lite on brander retail oem of bulk

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05-2025
kan iemand mij vertellen wat het verschil is met branders als je een oem, retail of een bulk koopt. Oem is de goedkoopste, dat weet ik wel.

• getty
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 08:26
Retail is iig dat je er een boekje, doos, cd en kabels bij krijgt, dit is bij OEM niet het geval

A computer is almost human - except that it does not blame its mistakes on another computer.

Verwijderd

• Retail - (Detailhandel) is de meest uitgebreide vorm van een verkoop,
je koopt bijvoorbeeld een videokaart en krijgt daarbij een beschrijving, een cd met
drivers etc. en alles is netjes ingepakt in een fraaie verpakking, het product wordt na
aankoop eigendom van de koper.

• Oem - (Original Equipment Manufacturer) is een soortgelijk of hetzelfde
product dat in dit geval door derden wordt geleverd. Bijvoorbeeld: Windows is van
Microsoft maar computerleveranciers hebben niets aan een computer zonder
besturingssysteem, in zo'n geval maakt men een overeenkomst met Microsoft om Windows met
hun computer mee te kunnen leveren. De koper hoeft dus niets te betalen voor die Windows
versie, want die kosten zijn al door de computerleverancier voldaan. Deze Oem producten
zijn normaal gesproken niet los van een ander product verkrijgbaar, worden geen eigendom
en blijven bij het product behoren!

• Bulk - (In dit geval te omschrijven als los onderdeel) is nog altijd
hetzelfde product, maar deze keer zonder alle (vaak overbodige) franje, waardoor het
product een stuk goedkoper wordt.

NB. Oem producten gaan vaak vergezeld van de benodigde software, je koopt bijvoorbeeld
een scanner en krijgt daarbij een programma om te kunnen scannen, of een Cd schrijver,
waarbij je het benodigde branderprogramma krijgt. Vaak, zo niet meestal, gaat het dan om
zogenaamde 'Lite' (lichte of uitgeklede) versies van zulke programma's, die alleen voor
het betreffende apparaat te gebruiken zijn en/of een aantal mogelijkheden missen die in de
standaardversie van zo'n programma wél te vinden zijn.
http://www.palet.nl/ccm/artikelen/producten.html

Alleen OEM is wel los van andere producten verkrijgbaar dacht ik, ik weet niet waar ze dat vandaan halen?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

De eerste twee links bij Googlen naar 'difference oem retail bulk' leggen het goed uit :P

http://www.directron.com/oem.html
http://www.computer-smarts.com/faq.html

Kort door de bocht: kaal meegeleverd versus los verkocht inclusief extra's.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05-2025
ik denk dat ik het begrijp: oem krijg je nix bij, dat is gewoon een kale brander en zit in een bulkverpakking (veel van gemaakt) en retail krijg je allemaal verschillende dingen erbij. Wat raden jullie me aan? de lite on 32x 10x 40x brander oem of retail?

• AMYC
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

AMYC

46851

ik heb een 'oem'
Je besturingssysteem vind meestal wel de drivers, en anders zijn die wel op internet te vinden.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-03 17:49
kan dit niet beter in Opslagmedia & I/O Controllers :?

iig is OEM eigenlijk bedoeld voor system manufacturers en retail voor de winkels
bij een retail verpakking zit vaak de brandersoftware er bij en wat gratis cdrw's en cdr's

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Nu het over de brander gaat kan het idd beter in Opslagmedia & I/O Controllers :)
SG >> OM

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

thettes schreef op 09 augustus 2002 @ 09:47:
ik denk dat ik het begrijp: oem krijg je nix bij, dat is gewoon een kale brander en zit in een bulkverpakking (veel van gemaakt) en retail krijg je allemaal verschillende dingen erbij. Wat raden jullie me aan? de lite on 32x 10x 40x brander oem of retail?
Bij een zelfde prijs retail, als het significant goedkoper is OEM. De hardware is toch gelijk. Wat het weer geen vraag voor OM maakt, sterker nog, kijk eens in de OM FAQ bij het eerste item >:)

Eventuele drivers kan je wel downloaden (al is dat niet echt nodig in dit gerval). De software etc die wordt meegeleverd is wat mij betreft vaak niet de hogere prijs waard. Maar het kan natuurlijk geen kwaad te kijken wat je extra krijgt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Mjah, en hier gaat het dicht..

Di's een beetje basic wat erg goed via google te vinden is.. Zie een aantal voorbeelden hier in het topic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.