op een ander netwerk komen.

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-08 00:20
Ik wil op een pc van iemand anders komen die niet direct op mijn netwerk aan gesloten zit. eerder kon dit door dat ik hem in lmhost zetten en klaar
maar nu lukt dat niet meer. ik kon dan gewoon invoeren [pc naam] en dan zat ik op zijn bak.
Ik weet niet of dit komt doordat ik nu w2k gebruik maar bij win98se werkt het nu ook nietmeer. ook waneer ik gewoon zijn ip adres opgeeft lukt het niet.
wanneer hij een ftp server start lukt dit wel weer. wat kan ik doen om weer gewoon direct op zijn comp tekomen?

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-08 21:28

MaxxMark

HT is Tof!

Als zijn bak ook w2k is, dan is dat logisch!
als dat niet zo is kan je het toch met het volgende proberen..

Rechtermuisknop op netwerkomgeving en druk "Map Network Drive" druk eventueel op "other user" om een user/pass tegeven. zoniet laat je die leeg... vul dan de te mappendrive in ( g: ofzo) en dan de sharenaam: \\anderePC\ of \\<ipvanpc>\

Als hij OOK windows 2000 gebruikt! dan moet hij users enzo in gaan stellen (rechtermuis op System en dan Beheren en dan gebruikers... dan moet je zeker via "other user" een login/pass doen! Let Wel! het is bijna altijd zo dat als je van een 98 bak naar 2k wilt dat je een drive moet mappen aan die locatie! je kon met w2k niet gemakkelijk gewoon \\diepc\ doen... (hoe dit wel moet weet ik nog steeds niet... maar drive mappen werkt best )

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-08 00:20
hij gebruikt geen w2k. moet ik bij w2k ook nog iets doen met lmhost of is dat niet meer nodig(ik geef zijn ip op en niet meer zijn naam).
gewoon zijn adres opgeven lukt niet (\[ip])