Toon posts:

http://www.start.home.nl/ vanaf chello

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik hier nou opkomen?

http://www.start.home.nl/

Ik moet wat wijzigen mbt tot mijn @home emailadres maar ik ben nu niet thuis, ik zit nu achter een pc met Chello. Als ik naar de site http://www.start.home.nl/ surf wordt er om een login en wachtwoord gevraagd. Als ik daar mijn @home login en pass intik dan krijg ik nog geen toegang. Is het niet mogelijk om de @home pagina te bekijken vanaf een niet @home aansluiting?

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:26

Wildfire

Joy to the world!

Nee. Die site werkt alleen maar als je er vanaf een @Home IP opkomt.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-08 21:35

ThaHandy

Discovery Channel

et kan wel (bij help.home.nl vandaan)

Uw Vraag
Hoe kan ik mijn e-mail op een andere locatie lezen?

Antwoord
NetMail-algemeen
Met Netmail kunt u uw @Home e-mail ook ophalen wanneer u niet thuis bent.
Via elke computer die met het internet verbonden is, kunt u uw @Home mail lezen, bijvoorbeeld vanaf uw werk of tijdens uw vakantie.
Over de verbindingsinstellingen met het Internet dat niet via @Home loopt, geeft @Home geen support.
NetMail is alleen geschikt om uw @Home e-mail uit te lezen. Dit kunt u doen met een client die de POP-interface ondersteunt. Netscape Messenger, Microsoft Outlook Express en Eudora ondersteunen allemaal de POP-interface.

Opmerking:
U heeft via deze service geen externe toegang tot de breedband Service van @Home, zoals de @Home pagina's en kanalen. U kunt alleen e-mail ophalen.

Instellingen

Algemene instellingen
Iedereen kan gebruik maken van de NetMail-functionaliteit. U hoeft zich niet aan te melden. Deze service is gratis.
De onderstaande instellingen, zijn de algemene instellingen die u moet wijzigen op de computer waar u uw mail wilt uitlezen. De specifieke instellingen voor MS Outlook Express en Netscape Messenger worden daarna weergegeven.

Tips:

Voordat u de instellingen wijzigt is het verstandig om de originele instellingen te noteren. U kunt dan de oude instellingen weer terug zetten als u uw @Home mail heeft opgehaald.
Verwijder eventueel uw e-mail na deze gelezen te hebben als de computer ook door andere mensen wordt gebruikt.
Controleer of uw e-mailsoftware de e-mail van de server verwijdert of deze laat staan. Als u de e-mailberichten later ook met de @Home client wilt ophalen, moet de externe client deze berichten laten staan.
De algemene instelwaarden voor de mailclient zijn:
De server voor de inkomende e-mail: netmail.home.nl
Antwoordadres: uw gebruikersnaam@home.nl
Uw login en wachtwoord zijn hetzelfde als die u gebruikt voor andere services van @Home.
Opmerking: De instelling voor de uitgaande e-mail (SMTP) hoeft u niet te wijzigen.
Deze kunt u gebruiken in het mailprogramma dat op de betreffende computer is geinstalleerd. De instellingen zijn ook te gebruiken in bijvoorbeeld Netscape of op een Apple Macintosh. Om te bekijken hoe u dit kunt doen vult u als zoekwoord Apple of Netscape in. De antwoorden die u daar vind kunt u gebruiken om bovenstaande instellingen in te vullen.
Instellingen voor Microsoft Outlook Express (Windows systemen)

1. Ga naar: Extra Accounts en kies de tab: E-mail
2. Kies: Eigenschappen rechts (indien er al een emailaccount instaat,anders Toevoegen en vervolgens op Email en vul onderstaande gegevens in.)
3. Kies de tab: Servers en vul vervolgens de volgende gegevens in:

Servertype inkomende e-mail: POP3
Inkomende e-mail (POP3): netmail.home.nl
Uitgaande e-mail (SMTP): (niets wijzigen)
En onder 'Server voor inkomende mail' vult u in:
Accountnaam: Uw @Home gebruikersnaam (ook wel login genoemd, het gedeelte van uw e-mailadres voor @Home.nl).
Wachtwoord: niets invullen
Indien u gebruik maakt van Netmail is het zinvol om een kopie van het bericht op de server te laten staan. Op deze manier wordt mail ALLEEN binnengehaald op de computer bij u thuis!

1. Kies de tab Geavanceerd en selecteer onderin bij 'Bezorging': Een kopie van berichten op de server achterlaten.

Instellingen voor Netscape Messenger
U moet zowel stap A en B volledig uitvoeren:

Stap A. Wijzigen van de gegevens voor het instellen van uw antwoordadres:
1. Ga naar de menuoptie Bewerken en kies Voorkeuren,
2. Vervolgens kiest u de optie Email en Nieuwsgroepen en klikt u op de optie Identiteit.

U vult dan de volgende gegevens in:

Uw naam: Naar eigen wens
Email adres: Naar eigen wens
Antwoord-naar adres: Uw gebruikersnaam@home.nl
Organisatie: Naar eigen wens
Ondertekeningsbestand: Naar eigen wens

Stap B. Wijzigen van de gegevens voor het instellen van de binnenkomende mail:
1. Ga naar de optie Bewerken en kies vervolgens voor Voorkeuren, E-mail & nieuwsgroepen, E-mailservers
2. Kies nu voor Bewerken

Vul de volgende gegevens in:

Naam server: netmail.home.nl
Type server: POP3 server
Naam gebruiker: Naar eigen wens
Kies de tab: POP, selecteer 'berichten achterlaten op de server' als u uw mail thuis ook nog wilt ophalen.
Onder het kopje: 'Uitgaande e-mailserver' niets veranderen!
Opmerking:
Als u nu e-mailberichten ophaalt, wordt u automatisch gevraagd om een wachtwoord in te voeren. Dit is het wachtwoord dat bij uw @Home gebruikersnaam hoort.

Aanbevelingen Het is altijd verstandig om een goed wachtwoord te gebruiken.
Een goed wachtwoord:

Bestaat uit 6-8 karakters
Bestaat uit een combinatie van cijfers en letters, zowel hoofdletters als kleine letters
Kies geen woord dat in het woordenboek te vinden is
U kunt uw wachtwoord wijzigen via de tab: @Home services, e-mailservices, wachtwoord wijzigen.
Voordat u de instellingen wijzigt is het verstandig om de originele instellingen te noteren. U kunt dan de oude instellingen weer terug zetten als u uw @Home mail heeft opgehaald. Verwijder eventueel uw e-mail na deze gelezen te hebben als de computer ook door andere mensen wordt gebruikt.
Controleer of uw e-mailsoftware de e-mail van de server verwijdert of deze laat staan. Als u de e-mailberichten later ook met de @Home client wilt ophalen, moet de externe client deze berichten laten staan.

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ThaHandy schreef op 10 augustus 2002 @ 14:06:

Uw Vraag
Hoe kan ik mijn e-mail op een andere locatie lezen?

Opmerking:
U heeft via deze service geen externe toegang tot de breedband Service van @Home, zoals de @Home pagina's en kanalen. U kunt alleen e-mail ophalen.

...
Wat de topicstarter dus wil, kan niet...

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:26

Wildfire

Joy to the world!

ThaHandy schreef op 10 augustus 2002 @ 14:06:

[knip]
Nee, het kan niet! Beter lezen, er staat letterlijk in die lap tekst dat jij niet bij de @Home contentsite kunt. Het is alleen mogelijk via netmail je e-mail te checken en te beantwoorden.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

als je lief vraagt is er vast wel een tweaker die even proxy speelt :)
Pagina: 1