Geen password nodig bij Microsoft Webaccess ?

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• Digihelp ®
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-04 09:13
Ik heb een exchange server draaien (versie 5.5 SP 4) op een NT server versie 4.
Het zijn allemaal al weer wat verouderde software pakketen, maar ze voldoen voorlopig nog perfect.
Er is echter 1 probleem. Als je inlogt via Outlook webaccess hoef je geen wachtwoord in te typen. Als je de alias / inlognaam invult en gewoon twee keer op enter drukt kom je gewoon erin. Niet echt de bedoeling dus :'(

Het is zo dat we ook via de exchange server zonder password in alle accounts kunnen. Dwz. als ik via de advanced properties een mailbox toevoeg wordt er niet om een password gevraagd en kan je er zo in. Dit laatste is juist wel handig omdat we ook andermans mail kunnen beantwoorden als iemand toevallig weg is.
Maar het zou natuurlijk heel goed kunnen dat dit met het probleem in verband staat.

Nu heb ik gisteren uren lang in zowel de exchange administrator als in de nt user management alle opties / instellingen doorgelopen, een exchange handleiding doorgenomen, maar ik kan niet vinden waar het aan ligt.
Kan iemand me misschien verder helpen?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Welke account gebruik je als "Primary Windows NT account" op die mailboxen?
Toch niet toevallig Guest of Everyone?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Digihelp ®
Nee, daar staan gewoon persoonlijke NT accounts.
Wel zie ik op het tabblad permissions bij de accounts met inherited permissions een domein\Guest account met Custom permissions, maar ik heb geen idee welke permissies en ook niet hoe ik die weg krijg.
In de User manager staat bovendien het buildin guest account op disabled.

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Die Guest account wordt toch niet gebruikt als service account?
Je moet effe sjekke op het organisatie-, het site- en op het configuration object of daar die guest account wordt opgevoerd. Het lijkt mij geen goeie praktijk dat guest toegang heeft tot alle mailboxen.
Als je'm weghaalt, betekent het wel dat niemand meer andermans email kan openen; daarvoor zou'k in jouw geval een aparte groep creëren ("e-mail gebruikers", ofzo) en die user rechten geven op de mailboxen. Dan moet je in ieder geval aanloggen als valide user om iemand's mail te mogen lezen.

[ Voor 0% gewijzigd door Brahiewahiewa op 09-08-2002 11:13 . Reden: typo ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Digihelp ®
Oke, ik heb die guest account overal eruit gesloopt.
Maar helaas is er nog steeds gewoon toegang zonder password.
Komt dat misschien door het Internet Guest Account??

overigens excuses voor het hoge noob gehalte. ik heb het serverbeheer een week geleden overgenomen van iemand die nog niet eens weet wat een server is en mij dus nul uitleg kon geven, en dan kom je er ineens achter dan al je mail gewoon op straat ligt.

Verwijderd

zit je niet gewoon op een intranet... en op een server die in het domain hangt? (of kan je alle users zomaar intikken zonder pw?)

wat zijn je rechten op iis niveau?

• Digihelp ®
Great! Het is me gelukt. Je kan er nu niet meer in.
Dan nog 1 ander vraagje. Elke keer als ik in log via web access staat er:
Your current password will expire in 0 days. To change your password blablabla.
Dit ondanks dat ik heb ingesteld dat een password nooit verloopt en ook dat een user zijn password niet eens kan veranderen. Ik heb na wat zoeken op google gevonden dat dit een bug is, maar hoe dit op te lossen is werd me niet helemaal duidelijk.

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Uit Q262902:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
1. Go to the C:\Exchsrvr\Webdata\USA folder.

2. Open the Root.asp file, and then edit it:

a. Look for the line that reads:

if cint(days) < 0 then days = 10000

b. Change the line to:

if cint(days) < 1 then days = 10000

3. Save, and then close the file.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Digihelp ®
Thanx. Stom dat ik dat niet zelf had gevonden.
Is alles is nu opgelost, mijn dank is groot!

Verwijderd

Ik heb een soort gelijk probleem, alleen ik kan niet inloggen, ik krijg een time-out bij webaccess.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-04 13:26

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Maar hoe heb je het nu opgelost :?
Ik neem aan dat je gewoon op de directory waarin je OWA bestanden staan de NTFS permissies hebt gewijzigd? Want dat is dan nl. de makkelijkte manier. Alleen maar de domainusers READ en domain admins READ/WRITE.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:48

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Lijkt me nou niet handig/nodig dat we een topic omhoog gaan schoppen waar eigenlijk de enige link is dat beide Exchange gebruiken.

Deze gaat dus dicht.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.