Toon posts:

Aanraken/indrukken LCD/TFT-monitor

Pagina: 1
Acties:
  • 361 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Jullie weten allemaal net als ik dat als je blonde huisgenootje iets aanwijst op je gloednieuwe tft-monitor, er zon mooi patroontje rond haar vinger op je monitor tevoorschijn komt ;(

Nu weet ik wel een beetje hoe een liquid cristal display werkt, maar van de precieze gevolgen van het aanraken (op de langere termijn?) ben ik niet op de hoogte. Gewoon aanraken, kan dat schadelijk zijn (d.w.z. blijvende gevolgen hebben)?

Gelieve alleen antwoorden als je weet waar je over praat ;)

(Ik hoop niet dat dit al eerder gevraagd is, kon niks vinden met de search, anders mijn excuses.)

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Whaha dit komt me bekent voor, de dames hier op het werk hebben er ook zo'n handje van, wijzen en dan zie je echt zo'n mooie golf om hun vinger heen... de schermen staan hier alweer een tijdje en ze werken nog perfect...

Verwijderd

Op school doen we dit constant :)
Maar ik denk dat als je te hard drukt er wel hot pixels kunnen ontstaan. Maar je moet het gewoon afstraffen. Als is het alleen maar om vette vingers. Ik ga altijd schreeuwen niet met je vette poten aan mijn scherm, pak je maar een pen om wat aan te wijzen hoor :)

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Ik weet niet of TFT's ook een coating hebben (zoals mij IIyama), maar _als_ ze die hebben dan gaat dat er op lange duur af door vingers. Nu kan je denken, pff coating boeie..., maar als je op een dag een spiegel ipv een monitor hebt dan zal je huilen voor je mammie dat je die coating nog wel hebt :)

Verwijderd

Ik heb een Samsung 151S TFT en kreeg na een tijdje een groene pixel te zien,ik heb er een tikje tegen gegeven en tot nu toe niet meer gezien maar durf er niet meer met me vingers tegen aan te komen(wat ik daarvoor natuurlijk ook al niet deed).

• JF_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 17:11

JF_

XTerm89D schreef op 09 augustus 2002 @ 11:47:
Ik weet niet of TFT's ook een coating hebben (zoals mij IIyama), maar _als_ ze die hebben dan gaat dat er op lange duur af door vingers. Nu kan je denken, pff coating boeie..., maar als je op een dag een spiegel ipv een monitor hebt dan zal je huilen voor je mammie dat je die coating nog wel hebt :)
Praat me niet van coatings alsjeblieft... Bij mijn 17" iiyama bak zit er een klein beschadigingetje in nadat een kamerplant er een uurtje tegenaanstond |:( : een klein streepje van pakweg 2cm in het midden, net of er een kras in zit. Dat is echt vreselijk irritant, maar er is helaas niets aan te doen. :'(

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 11:43:
Ik ga altijd schreeuwen niet met je vette poten aan mijn scherm, pak je maar een pen om wat aan te wijzen hoor :)
Die pen prik je velen malen makkelijker door een TFT scherm heen dan een dikke vinger ;)
Hier staan zelfs TFTs met blauwe pen vlekken op het scherm, ik vind het nog knap dat die dingen het zolang uit houden, ff wat harder drukken en "oops".

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
als het echt slecht was geweest hadden ze wel een stukje hard plastic voor tft schermen geplaatst. Bij mn laptop doe ik het ook wel eens, geeft zo'n leuk golvend effect ;) en hij doet het nog prima :P

Verwijderd

Een bekend van me zit ook altijd met zijn vingers aan die schermen en het ding houdt het al jaren uit. Dus ik denk dat het niet al te veel kwaad kan maar zorg er gewoon voor dat je dat scherm niet onnodig aanraakt. 7)8

Verwijderd

rick_h schreef op 09 augustus 2002 @ 14:29:
als het echt slecht was geweest hadden ze wel een stukje hard plastic voor tft schermen geplaatst.
Net alsof fabrikanten hun producten zodanig maken dat ze niet kapot kunnen. Zal aanvankelijk goed zijn voor de verkoopcijfers, maar daarna zal het wel erg stil worden. B)

• Palomar
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 15:39:
[...]

Net alsof fabrikanten hun producten zodanig maken dat ze niet kapot kunnen. Zal aanvankelijk goed zijn voor de verkoopcijfers, maar daarna zal het wel erg stil worden. B)
nouja.. als zo'n ding na 1x aanraken kapot is krijgen ze natuurlijk allemaal gezeik en koopt niemand zo'n ding meer.. ik denk dat ze best tegen een stootje kunnen, want het is gewoon een instinct van de mens om overal met zn vingers aan te zitten :P dus ook aan een monitor of tft... en blijkbaar kunnen ze daaa wel tegen.

Verwijderd

Topicstarter
Tnx guys, als zoiets gebeurt vraag je je altijd af... misschien dat iemand hier nog op de hoogte was van een bijzonderheidje...

• Rob
  • Niet online

Rob

Ik heb een sticker op mijn monitor: don't touch my screen or i will poke you in the eye :)

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Exirion
  • Laatst online: 11:54

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 11:43:
Op school doen we dit constant :)
Ik ga altijd schreeuwen niet met je vette poten aan mijn scherm, pak je maar een pen om wat aan te wijzen hoor :)

Dat zeg jij niet als er een wulpse blonde studente over je heen geleund op je scherm drukt en met zwoele stem in je nek staat te hijgen :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Thuis heb ik geen blonde wulpse studentes

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 21:46:
Thuis heb ik geen blonde wulpse studentes

Hmm... Eentje lenen?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Jah is goed, ik wil er ook wel 1 kopen hoor, altijd handig. Mag ik wel kiezen he?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 21:47:
Jah is goed, ik wil er ook wel 1 kopen hoor, altijd handig. Mag ik wel kiezen he?

Jah, sommige drukken hard op je scherm, en sommige zacht :P

Verwijderd

Exirion schreef op 09 augustus 2002 @ 21:48:
[nohtml][...][/nohtml]
Jah, sommige drukken hard op je scherm, en sommige zacht :P

Heb je ook die niet drukken? Alleen over je heenhangen ofzo, da's genoeg. Dan kan ik ook korting krijgen zeker?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 21:49:
[nohtml][...][/nohtml]
Heb je ook die niet drukken? Alleen over je heenhangen ofzo, da's genoeg. Dan kan ik ook korting krijgen zeker?

Nee, helaas. Vrouwen die niet op je scherm drukken zijn goed getraind en kosten dus extra veel.

Verwijderd

Ok, train ik ze zelf wel met mijn zuid-Siberische trainingsmethodes

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 21:50:
Ok, train ik ze zelf wel met mijn zuid-Siberische trainingsmethodes

Hmm... Probleem is alleen dat als je ze te hard traint om van dat ding af te blijven, dat ze dan ook niet meer over je heen leunen.

Verwijderd

hmm, ok dan betaal ik wel wat meer. Ik vetrouw erop dat jij ze goed kan trainen.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 21:52:
hmm, ok dan betaal ik wel wat meer. Ik vetrouw erop dat jij ze goed kan trainen.

Uiteraard *D Zal ik 'r inpakken of neem je 'r zo mee?

Verwijderd

Meenemen? Eh, breng maar, het kost duur genoeg.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 21:54:

Ok ok... Sambal bei? Alles van de zaak :Y)

Verwijderd

ja doe maar he dan

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

En spaart u zegeltjes misschien?

Verwijderd

nee airmiles

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Airmiles zal het zijn... Kan ik nu nog aanvullende garantie aanbieden? Aan huis garantie welteverstaan *D Echter bij grote gebreken zal ze als RMA opgestuurd worden.

Verwijderd

3 jaar collect & return graag

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:47

scorpie

Supra Addict

Redje schreef op 09 augustus 2002 @ 13:57:
[...]
Die pen prik je velen malen makkelijker door een TFT scherm heen dan een dikke vinger ;)
Hier staan zelfs TFTs met blauwe pen vlekken op het scherm, ik vind het nog knap dat die dingen het zolang uit houden, ff wat harder drukken en "oops".
er zit altijd een glasplaat voor een tft scherm... als ik iets aan wil kloppen doe ik dat altijd met m'n vingerkootje alsof ik ook op een normaal raam tik...

boeit niks, kunnen ze tegen..

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• Carnivorous1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-01-2025
Het lijkt bijna wel offtopic te gaan hier? Verder geen gezeik hoor, wel leuk maar ach..... Ik vind het erger als ze op mijn LG 795 FT CRT douwen, dan krijg je ECHT een vies scherm en dat wordt gewoon NIET schoon!!! |:(

Verwijderd

Dit ging toch over Flat panels, niet over wulpse studentes :?
wat kost dat eigenlijk ;)

Verwijderd

Carnivorous1 schreef op 09 augustus 2002 @ 21:59:
Het lijkt bijna wel offtopic te gaan hier? Verder geen gezeik hoor, wel leuk maar ach..... Ik vind het erger als ze op mijn LG 795 FT CRT douwen, dan krijg je ECHT een vies scherm en dat wordt gewoon NIET schoon!!! |:(
Glassex met een schone, liefst zachte doek?
Maak ik al 3/4 jaar mijn Dell trinitron mee schoon :)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 21:59:
3 jaar collect & return graag

3 jaar... Mooi, dan wens ik u nog een prettige dag. Uw vrouw zal getraind worden, en u ontvangt haar binnenkort onder rembours bij u thuis :) U krijgt nu alvast een ceritificaat van echtheid mee :P Tot ziens :7

Verwijderd

Hee kunnen we ff ontopic zeg. Jullie mods moeten het goede voorbeeld geven!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 22:02:
Hee kunnen we ff ontopic zeg. Jullie mods moeten het goede voorbeeld geven!

Jah, doe dan ook 's ff normaal zeg :( Zit een beetje afgerichte vrouwen te kopen via internet :{

• Shunt
  • Laatst online: 11:52

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 21:54:
ok dit is de eerste keer dat ik 2 modjes flink off topic zie gaan en niet zon beetje ook :P mare nu we tog bezig zijn doe mij er ook 2 heb je ze ook in het rood ;)

mare effe back on track ik denk dat zachtjes drukken geen kwaat kan ;) gewoon effe de student op een fijne plek trug drukken >:) neem dit niet als een aamoedeging voor gekke dingen :P
Exirion schreef op 09 augustus 2002 @ 22:03:
[...]
Jah, doe dan ook 's ff normaal zeg :( Zit een beetje afgerichte vrouwen te kopen via internet :{
mag huuren wel dan ?? >:)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Zou je me niet meer via icq lastig willen vallen?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 22:05:
Zou je me niet meer via icq lastig willen vallen?

Tssss.. jij begon mij te stalken via MSN.

S-L-E-T.

• Shunt

Shunt

Boe

aaaaaaaaarg MODJES PLZ GO BACK ON TRACK

AF AF IN DE MAND PETS ;) >:) NOFI

Game PC

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik kan u toevallig deze week een werkelijk uniek aanbod doen voor een geweldig leasecontract *D

Verwijderd

Shunt schreef op 09 augustus 2002 @ 22:06:
aaaaaaaaarg MODJES PLZ GO BACK ON TRACK

AF AF IN DE MANT PETS ;) >:) NOFI

Reacties met hoofdletters in techfora zijn een ernstig strafbaar vergrijp.

ff kijken of ik je een waarschuwing kan mailen

• Shunt

Shunt

Boe

hmmz sinterklaas ik denk dat volgend jaar het vuur brand in de openhaart als je langs komt }) alweer een NOFI

Game PC

• Carnivorous1
Ja, en ik heb hier nog een demomodel, van de collectie van vorig jaar, een klein krasje hier, en wat stoffig maar verder in perfecte conditie, op wat waterschade na... 8 dagen garantie!

• Shunt

Shunt

Boe

hmmmz maar nu sereneus effe echt back ontrack

(agja mag bijna de hk in ik zal dit maar zien als een voorproefje :P )

Game PC

Verwijderd

Carnivorous1 schreef op 09 augustus 2002 @ 22:10:
Ja, en ik heb hier nog een demomodel, van de collectie van vorig jaar, een klein krasje hier, en wat stoffig maar verder in perfecte conditie, op wat waterschade na... 8 dagen garantie!
Waterschade? moeten ze tegen kunnen, beetje nat worden })

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik heb liever een blonde stoot in m'n nek dan een flatscreen :-)

En laten we het dan maar niet hebben met wat voor pen we dan wel of niet het "scherm" aan mogen aanraken en ja .. dat kan vlekken geven natuurlijk dat weten we allemaal.

doe mij maar een tweeling .. met iq van 1 cup D 25jaar 1,8 meter lang en ze mogen maar aan een ding denken :-) nou na meer dan een ding lukt ook niet met een iq van een :-))

Iperf

• Shunt

Shunt

Boe

meestal maar op een aantal plekken waar ze water dicht zijn ;)

mare plz nu gewoon weer normaal of gewoon niet meer posten tot dit topic waarscijnlijk dicht gaat

Game PC

Verwijderd

Shunt schreef op 09 augustus 2002 @ 22:13:
meestal maar op een aantal plekken waar ze water dicht zijn ;)

mare plz nu gewoon weer normaal of gewoon niet meer posten tot dit topic waarscijnlijk dicht gaat

Wannabemodje!

• Shunt

Shunt

Boe

erm maybe maar ik neem het zelfs zonder een modje te zijn een STUK sereneuzer dan jij :D

en nog meer NOFI's

Game PC

Verwijderd

Ga je nu SEM lopen klikken?

Sjeezzzzz zeg

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 22:21:
Ga je nu SEM lopen klikken?

Sjeezzzzz zeg

Boejt jou dat nouw man dan banne ze je maar toch maak je gewoon weer een cloontjuh aan!!11 whahah >:)

Verwijderd

Ach man , ik heb toch 4 accounts met HK x-s

• Carnivorous1
en dan nog gaan dubbelposten ook zeg, Exirion, toe maar het wordt steeds gekker!

Edit: Ow tis al weg
Goed zo, snel hoor petje af!

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

[nominatie voor topic van het jaar]

Komt niet vaak voor dat ik zo moet lachen om een topic.

Siditamentis astuentis pactum.

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 12:12

Leon

Rise Of The Robots

tipje voor modjes:
move dit naar de huiskamer als je later geen discussie wilt hebben en dit topic tegen je gebruikt word... >:) :P

Eeuwige n00b

Verwijderd

Nee niks, blijft lekker staan :P

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 12:12

Leon

Rise Of The Robots

Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 22:39:
Nee niks, blijft lekker staan :P
Nouhou...
;( :'(

pas op of ik roep Femme erbij hoor... :( :P

Eeuwige n00b

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.phreakers.net/nlp/forumpics/stfu3.jpg

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:53
Exirion schreef op 09 augustus 2002 @ 22:06:
[...]
Tssss.. jij begon mij te stalken via MSN.

S-L-E-T.
MSN :{

:P

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:05

MisteRMeesteR

Is Gek op... :)

lol @ dit topic :)

www.google.nl

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:01

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
K*t modjes altijd. Jullie hebben gewoon niet door dat jullie een topic verpesten he :r En al die fan mailtjes die ik stuur, krijg nooit een fanmail van jullie :/ Ik kost op jullie :r

:P :P

Verwijderd

Wij kunnen lekker rood kotsen!

• Shunt

Shunt

Boe

erm 3 posts ooit van EDIT gehoord 8)7

Game PC

Verwijderd

nu is het leuk geweest
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.