[VBs/WSH] Het opvragen van window titles/names

Pagina: 1
Acties:

• FuLLStOp340
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-09-2025
Ik ben hier bezig met een script dat zo meteen grafische applicaties moet gaan aansturen en hierbij moet herkennen of bepaalde vensters open staan of niet. (ScriptIt van MicroSoft werkt niet goed genoeg). Het genereren van toetscombinaties lukt wel doormiddel van een stukje Windows Scripting Host. Een voorbeeld staat op MSDN :

<
set WshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")
WshShell.Run "calc"
WScript.Sleep 100
WshShell.AppActivate "Calculator"
WScript.Sleep 100
WshShell.SendKeys "1{+}"
>

Doormiddel van de method .AppActivate kan ik dus een string opgeven waarmee hij dus de best bijpassende window actief maakt. Hij KAN dus zien (in de method) welke windowtitles er open staan!

Nu is alleen de vraag : hoe kan ik deze ZELF opvragen? Het mooiste is natuurlijk als ik een lijst/array terug zou kunnen krijgen met alle openstaande schermnamen (zoals in de taskmanager staat vermeldt). Een tweede maar misschien iets minder mooie oplossing zou zijn het kunnen herkennen of een opgegeven windowtitle bestaat of niet met èèn of andere bij mij onbekende functie :)

Greetz, FuLLStOp

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-08 17:06

Sponge

Serious Game Developer

Kan je met VBs/WSH ook declarations gebruiken van VB enzo?

Zo ja, dan kun je kijken op allapi.net voor:
Public Declare Function GetWindowText Lib "user32" Alias "GetWindowTextA" (ByVal hwnd As Long, ByVal lpString As String, ByVal cch As Long) As Long

zo niet,
nou ja, dan weet ik het ook niet :)

• FuLLStOp340
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-09-2025
nee - helaas niet ben ik bang. Maar ik zit te denken aan het bouwen van een vb6 tooltje die niets anders doet dan alle openstaande schermnamen ophalen. En dan die weer in het script gebruiken.

Beetje omslachtig - maar als het werkt ... dan is dat al heel mooi. Ik vroeg me af of zo'n tooltje niet al bestaat... kan in ieder geval niets vinden op het internet :P

Een goede tip is welkom ...

Greetz, FuLLStOp

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-08 17:06

Sponge

Serious Game Developer

Probeer eens:
http://www.allapi.net (met de api die ik gaf)
http://www.pscode.com (100% zeker dat er meer dan 10 zijn :))