Ik ben het volgende van plan: mijn eigen desktop window programmeren en dat van de Explorer shell te vervangen.
Dit bestaat mijns inziens uit 2 stappen:
1)
Het desktop window van Explorer verbergen. Daar heb ik al iets op gevonden:
2)
Zelf een vervangend window aanmaken. Hier ontstaan de problemen.
Een aantal dingen zijn duidelijk. Ik maak gewoon een TForm aan met de grootte van de desktop area (maximized en zonder border).
Maar 1 groot probleem: hoe zorg ik ervoor dat het window altijd beneden blijft? Dus als ik erop klik, dat het net zoals het desktop window van Explorer niet naar voren komt en alle draaiende programma's verbergt?
Bij voorbaat dank
Dit bestaat mijns inziens uit 2 stappen:
1)
Het desktop window van Explorer verbergen. Daar heb ik al iets op gevonden:
code:
1
2
3
| // Code to hide the Windows Desktop
HWND wDesk = FindWindow("Progman", NULL);
ShowWindow(wDesk, SW_HIDE); |
2)
Zelf een vervangend window aanmaken. Hier ontstaan de problemen.
Een aantal dingen zijn duidelijk. Ik maak gewoon een TForm aan met de grootte van de desktop area (maximized en zonder border).
code:
1
2
3
4
5
6
7
| // Resize window to size of Windows Desktop RECT rDesk; GetWindowRect(wDesk, &rDesk); this->Left = rDesk.left; this->Top = rDesk.top; this->Width = rDesk.right - rDesk.left; this->Height = rDesk.bottom - rDesk.top; |
Maar 1 groot probleem: hoe zorg ik ervoor dat het window altijd beneden blijft? Dus als ik erop klik, dat het net zoals het desktop window van Explorer niet naar voren komt en alle draaiende programma's verbergt?
Bij voorbaat dank
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.