Toon posts:

Krijg processor niet meer geplaatst

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwsgierig als ik was heb ik op het werk bij een nieuwe pc die processor eruit gesloopt. Alles ging goed totdat ik em weer terug wilde plaatsen, dat lukt met namelijk niet ! !

Geen pinnetjes scheef ofzo, maar de hendel van de socket, kan niet omhoog blijven staan omdat die kut-heatsink dat ding tegen die tijd omlaag heeft geduwd, ik durf te hard te duwen want dan beschadig ik em.
Tis eeen compaq Evo D500 P4, en ik heb geen documentatie kennen vinden.

Plz help :(

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
compaq = afblijven

March of the Eagles

Verwijderd

Topicstarter
Uhmm, advies komt een beetje laat :)
Goed les

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
www.watbenjedan.com :P

Kan je de heatsink er niet voorzichtig afhalen? Als de search het doet staat er wel ergens hoe dat het beste gaat (dun mesje of heel dun draad schijnt ook te werken).

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Pics? dan snappen we het wat beter denk ik :?

• SSoaker
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

SSoaker

Super-Soaker

Je zult de heatsink los moeten maken van de CPU en de koelprut vernieuwen voordat je het blok er weer opzet.

Compaq gebruikt een laagje koelprut die veranderd van eigenschappen wanneer het warm wordt. En als het blok los is geweest van de CPU moet (volgens Compaq) het koelblok worden vervangen.

Was dus niet zo'n slimme aktie van je. Maar zo heb ik er ook achter moeten komen....

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:52

Talon

Booooom !

http://www.watbenjedan.tk

Kijk goed naar de pin-orientatie : er is 1 hoekje waar er een pinnetje niet zit. Die moet er makkelijk invallen.
Als dat goed gaat sluit dat hendeltje ook veel makkelijker.
Mocht je daar problemen mee hebben : met beleid en goed kijken. Dan zie je vanzelf wat neit goed gaat.
Succes :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, thanks voor het advies.
Ik kom meestal ergens achter op de moeilijke manier :)

Als iemand nog iets weet, hoor ik het graag

Hier zijn trouwens de foto's voor de duidelijkheid:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ursemcom/vince/DSC00006.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ursemcom/vince/DSC00005.JPG

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Ik zou met een flosdraadje die processor van de core halen.
Als je met dat draad lichte maar ferme zaagbewegingen maakt dan heb je het er zo vanaf.
Haal daarna de resten van die plakker er vanaf en doe er een mooi laagje koelprut tussen.

Ik vraag mij af hoe jij die processor ervanaf hebt kunnen krijgen met die hendel naar beneden.
Daar heb je zeker wel een beetje gewel bij moeten gebruiken of niet?

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Nou, je moet toch wel enig geweld hebben gebruikt in mijn ogen, maar goed.
Je hebt dus op die koeler zoals ik kan zien iets van dubbelzijdig cool tape spul, ja dat heb ik eeeeen heeeeeele lange tijd geleden ook eens gehad met een t-bird waar een coolermaster op zat ook met dat sup, wat heb ik gedaan, de koeler heeeel voorzichtig heen en weer bewogen totdat die lost liet.

Maar ja dat is wat ik meegemaakt heb.

Misschien heb je er wat aan, maar doe het wel voorzichtig als je bv de proc vasthoudt ofzow, dus kijk uit, want een dooie proc is niets waard :P

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:14
Bij ons gebruiken ze dezelfde toestellen. Daar kan je de koelblok gewoon van de cpu halen meestal.
Gewoon cpu in socket, hendeltje naar benee, koelblok erop en vastzetten met de 2 klemmen...

Verwijderd

Topicstarter
Ik zweer dat ik geen geweld heb hoeven te gebruiken, er zaten 2 metalen klemmetjes aan de zijkanten, die hoefde je alleen maar los te wippen en het hele geval kwam los.

Dan maar flossen priegelen en waggelen.

In de woorden van Han Pekel:
Wordt vervolgd....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 13:28:
Je hebt dus op die koeler zoals ik kan zien iets van dubbelzijdig cool tape spul, ja dat heb ik eeeeen heeeeeele lange tijd geleden ook eens gehad met een t-bird waar een coolermaster op zat ook met dat sup, wat heb ik gedaan, de koeler heeeel voorzichtig heen en weer bewogen totdat die lost liet.
_/-\o_ Mijn dank is groot ! _/-\o_

De proc liet echt makkelijker los dan ik dacht, toen die eenmaal los was was de rest een stukje cake.

Pfew! Heb ik weer mazzel gehad, maar ja, van fouten leer je, zeggen ze altijd, toch?

Eind goed, al goed, genoeg gewerkt voor vandaag :z

Verwijderd

bazs2000 schreef op 09 augustus 2002 @ 13:19:
Ik zou met een flosdraadje die processor van de core halen.
LOL! :D

Gewoon er weer instoppen toch niks moeilijks aan gewoon zorgen dat je de pinnetjes op de zelfde plek hebt...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 13:52:
[...]
LOL! :D

Gewoon er weer instoppen toch niks moeilijks aan gewoon zorgen dat je de pinnetjes op de zelfde plek hebt...
Als je naar de plaatjes had gekeken, zag je dat dit niet mogelijk was aangezien de heatsink het hendeltje naar beneden duwde wanneer je em probeerde te plaatsen waardoor de 'gaatjes dicht gingen' :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Je had toch zélf ook wel kunnen bedenken dat je de cpu eerst v.d. heatsink af moest halen :?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.