pc boot niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Phobos
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-11-2025

Phobos

je bent een soepkip

Topicstarter
Ik was gister avond bezig met het veranderen van mijn fsb, om te kijken hoe hoog ik em kon krijgen. Ik veranderde ook de multiplier (wat normaal niet zou kunnen dacht ik, omdat de proc. gelocked is) maar tog kon ik hem van 12,0 veranderen naar 8,0.
BIOS vraagt om ik zeker weet dat ik save en exit wil, ik zeg ja, de pc gestart en hij boot niet meer.
Ik kijk op de achterkant, het D-Led geeft 4x rood aan (dat betekend dus: cpu is kapot of niet goed geplaatst). Dus nou doet me pc et niet meer. Wat is er aan de hand? cpu doorgebrand of mobo ofzo?

et gaat om: MSI KT3 Ultra
AMD Athlon XP1900+ @ 1650 mhz
256 mb ddr
offtopic:
is et nou wel een goed topictitel?

[ Voor 0% gewijzigd door Phobos op 09-08-2002 12:17 . Reden: vergeten van specs ]

Verwijderd

Bios-batterij er een tijdje uithalen (stroomkabel uit je machine), dan wordt BIOS gereset. Anders kijken of je met jumpers op het mainboard de settings handmatig in kan stellen. Ik heb namelijk net zoiets gehad met een TB1.1 Ghz op een A7V na geklooi. Systeem wilde niet meer booten. Na de jumpers juist gezet te hebben kon ik weer in BIOS om de nieuwe waarden te saven. Daarna mainboard weer op 'jumperless operation' gezet.

• Phobos

Phobos

je bent een soepkip

Topicstarter
in het boekje staat voor clear CMOS jumper:
3
2 |
1 |
for keep data
3 |
2 |
1
for clear data
moet ik em dan clearen?

[ Voor 0% gewijzigd door Phobos op 09-08-2002 12:22 . Reden: foutje ]

Verwijderd

heb ik ook al gehad

toen ongeveer 100 keer de powerknop op mijn voeding aan en uit gedaan

toen startte ie op met standaartinstellingen

• Phobos

Phobos

je bent een soepkip

Topicstarter
heb em geclear, en hij doet et weer thnx! _/-\o_ _/-\o_
deze kan dicht

Verwijderd

Phobos schreef op 09 augustus 2002 @ 12:27:
heb em geclear, en hij doet et weer thnx! _/-\o_ _/-\o_
deze kan dicht
another happy customer...

• Wbdsgnr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04 07:40

Wbdsgnr

Discombobulated?

Ja komt door het veranderen van de multiplier. Had ik ook eerst had hem veranderd in de hoop dat hij toch heel stiekem geunlocked was :) en toen starte hij niet meer. Ik clear cmos gedaan en hij werkte weer :)

Verwijderd

Als je inderdaad erg vaak op de powerknop drukt reset de bios zich ja. Dat had ik ook al gemerkt :?
Pagina: 1