Toon posts:

Thermaltake volcano 7+???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gister net mijn Thermaltake volcano 7+ gekregen :) , nu is mijn probleem dat mijn temp nog hoger ligt dan van mijn intel retail cooler :( , zelfs als ik hem laat draaien op 6000 rpm terwijl die volcano ook nog een koperen is. |:(
Normaal kon ik mijn processor laten draaien op 2800 mhz met die intel retail cooler nu start die niet eens op, laat ik prime95 draaien met een snelheid van 2.7 ghz voor de temps gaat die na nog geen minuut mijn pc uit :? terwijl die normaal nog gewoon blijft draaien.
Daarom vraag ik jullie of meer mensen dit probleem hebben, ik heb hem gewoon normaal aangesloten!!!!!! 8)7 8)7 8)7

Verwijderd

Nou ik heb dat nou juist niet :)

IK heb de zelfde coolor gekocht maar heb er geen problemen mee. Ik had tot sinds 3 dagen terug een standaard Coolermaster en toen werd mijn CPU "Stressed" rond de 45 graden.

Nu met die nieuwe cooler + Artic Silver III wordt mijn CPU 1200 MhZ max 36Graden stressed..

Heb je wel alles goed aangesloten ? (zomaar een tipje hoor) :)

Verwijderd

Topicstarter
ja volgens mij wel, zitten er bij jou ook 3 stekkers en voor de 12 v voeding één voor de cpufan en dan is er nog één over waar die voor is weet ik ook niet. Ik heb bij mijn idee ook niet teveel koelpasta gebruikt wel trouwens dat koelpasta wat er bij zat.

Verwijderd

Raar ,er zaten bij mij 2 stekkers aan ...

1 - molexstekker met alleen een geel draadje eraan (de op het moederboord komt)
1 - molexstekker met een Rode en Zwarte draad (die moest ik gewoon op de voeding aansluiten)

Het is trouwens wel een fucking groote cooler he :P

Verwijderd

Topicstarter
ja klopt dat is een witte stekkertje die er aan zit en dan heb ik ook nog een gele draad met een bruine stekker en die heb ik over.

• D-FENCE
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
TT 7+ :( hoe bevalt de herrie???
Waarschijnlijk heb je teveel prut tussen koeler en cpu gedaan, een dun laagje en goed uitsmeren is voldoende.

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 19:02
Werkt ie een beetje op de laagste stand op een P4 2Ghz? Of kan ik het beter bij de retail houden?
Hier boven zie ik niet echt positieve dingen staat ;)

Verwijderd

herrie ? heh ... mijn pc maakt al heel veel herrie , omdat er al 4 fans in zitten :)

Verwijderd

Topicstarter
D-FENCE schreef op 09 augustus 2002 @ 11:30:
TT 7+ :( hoe bevalt de herrie???
Waarschijnlijk heb je teveel prut tussen koeler en cpu gedaan, een dun laagje en goed uitsmeren is voldoende.
Ik heb er een dun laag je opgedaan , maar mijn grooste probleem is als ik bv prime95 laat draaien om mijn stressed temp te meten gaat ie binnen een minuut gewoon uit :( , weet iemand hier het probleem van, en herrie valt wel mee ik heb nu ook 2 fans in mijn kast zitten die maken net zoveel lawaai

Verwijderd

Topicstarter
mijn pc dan die gaat uit

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ik heb die 7+ bij een vriend van me gomenteerd, wat een baggerding zeg!
Produceert me toch een ***herrie, niet normaal, lijkt wel een klopboor in een harde muur.

Maar dat je temps zo hoog zijn ligt er waarschijnlijk aan dat je teveel koelprut erop hebt gesmeerd. Je moet bijna door het laagje heen kunnen kijken.

Al vraag ik me af of die koelprut zowiezeo wel verstandig is bij de 7+, deze heeft n.l. een perfecte finish, die is echt perfect glad gepolijst in de fabriek.

DUs afhalen die koeler, prut weghalen en desnoods weer heeeeeeel dun opdoen, goed afschaven met een groot plat voorwerp.

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02-2024
KillerAce_NL schreef op 09 augustus 2002 @ 13:11:
Ik heb die 7+ bij een vriend van me gomenteerd, wat een baggerding zeg!
Produceert me toch een ***herrie, niet normaal, lijkt wel een klopboor in een harde muur.

Maar dat je temps zo hoog zijn ligt er waarschijnlijk aan dat je teveel koelprut erop hebt gesmeerd. Je moet bijna door het laagje heen kunnen kijken.

Al vraag ik me af of die koelprut zowiezeo wel verstandig is bij de 7+, deze heeft n.l. een perfecte finish, die is echt perfect glad gepolijst in de fabriek.

DUs afhalen die koeler, prut weghalen en desnoods weer heeeeeeel dun opdoen, goed afschaven met een groot plat voorwerp.
Er moet toch altijd wel pasta onder .. ookal is hij superglad ...

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

• Yuri de Jager
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-12-2025

Yuri de Jager

Assume good intent

Kijk of je koeler er wel goed op zit. Ik heb laatst een P4 2.0 GHz op een 4G4A+ gezet met die Volcano en de temps waren ook veel te hoog :( Toen heb ik de koeler nog eens erop gezet en even aangeduwd en toen zat ie wel goed want temps waren meteen 20 graden lager :) En als ie teveel lawaai maakt, zet je gewoon de fan wat minder snel :P

5950@CTR3,85-4,875GHz|64GB 3600C14|32TB HDD|2.2TB SSD|RTX2070-XC-ULTRA|Alienware M17xR2 FTW!|i7 920XM(ES)|16GB DDR1333|750GB 7.2K HDD|256GB Crucial M4 SSD|3DV:P7671

Verwijderd

Topicstarter
Yuri_de_Jager schreef op 09 augustus 2002 @ 18:28:
Kijk of je koeler er wel goed op zit. Ik heb laatst een P4 2.0 GHz op een 4G4A+ gezet met die Volcano en de temps waren ook veel te hoog :( Toen heb ik de koeler nog eens erop gezet en even aangeduwd en toen zat ie wel goed want temps waren meteen 20 graden lager :) En als ie teveel lawaai maakt, zet je gewoon de fan wat minder snel :P
Kijk daar heb ik wat aan!!!! :P :P :7

Verwijderd

Topicstarter
Yuri_de_Jager schreef op 09 augustus 2002 @ 18:28:
Ik heb hem even stevig aangedrukt maar met intel retail cooler had ik idle 40 graden nu heb ik 37 graden vint ik toch wel een beetje tegenvallen, ik heb hem trouwens op de medium stand staan. :O :O

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor mijn slechte nederlands (vint)

Verwijderd

Topicstarter
nu staat die gewoon weer op 40 graden idle

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 10:55:
[...]

Ik heb hem even stevig aangedrukt maar met intel retail cooler had ik idle 40 graden nu heb ik 37 graden vint ik toch wel een beetje tegenvallen, ik heb hem trouwens op de medium stand staan. :O :O
Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 10:57:
sorry voor mijn slechte nederlands (vint)
Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 11:30:
nu staat die gewoon weer op 40 graden idle
Wil je niet zo kicken aub ?
Pagina: 1