[CSS] Ruzie met TableBorder

Pagina: 1
Acties:

• Mozin
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-06-2023

Mozin

Gewoon een gamer

Topicstarter
Ik ben momenteel bezig met een site waar ik heel veel gebruik maak van paragraven, <P> Blabla </P>. Deze staat gedefinieerd in een CSS file. Ik wil om de paragraven (elke zijde) een border.

Nu is dat opzich geen probleem als je tenminste de paragraafdisplay gewoon op default laat staan. Maar ik wil niet dat elke paragraaf de volledige paginabreedte is, dus moet ik de CSS tag 'display: inline;' gebruiken. Zodra ik dat aanzet, gaan de borders flippen en toont IE de ene keer boven en onder een border, en de andere keer alleen links, bijvoorbeeld.

Weet iemand hoe je zowel de display; inline, als de overal border tags moet instellen zodat de borders goed worden weergegeven?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

André

Analytics dude

URL?
Voorbeelden?

Nu kom ik niet verder dan:
border: 1px solid;

• Mozin
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-06-2023

Mozin

Gewoon een gamer

Topicstarter
Het voorbeeld staat niet online.

Het moet een combo van de onderstaande setting en de bordersetting zijn. Ik ga dit lijstje wel eens af om wat meer te testen :)

http://www.w3schools.com/css/pr_class_display.asp

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

heb je de notes gelezen onderaan die pagina :?

www.jurgroessen.nl

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04-2025
Als je een <p> inline wilt gebruiken kan je daar beter <span> voor gebruiken.

Maar waarom wil je de <p> inline maken ? als hij te breed is kan je dan niet beter een width zetten? als je er een paar naast elkaar wil hebben, kan je dan geen table maken, of div's positioneren ?

Maar als je alleen vind dat een <p> te breed is lijkt me de css width property erg voor de hand liggen.

Verwijderd

hah
wel grappig ^^

Notes in IE 5.0: "display: inline" does not work properly on lists and list items

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:52

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Maar ik wil niet dat elke paragraaf de volledige paginabreedte is, dus moet ik de CSS tag 'display: inline;' gebruiken
fout, display:inline gebruik je enkel om een element mee te laten lopen in een tekst, P is hiervoor sowieso ongeschikt, gebruik dan <span>
als je gewoon een beperkte breedte mee wilt geven kun je een P wel een width mee geven, bv width: 80%

ik vermoed dat het vreemde gedrag van msie komt doordat de margins van inline elements vernield zijn, en deze half wegvallen tegen andere tekst-ruimte's, het is incorrect, maar borders rond inline elementen vind ik niet bepaald net.

Smorrie; list-items kennen ook display:list-item; dus display: inline wil je normaal niet doen

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Pagina: 1