Toon posts:

simpel internetdeel vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet er is gigantisch veel over gevraagd is, en ik heb een hoop threads doorgelezen, maar niet echt gevonden wat ik wilde weten, daarom vraag ik het....

1) Als je op een Win98SE/ME/2000 machiene internetdelen inschakelt, via de standaard functie, dan hoef je op de clients toch alleen maar je DNS en de gateway van de 'server' op te geven?
Werkt ICQ etc dan ook?

2) Op de 'server' hoef je verder toch geen instellingen te doen? Alleen als je via ftp van buitenaf een pc binnen het netwerk wil bereiken, toch?

3) met welke 'deel' programma's hoef je geen client dingen op de clients te installeren?

Verwijderd

Jat ergens een oude 386 met 8 mb geheugen, prop daar twee netwerkkaarten in, flikker daar ShareTheNet op en klaar ben je!

Icq werkt gewoon, je hoeft helemaal niets in te vullen.

Als je een FTP-server wilt draaien op een van je clients, moet je ff in de webbased instellingen port 21 ff door-routen naar de poort en het ip-adres van de client waar de ftp-server op draait.

Vragen over STN? ICQ -> 69841319

[Mike]

Verwijderd

Topicstarter
Dat bedoel ik niet helemaal, het gaat mij er alleen maar om, om wat ik gevraagd heb. Dus andere opties zijn in mijn geval niet acceptabel....

maar bij de weg wel bedankt voor de tip van sharetheweb, want ik kan er wel wat mee, maar nu niet dus...

Verwijderd

je hoeft op de client niets aan te passen, de standaard opties zijn ok (alles automatisch), alle programma's werken op de client zonder dat je een proxy oid in hoeft te stellen.

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-08 18:17
Klopt de 'sharedoos' gaat IP adressen uitgeven, eigenlijk een DHCP server dus. Het enige irritante er aan is dat het via NAT (Network Adress Translation) gaat. Dat kan er voor zorgen dat het netwerkverkeer tussen die PC's verrot gaat. Als je dus dingen wilt sharen voor een andere PC kun je het beste het NETBEUI protocol installeren. Dan heb je iig geen probs.

Verwijderd

tsk. wees blij dat er NAT draait :) (network Adress Translation) die houdt alleen je intern verkeer gescheide van et internet en voor de corecte vertalingen van en naar je netwerk-compu .. ik heb 'r in ieder geval geen last van

Verwijderd

Topicstarter
Maargoed, ICQ etc werkt dus ook gewoon op een client?

Verwijderd

1) op de clients hoef je niets in te stellen als je ICS gebruikt. vul ook niets in want anders werkt het niet (correct me blabla, kheb et nog niet geprobeerd met static ip's) En zelfs dan werkt icq overal. gebruik dan wel 2000a/b heeft in ieder geval een betere verbinding met internet (anders krijg je dat andere jou off/on/off/on-line zien gaan :))

2) op de server hoef je verder geen andere instellingen te doen. verder is het op een andere pc zetten (op et netwerk) van een FTP niet mogelijk met de standaard ICS van MS, je kan et wel weer doen met port-forwarders. installeer gewoon anders op de server een FTP-proggie en laat verwijzen naar hd-space op je netwerk.

3) ik geloof dat de laatste versie van sygate et niet hoeft. maargoed ICS van MS behoeft dat ook niet.

Verwijderd

Topicstarter
En wat nou als een van de clients een gewone 98 bak is, dus zonder ICS, en ik wil op de 'server' wel ICS draaien?

Verwijderd

Topicstarter
Kan de 'server' ook automatisch de verbinding maken met ICS?

Verwijderd

Goed, nu het hier toch over gaat heb ik ook nog wel een vraagje: Als ik nou op mijn eigen PC ISDN heb en Win98SE kan ik mijn verbinding dus sharen met anderen via het UTP-netwerkje dat ik heb, right? De vraag: een van de anderen heeft win95 en win98se is gezien de config van die oude bak geen optie (lijkt mij: 486dx4/100, 12 meg geheugen - tja...); kan, en zo ja, hoe, die win95 machine dus mijn isdn-toegang delen?

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>En wat nou als een van de clients een gewone 98 bak is, dus zonder ICS, en ik wil op de 'server' wel ICS draaien?[/quote]maakt niet uit wat voor een bak je neerzet op je netwerk, als jij je 98x-bak bombardeert tot internet-"server" (met ics) en jij heb verder op je netwerk een compu draaien met als OS win2k_A.Server, en je wil op die w2k-pc gaan internetten. dan zoekt ie op je netwerk naar de ICS-computer en komt zo et internet op (--> via je 98x bakkie dus)<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Kan de 'server' ook automatisch de verbinding maken met ICS?[/quote]mja .. probeer ik net duidelijk te maken |:( laten we jou "server" maar eens verder specificeren tot "internet-server" .. get the point?<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Goed, nu het hier toch over gaat heb ik ook nog wel een vraagje: Als ik nou op mijn eigen PC ISDN heb en Win98SE kan ik mijn verbinding dus sharen met anderen via het UTP-netwerkje dat ik heb, right? De vraag: een van de anderen heeft win95 en win98se is gezien de config van die oude bak geen optie (lijkt mij: 486dx4/100, 12 meg geheugen - tja...); kan, en zo ja, hoe, die win95 machine dus mijn isdn-toegang delen?[/quote]zeer veel mogelijheden zijn er, richting linux --> www.linuxrouter.org (ook daar zeer veel mogelijkheden in) en op de windows-tour kan je altijd windows-"deel-internet"-applicaties draaien .. zoek anders even naar een aantal topics hierover, zijn er namelijk best wel veel :]

kijk anders :) even op internet delen

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Kan de 'server' ook automatisch de verbinding maken met ICS?[/quote]hmmm vraag fout gesteld:
Kan de 'server' ook automatisch de verbinding maken met internet als hij een 'ICS request' krijgt?
Pagina: 1