Als ik WriteLn in mijn programma gebruik om iets in mijn log weg te schrijven dan is de hoeveelheid tekst die ik kan wegschrijven naar mijn textfile maar beperkt. Is er een manier om een langere text weg te schrijven?
Hoe zulke lange zinnen had je in gedachten dan? Meer dan 80 karakters is toch nooit fatsoenlijk terug te lezen?
Of bedoel je dat je 'maar' 10MB ofzoiets aan log kunt schrijven? Dat geloof ik haast niet...
Of bedoel je dat je 'maar' 10MB ofzoiets aan log kunt schrijven? Dat geloof ik haast niet...
Siditamentis astuentis pactum.
Wat bedoel je met te weinig? Je gebruikt 1 writeln om alles weg te schrijven? Dan gewoon meerdere writeln's gebruiken.
Is je log toevallig een memofield? Kijk dan ook eens naar memo.lines.savetofile(filename). Maar dat had je uiteraard al teruggevonden in de Delphi help
Is je log toevallig een memofield? Kijk dan ook eens naar memo.lines.savetofile(filename). Maar dat had je uiteraard al teruggevonden in de Delphi help
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Het is wel fatsoenlijk terug te lezen. Ik schrijf het nml naar een html file. De html-source schrijf ik weg (is dus lang) en de html bekijk ik als log (is dus een stuk korter en dus overzichtelijk)Varienaja schreef op 09 augustus 2002 @ 11:40:
Hoe zulke lange zinnen had je in gedachten dan? Meer dan 80 karakters is toch nooit fatsoenlijk terug te lezen?
Check anders eens de windows API.
CreateFile, WriteFile, CloseFile
Daarmee kan je gewoon blokken geheugen wegschrijven. Maakt niet uit hoe lang.
CreateFile, WriteFile, CloseFile
Daarmee kan je gewoon blokken geheugen wegschrijven. Maakt niet uit hoe lang.
Siditamentis astuentis pactum.
WriteLn kan waarschijnlijk alleen maar tot 254 tekens maximaal. Omdat een string in pascal vroeger maar max 254 lang kon zijn. In Delphi heten dat ShortStrings
We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher
Creepy's hint vind ik wel een goede....
Alleen zou ik geen TMemo control gebruiken als je de html-source niet wilt visualiseren op het scherm, maar een TStringList.
Alleen zou ik geen TMemo control gebruiken als je de html-source niet wilt visualiseren op het scherm, maar een TStringList.
https://fgheysels.github.io/
Pagina: 1