Wireless verbinding tussen 2 locaties

Pagina: 1
Acties:

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03-2025
Via de search krijg ik helaas niets, ....
We willen een wireless verbinding maken tussen 2 kantoren (afstand ca. 130 meter met vrij zicht). Cisco building2building kit oplossing is echter te duur voor de klant.
Wie heeft er ervaring met apparatuur van andere merken voor deze afstand tegen een beetje redelijke prijs ? Aan beide kanten is het een wired network.

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Flyduck schreef op 09 augustus 2002 @ 10:50:
We willen een wireless verbinding maken tussen 2 kantoren (afstand ca. 130 meter met vrij zicht). Cisco building2building kit oplossing is echter te duur voor de klant.
Wie heeft er ervaring met apparatuur van andere merken voor deze afstand tegen een beetje redelijke prijs ? Aan beide kanten is het een wired network.
misschien heb je hier wat aan: -=: Het Grote Wireless Topic :=-

Verwijderd

hmm, het is dus 2 netwerken verbinding, dan heb je sowieso een router nodig en die zijn sowieso aan de prijzige kant, helemaal als het ook nog eens wireless moet.

Verwijderd

echt moeilijk is het niet... kijk op www.lapwing.nl !
En echt duur is het niet.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
www.routershop.nl staat een linksys setje met antennes en masten voor 700 Euro ofzo , je kunt ook die 2 linksys wap11 kopen en kijken of het zonder antennes werkt maar denk het niet....

Draadloos Building-to-building bundle Euro 712,81incl Euro 599,00 excl

Verbind uw netwerken draadloos!

Tot 7 KM overbruggen
128bit encryptie
Veilig
Inhoud pakket:

2 X Linksys WAP11
2 X SD27 Parabolische richtantenne
2 X 1 meter Coax + koppelstukken
Montage beugels voor paal of mast

Sorry voor de reclame....

Verwijderd

Wat wil de klant max. betalen..... En hoeveel % wil je natuurlijk verdienen..... Wat reken je voor de installatie.... meest belangrijke wat kost Cisco (incl kabels en antennes) etc etc

• Saicho
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09-2023

Saicho

CMDR Sai

tis een oude topic, maar ik zit nu dus met precies hetzelfde probleem.

2 gebouwen met +/- 100m ertussen.

en ik heb echt GOED gezocht , maar et enige wat er te vinden is
1) 60m bereik (te klein bereik)
2) 2km bereik (te duur)

ik zoek dus de midden oplossing
bereik voor 100-200m (moet niet NET aan zijn anders mogelijk problemen met snelheid/storingsgevoeligheid) en voor een redelijke prijs (250-450 euro)

iemand een idee aan wat ik et beste zou kunnen doen in dit geval ?

E:D - CMDR Sai

Verwijderd

hmmz,

Max 450 euro lijkt me persoonlijk een beetje te weinig voor wat je wilt, tenzij je eea 2e hands kan vinden..

Redelijk goedkoop (400 euro ex) is de 2km set op (wederom) routershop.nl. Daarmee zal 't zeker lukken, 100 meter is nix.

ps. *zo* moeilijk is 't toch niet om aan dergelijke info te komen?? ;)
Pagina: 1