Toon posts:

[mobo] Hoe krijg ik dít weer werkend?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
Ik heb hier een spiksplinternieuwe bak staan (althans het mobo en proc) waarmee ik morgen vertrek naar Tweehek (Jongerencomputerkamp, als je er ooit van gehoord hebt). Ik heb alleen het volgende probleem:
Vanochtend kreeg ik via de post een Promise Ultra 100TX2 binnen, welke ik dus direct in de bak ramde. Ik probeerde te booten, niets.. nog een keer, niets.
Promise kaart eruit gehaald, weer niets, weer niets. Aangezien door alle IDE kabels de floppydrive kabel heel strak stond heb ik die eruit gehaald en losser er weer ingedaan. Toen kwam de PC tot de bios, waar bij het beginnen aan de memcheck een krakend geluid (ong. 1 sec lang) uit de speaker kwam en de PC vervolgens wéér niets meer deed. Toen alle IDE kabels eruit getrokken, weer niets. Toen alle PCI kaarten eruit geropt, weer niets.
Soms als ik de bak aanzette, en vervolgens niets deed, daarna een reset gaf, ging hij wel weer booten, waarna weer het kraakgeluid uit de speaker en het zwarte beeld en niets doen volgde.

Het is een Gigabyte 6OXT met een Celeron 1.3Ghz.
Er zit een TNT2 M64 videokaart in (agp dus).

Wat zou het probleem kunnen zijn, en zou het op te lossen zijn :??
Zou het met de floppydrive te maken hebben, dat ik de connector er misschien verkeerd op heb gezet, zou het de promise kaart kunnen zijn die kapot is, of zou ik gewoon het bios eventjes moeten flashen (en hoe doe ik dat in vredesnaam bij dit mobo, batterijtje eruit is toch geen optie bij de nieuwere mobo's?)....

... Help!... (want morgen ga ik nog steeds naar Tweehek!)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 12:17:
Hey,
Ik heb hier een spiksplinternieuwe bak staan (althans het mobo en proc) waarmee ik morgen vertrek naar Tweehek (Jongerencomputerkamp, als je er ooit van gehoord hebt). Ik heb alleen het volgende probleem:
Vanochtend kreeg ik via de post een Promise Ultra 100TX2 binnen, welke ik dus direct in de bak ramde. Ik probeerde te booten, niets.. nog een keer, niets.
Promise kaart eruit gehaald, weer niets, weer niets. Aangezien door alle IDE kabels de floppydrive kabel heel strak stond heb ik die eruit gehaald en losser er weer ingedaan. Toen kwam de PC tot de bios, waar bij het beginnen aan de memcheck een krakend geluid (ong. 1 sec lang) uit de speaker kwam en de PC vervolgens wéér niets meer deed. Toen alle IDE kabels eruit getrokken, weer niets. Toen alle PCI kaarten eruit geropt, weer niets.
Soms als ik de bak aanzette, en vervolgens niets deed, daarna een reset gaf, ging hij wel weer booten, waarna weer het kraakgeluid uit de speaker en het zwarte beeld en niets doen volgde.

Het is een Gigabyte 6OXT met een Celeron 1.3Ghz.
Er zit een TNT2 M64 videokaart in (agp dus).

Wat zou het probleem kunnen zijn, en zou het op te lossen zijn :??
Zou het met de floppydrive te maken hebben, dat ik de connector er misschien verkeerd op heb gezet, zou het de promise kaart kunnen zijn die kapot is, of zou ik gewoon het bios eventjes moeten flashen (en hoe doe ik dat in vredesnaam bij dit mobo, batterijtje eruit is toch geen optie bij de nieuwere mobo's?)....

... Help!... (want morgen ga ik nog steeds naar Tweehek!)
reset je bios maar,

JUMPER/ batterij :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik gedaan, ongeveer 5 minuten gewacht na het batterijtje eruit halen, toen er weer in, nog steeds niets.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 12:36:
Heb ik gedaan, ongeveer 5 minuten gewacht na het batterijtje eruit halen, toen er weer in, nog steeds niets.
Al een jumper reset geprobeerd ipv een batterij reset? Je weet maar nooit. :)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Topicstarter
Staat niets in de manual over jumpers waarmee ik de bios/cmos kan resetten, heb op het bord zelf ook nog geen dergelijke jumpers gevonden... :'(

Verwijderd

mischien je geheugen want dit heb ik ook een keer gehad.

Verwijderd

Topicstarter
Heb geprobeerd, 3 verschillende reepjes in alledrie de verschillende sloten -> niets... :'( :'(

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:32

Maximus

PhD i.o.

het is iets van JBat, tenminste dat is op mijn mobo

You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

Verwijderd

Topicstarter
JBat, heb ik nog nooit van gehoord.. Je hebt ook een Gigabyte 6xx mobo?

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

voortaan wat voorzichtiger mee omgaan in plaats van te rammen en te roppen.. ik ga inderdaad ook voor kapot ram.. maar aan de andere kant geeft hij geen piepjes

Verwijderd

Topicstarter
nee inderdaad, helemaal niets..
en btw, ik ram en rop niet, het is meer part of the expression zeg maar..
ik zal eens een reepje (sowieso) werkend ram uit mn workstation halen en die proberen..

Verwijderd

Topicstarter
geprobeerd --> niets..
zou het kunnen zijn dat misschien alle pci sloten verneukt zijn, of dat de nieuwe promise kaart het mobo naar de klote heeft geholpen, of dat misschien één of allemaal de ram sloten naar de klote zijn of dat de processor misschien een tik heeft gehad of zo.. ?

Verwijderd

Topicstarter
heeft iemand een idee? of zou dit bordje simpelweg overleden zijn..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 14:26:
heeft iemand een idee? of zou dit bordje simpelweg overleden zijn..
je heb niet toevallig even ergens een ander cputje voor dat ding ?

Verwijderd

Topicstarter
helaas niet nee, heb inmiddels een vervanger gekocht, omdat ik dat ding gewoon simpelweg nodig heb.. een Jetway bordje met een VIA chipset.. naja ik zie wel.. :) tnx anyway iedereen.. heb de leverancier van de gigabyte gebeld en ik krijg m'n geld terug..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 16:12:
helaas niet nee, heb inmiddels een vervanger gekocht, omdat ik dat ding gewoon simpelweg nodig heb.. een Jetway bordje met een VIA chipset.. naja ik zie wel.. :) tnx anyway iedereen.. heb de leverancier van de gigabyte gebeld en ik krijg m'n geld terug..
je mobo was dus rip ?

Verwijderd

Topicstarter
dat vermoed ik ja.. ik heb nog niet echt vaker zulke situaties gehad, dus kan het niet goed beoordelen, maar ik denk wel dat is rip is.. ;(
Pagina: 1