Toon posts:

MicroATX in XBOX kast?

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hi Guys,

Ik heb de search geprobeerd, maar kwam niks naar boven.

Ik heb een kapotte xbox liggen en ik dacht, daar gaan we een PC van bouwen! :7

Nu dacht ik aan een MicroATX MB met een Nforce chippie zodat ik er ook nog op kan gamen. Pro ben ik nog niet over uit, want ik wil wel graag een beetje binnen budget blijven. B)
Ik zie bij alternate veel verschillende Nforce chips, 420/415 etc.

Weten jullie andere acceptabele alternatieven?
Zijn er geen andere chipsets met een vergelijkbare chip?

Is er een micro atx board voor socker 370? Dan gooi ik mijn oude celeron erin! :*)

HD en DVD gebruik ik van de xbox....

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Sonde van een kapotte xbox, dingen zijn net nieuw en nu al gesloopt :/

Zo'n VIA EDIN ofzo zal wel lukken denk ik, die zijn namelijk heel klein met alles onboard :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
tsja ik heb 'm niet gesloopt. Is een US versie en iemand heeft 'm in het NL net geduwd...
toen ging alles roken, heb daarna nog met een andere voeding geprobeerd, maar is echt overleden...

Verwijderd

Topicstarter
en eigelijk zou het perfect zijn als er ook nog een svga/composit uitgang aan vast zit...
ik weet het, het is veeleisend!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 10:56:
hi Guys,

Ik heb de search geprobeerd, maar kwam niks naar boven.

Ik heb een kapotte xbox liggen en ik dacht, daar gaan we een PC van bouwen! :7

Nu dacht ik aan een MicroATX MB met een Nforce chippie zodat ik er ook nog op kan gamen. Pro ben ik nog niet over uit, want ik wil wel graag een beetje binnen budget blijven. B)
Ik zie bij alternate veel verschillende Nforce chips, 420/415 etc.

Weten jullie andere acceptabele alternatieven?
Zijn er geen andere chipsets met een vergelijkbare chip?

Is er een micro atx board voor socker 370? Dan gooi ik mijn oude celeron erin! :*)

HD en DVD gebruik ik van de xbox....
Volgens mij (weet het bijna zeker) maar die HD kan je niet gebruiken, die dvd denk k wel.

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-07 22:19
je kunt die hd volgens mij gewoon formateren, en waarom zou je een oude celeron gebruiken, kun je de pIII-733 je erin zit niet gebruiken? De via eden ik volgens mij trouwens wel zo'n beetje het enige board met onboard video

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Alle uATX Socket370 plankjes :)

Je zou inderdaad die P!!! kunnen herbruiken, is altijd beter dan een Celeronnetje.

• Vlabakje90
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
BalusC schreef op 10 augustus 2002 @ 09:48:
Alle uATX Socket370 plankjes :)

Je zou inderdaad die P!!! kunnen herbruiken, is altijd beter dan een Celeronnetje.
Nee, die p!!! is niet te hergebruiken, hij is vastgesoldeerd op het bord :)

Knappe jongen die dat los-soldeerd :P

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Vlabakje90 schreef op 10 augustus 2002 @ 09:54:
[...]

Nee, die p!!! is niet te hergebruiken, hij is vastgesoldeerd op het bord :)

Knappe jongen die dat los-soldeerd :P
Tinzuiger of litz(ofzo)draad en je hebt em er zo af :7

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
alleen die via eden is absoluut niet snel genoeg om er mee te kunnen gamen

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Verwijderd

Topicstarter
Ook al soldeer ik die P3 er vanaf, dan wat? ?
Want het is alleen de core, niet de plank waar de core op zit.

En die harde schijf, die is volgens mij gewoon te formateren, why not? Alles is standaard (ide etc) , gewoon een ander protocol. Netzoals een linux schijf.

Maar heeft iemand nog ideeen over de gfx voor onboard? Ik kan aan een Kyro low profile komen, maar dat is zelfs nog te hoog en zoveel ruimte heb ik niet daarvoor!
Zit een DVD en een HD bovenm de mobo. En die DVD heeft weer een aparte stroom aansluiting, dat wordt wel even pielen! ahhh ;-(

Iemand suggesties hoe om te zetten naat gewone stroom aanlsuiting?

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 16:33

star-saber

Ryzen

harddisk is beveiligd

Verwijderd

en waar zien beveiligingen voor?
Juist om te breken :) ( als je je verveelt :P )

Verwijderd

Dat is geen beveiliging, hij heeft een andere firmware i.v.m. een gewone hd.

• |sWORDs|
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Zou een lowlevel format niet helpen?

Kijk anders eens hoe mensen een normale hd aan een gemodde xbox hangen, als dat kan, dan kan andersom ook wel

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hij is wel beveiligd, dmv een standaard functie die de IDE interface bied. Die is niet te kraken met een format omdat de schijf toegang zonder de juiste code weigerd. Conclusie je moet eerst die code breken.

Veel succes daarmee.

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

Verwijderd

inderdaad, een firmware van de Originele HD zou denk ik erg veel goeds doen, een low-level format zou geen reet uitmaken & je hebt zelfs kans dat je 'm molt daarmee, Low-level formats waren voor die erg oude 10mb dingen (ik weet niet meer hoe ze heten), check de serienummer etc alles wat bruikbaar is & ga op zoek. Tevens, waar wil je die P3 op knallen als je 'm losgesoldeert hebt ?? Ik weet nog weinig over de file system van de xbox maar alles valt te kraken :)

ps. waarom heb je nou je xbox lopen mollen?? Besst systeempje :9

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 16:38:
inderdaad, een firmware van de Originele HD zou denk ik erg veel goeds doen, een low-level format zou geen reet uitmaken & je hebt zelfs kans dat je 'm molt daarmee, Low-level formats waren voor die erg oude 10mb dingen (ik weet niet meer hoe ze heten), check de serienummer etc alles wat bruikbaar is & ga op zoek. Tevens, waar wil je die P3 op knallen als je 'm losgesoldeert hebt ?? Ik weet nog weinig over de file system van de xbox maar alles valt te kraken :)

Nou 10mb is wel erg lang geleden. Heb nog een paar 850 mb schijfjes gered met een low level.

Verwijderd

jah, dat snap ik, maar zou je die schijf daar ook mee redden?

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 16:44:
jah, dat snap ik, maar zou je die schijf daar ook mee redden?
Op het eerste gezicht (andere hd in xbox) lijkt het alsof het enige verschil het formateren met nullen is. Misschien een goed idee om de xbox forums nog even door te spitten

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 12:56:
Ook al soldeer ik die P3 er vanaf, dan wat? ?
Want het is alleen de core, niet de plank waar de core op zit.

En die harde schijf, die is volgens mij gewoon te formateren, why not? Alles is standaard (ide etc) , gewoon een ander protocol. Netzoals een linux schijf.

Maar heeft iemand nog ideeen over de gfx voor onboard? Ik kan aan een Kyro low profile komen, maar dat is zelfs nog te hoog en zoveel ruimte heb ik niet daarvoor!
Zit een DVD en een HD bovenm de mobo. En die DVD heeft weer een aparte stroom aansluiting, dat wordt wel even pielen! ahhh ;-(

Iemand suggesties hoe om te zetten naat gewone stroom aanlsuiting?
Voor de dvd zou ik dit even doorlezen; Andere dvdspeler in xbox
Afbeeldingslocatie: http://sabnetwork.com:8080/~soki/xbox/dvd2.gif
Voor de gfx is een riser misschien een idee.

[ Voor 0% gewijzigd door |sWORDs| op 10-08-2002 17:12 . Reden: url hersteld ]

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

FF een stukje uit een XBOX irc chan:
[17:55:47] <|sWORDs|> Is it possible to use the xbox harddrive in a pc after a (lowlevel?)format?
[17:56:56] <SantAway> I am sure you can
[17:57:01] <SantAway> don't see why not
[17:58:38] <|sWORDs|> that's what I thought but some other ppl claim it uses a secured ide connection and that the firmware had to be flashed... But when I check out the way to install a normal hd in a xbox or the changes made by mod chips I cant find anything about a differend ide connection

Verwijderd

Topicstarter

Ik heb 'm niet gesloopt, maar iemand anders! :-) 8)7
is een amerikaanse en die is in het NL stroomnet gestopt, en toen ging ie roken!
en hij deed niks meer.
ik mocht 'm mee naar huis nemen, vandaar.

maar hij wil echt niks meer, zitten wat brand plekkeis op de printplaat.

Dus nu gaan we maar voor de echte mod!! :D

Verwijderd

Wat moet jij hebben voor de hardware die nu in die x-box zit?, heb zelf hier ééntje liggen die stuk is en heb onderdelen nodig :(

Mail mij op lovely0017@hotmail.com

Misschien dat we een goede deal kunnen maken :)

Verwijderd

Topicstarter
reactie is gemaild! :D

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Als je het topic had gelezen dat had je geweten dat ie de xbox niet molt, maar dat ie al opgeblazen was, en dat hij er een ander bord in zet.

Verwijderd

Heb nog geen mailtje van jou gehad op mijn account, laat het nog even weten of jij interesse hebt

In mijn profiel staat ook nog een e-mail adres, misschien dat die beter werkt

Waar zitten die brandvlekken trouwens?, kan ik mij even voorstellen wat in iedergeval stuk is

Verwijderd

Probeer het eens met vandezweerde@planet.nl , andere komt niks binnen....

Verwijderd

Topicstarter
ik zit op me werk, ik probeer het straks wel!

Verwijderd

Topicstarter
oeps, had te vroeg outlook uitgezet, mailtje zat nog in de outbox, hij is nu verstuurd.

ik heb nog ff gekeken en alleen de voeding heeft brandplekken.

als je nog een voeding hebt....

• DutchieSmokah
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-04 23:59
Gewoon ff bij lik-sang nieuwe voeding bestellen (die gasten hebben behalve modchips werkelijk alles, en ze leveren ook nog naar nederland!)

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

je reageert op een een twee en half jaar oud topic...

Verwijderd

Leuke kick :P

• DutchieSmokah
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-04 23:59
Off topic:
Ik ben iemand die zelf vaak actief aan het zoeken is of goty en daarbij regelmatig op interessante oude topics terecht kom! Ik neem aan dat ik niet de enige ben die soms info zoekt en die alleen kan vinden op deze oude topics; waarom een nieuwe openen als de oude genoeg info geeft? Tuurlijk een topic met meer als 10 paginas werkt afschrikkend maar daarvoor kun je als moderator deze toch sluiten ;)

Verwijderd

Omdat er in de FAQ staat dat dat niet gewenst is? (onnodig kicken topics, zie evt. LA)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2005 13:56 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kansloze kick.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.