Ik ben hier bezig met een script dat zo meteen grafische applicaties moet gaan aansturen en hierbij moet herkennen of bepaalde vensters open staan of niet. (ScriptIt van MicroSoft werkt niet goed genoeg). Het genereren van toetscombinaties lukt wel doormiddel van een stukje Windows Scripting Host. Een voorbeeld staat op MSDN :
<
set WshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")
WshShell.Run "calc"
WScript.Sleep 100
WshShell.AppActivate "Calculator"
WScript.Sleep 100
WshShell.SendKeys "1{+}"
>
Doormiddel van de method .AppActivate kan ik dus een string opgeven waarmee hij dus de best bijpassende window actief maakt. Hij KAN dus zien (in de method) welke windowtitles er open staan!
Nu is alleen de vraag : hoe kan ik deze ZELF opvragen? Het mooiste is natuurlijk als ik een lijst/array terug zou kunnen krijgen met alle openstaande schermnamen (zoals in de taskmanager staat vermeldt). Een tweede maar misschien iets minder mooie oplossing zou zijn het kunnen herkennen of een opgegeven windowtitle bestaat of niet met èèn of andere bij mij onbekende functie
<
set WshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")
WshShell.Run "calc"
WScript.Sleep 100
WshShell.AppActivate "Calculator"
WScript.Sleep 100
WshShell.SendKeys "1{+}"
>
Doormiddel van de method .AppActivate kan ik dus een string opgeven waarmee hij dus de best bijpassende window actief maakt. Hij KAN dus zien (in de method) welke windowtitles er open staan!
Nu is alleen de vraag : hoe kan ik deze ZELF opvragen? Het mooiste is natuurlijk als ik een lijst/array terug zou kunnen krijgen met alle openstaande schermnamen (zoals in de taskmanager staat vermeldt). Een tweede maar misschien iets minder mooie oplossing zou zijn het kunnen herkennen of een opgegeven windowtitle bestaat of niet met èèn of andere bij mij onbekende functie
Greetz, FuLLStOp