Mjah ik vraag het liever na dan dat ik onverhoopt tog iets sloop.

Audentia

• AlvaK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hoeveel Watt vermogen hebben de voedingen?

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:27
Als je voeding te zwak is en het dus niet aan kan wordt ie erg heet en zakt de spanning in. Dit heeft als gevolg een instabiel systeem. Meeste onderdelen kunnen dit uitvallen wel hebben. Vergelijk een reset. Maar beperkt toch de levensduur als ie instabiel wordt. Vooral harddisken vinden dit niet leuk.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• Exterazzo
Ach jah voeding zit er nu in. Hij doet het voorlopig nog goed. Maar dan zou ik dus ff met mbm de waardes van de voedingsspanning moeten bekijken om zeker te weten dat het allemaal goed gaat?

Audentia

Verwijderd

En er is altijd het risico dat de voeding zelf in rook opgaat door overbelasting. Of de rest van het systeen wordt beschadigd daardoor, is iets dat alleen door de factor geluk wordt bepaald.

• Exterazzo
Hij lijkt gewoon goed te werken. 12 volt lijn = 12.01 volt. 3.3 volt = 3.34 volt.

Maar volgens mij is het een 145 watt voeding en er hangt dit aan:

AMD Thunderbird 1 Ghz
DVD speler
Diskette station
HD
Geforce II MX
Realtek NIC

verders niks... is dat wel mogelijk. AMD heeft toch best een zware voeding nodig?

Audentia

Verwijderd

dat gaat nog wel

maar ga er geen GF4 in hangen, want dan ben je eraan voor de moeite

die dingen vreten stroom

Verwijderd

Jep, als het een 145 watter is (beetje zeldzaam voor een ATX voeding) zou hij echt te licht zijn.
Ach ja, de echte wereld is vreemder dan de vreemdste fantasie. ;)

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 12:38:
En er is altijd het risico dat de voeding zelf in rook opgaat door overbelasting.
Die dingen zijn op alle mogelijke manieren beveiligd, temperatuur, spanning en stroom.

Als hij het niet trekt, dan trekt hij het niet en schakelt gewoon af

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Exterazzo
Hmmz op de site van de kast (waar de voeding uitkomt) staat dattie 200 watt is. En op de site van de winkel waar ik hem gekocht heb (de kast) istie 145 watt. Maar de voeding wordt niet heet en de comp draait nog steeds stabiel. Zowel stressed als gewoon idle.

Audentia

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:27
Als je voeding nu ook nog redelijk koel blijft dan heb je helemaal niks te vrezen. Heb je hem stressed al gechecked btw? Nevermind :)

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• Exterazzo
yep met koeiz

Audentia

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 12:48:
Jep, als het een 145 watter is (beetje zeldzaam voor een ATX voeding) zou hij echt te licht zijn.
Ach ja, de echte wereld is vreemder dan de vreemdste fantasie. ;)
Valt wel mee, in die hele kleine pc'tjes kunnen wel kleine voedingen zitten. Denk maar aan die barebones
Pagina: 1