BDC server heeft te kleine schijf

Pagina: 1
Acties:

• Dewoudloper
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-03-2025
We draaien op ons bedrijf winNT met een pdc en een bdc server, met de pdc gaat alles goed maar we hebben een probleem met onze bdc namelijk het volgende,
de C-schijf is te klein (800mb met 213mb vrij) daardoor werkt onze back-up systeem niet goed. 8)7
we hebben het complete systeem opgeschoond en tot en met de kb alle overbodige data verwijderd maar ook dit was nog te weinig om goed te kunnen draaien.
Nou dacht ik even met Pqmagic de D schijf te verkleinen zodat de C-schijf groter werd maar daar trapte PQ hellaas niet in omdat de schijf bootebalen was :(.
de schijf is NTFS geparititioneerd,
wat is nu het beste om te doen?
ik dacht zelf (omdat we nog een NT server hebben staan die niks doet) die te promoveren als BDC en de andere BDC met te kleine schijfruimte er tussen uit te halen, kan dit aangezien een pdc en een bdc met unieke sleutelcodes werken?

• Vavoom
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-12-2024
Pagefile op d zetten.
Die 800MB voor een NT-server is ook wel errug klein.
Je zou VolumeManager van PQ kunnen proberen.

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Stop er een grotere schijf in? Gewoon ghosten, opstarten en het werkt weer.

Verwijderd

inderdaad, pagefile op d, alle printerfiles ook naar d schijf zetten...
en wellicht overtollig, alle temp files e.c. weggooien..

• Dewoudloper
De pagefile staat hellaas al op de D-schijf, en ghost programma`s hebben we niet in ons bezit :(
Alle temps zijn al verwijderd en echt hellemaal niks kan er meer af!.
is het niet mogelijk om de oude BDC bak weg te doen en de Andere Pdc die nog niet actief in het netwerk zit te promoveren als BDC?

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

voor bewerken van ntfs partities op een server moet je de server versie van pqmagic hebbeb. de truk om dat te omzeilen: wijzig je boot.ini zodat er niet het woordje server in voorkomt. (dit werkte bij mij dus goed :) )

en zoals gert zegt kun je er gewoon een nieuwe schijf inzetten en image restoren.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Dewoudloper
kan dat ook als je D-schijf een andere hardeschijf is?

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Dewoudloper schreef op 09 augustus 2002 @ 09:46:
kan dat ook als je D-schijf een andere hardeschijf is?
wat?

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Vavoom
Dewoudloper schreef op 09 augustus 2002 @ 09:40:
De pagefile staat hellaas al op de D-schijf, en ghost programma`s hebben we niet in ons bezit :(
Alle temps zijn al verwijderd en echt hellemaal niks kan er meer af!.
is het niet mogelijk om de oude BDC bak weg te doen en de Andere Pdc die nog niet actief in het netwerk zit te promoveren als BDC?
PDC is de primary, die kun je niet promoveren naar BDC. Andersom wel. (BDC promoveren naar PDC). Je kan het beste eerst een backup maken van de huidige BDC. Dan die andere Server (niet de huidige PDC!) opnieuw installeren als BDC en lid maken van het domein. Dan op die server de backup terugzetten. De BDC (waar de schijfruimte te klein is) opnieuw installeren als BDC (met de juiste schijf-inhoud natuurlijk) en die weer in het domein zetten. Daarna de backup weer terugzetten. En die andere BDC uit het domein halen.

• Dewoudloper
Er zitten namelijk 2 hardeschijven in de server dus de D-schijf is niet gedeelt met de C-schijf maar zijn fysiek ook echt 2 hardeschijven.
Aangezien de BDC nogal een gepromoveerd werkstationnetje is |:( zit ik toch echt te denken om deze te verwijderen uit het netwerk en de betrouwbare netserver E60 er voor in de plaats te zetten >:) , deze komt van een andere vestiging af en doet op dit moment hellemaal niks, daarom lijkt het mij wel een verstandig idee om daar een BDC van te maken.

• Dewoudloper
Dus data backuppen, dan de bdc formatteren, grotere schijf erin NT opnieuw installeren als BDC lid maken van het bestaande domein en dan de data terugzetteno pde BDC ,
lijkt me een top plan, ga meteen licenties erbij pakken en ff overleggen met me meerdere! :*)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Het zal wel aan mij liggen, maar als je het woord *DC weghaald .. hebben we het gewoon over een PC met te weinig schijfruimte.
Bedenk wat je in zo'n geval met je PC zou doen om meer schijfruimte (erbij) te krijgen et voila ... de oplossing is daar.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Dewoudloper
ik formateer een werkstation toch iets makkelijker als een BDC waar elke dag 150 man op inlogt. aangezien ik hier net werk om het netwerk :+ een een beetje op orde te krijgen wil ik eerst zeker weten of ik geen probleem krijg als ik de bdc uit het domein ros.
Hoe zat dat trouwens ookalweer met het terugzetten van de inlognamen van gebruikers, als je de BDC weer de inlognamen wilt gaan geven van de PDC is dat gewoon weer
net accounts /sync ?
en ik weet het, ik ben gewoon errug voorzichtig met zulke dingen, het is geen allerdaags werk voor mij maar wel een leuke uitdaging

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:07
waarom installeer je je backup software niet even opnieuw, maar dan op d ?
Ben je van alles af.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• Vavoom
Dewoudloper schreef op 09 augustus 2002 @ 10:15:
ik formateer een werkstation toch iets makkelijker als een BDC waar elke dag 150 man op inlogt. aangezien ik hier net werk om het netwerk :+ een een beetje op orde te krijgen wil ik eerst zeker weten of ik geen probleem krijg als ik de bdc uit het domein ros.
Hoe zat dat trouwens ookalweer met het terugzetten van de inlognamen van gebruikers, als je de BDC weer de inlognamen wilt gaan geven van de PDC is dat gewoon weer
net accounts /sync ?
en ik weet het, ik ben gewoon errug voorzichtig met zulke dingen, het is geen allerdaags werk voor mij maar wel een leuke uitdaging
Dat gaat toch automatisch? (Backup Domain Controller krijgt alle Domain Accounts van de PDC. Dus die houdt ook de database met user-accounts bij. (Da's makkelijk, want als de PDC eruit vliegt, kun je de BDC effe promoveren naar PDC)
De lokale accounts krijg je hiermee niet terug. (Op een Server zou ik sowieso niet veel lokale accounts zetten). Zo te zien aan je vragen, heb je nog niet veel met servers gewerkt. Ik zou voordat je gaat rommelen aan die servers, eerst eens effe goed alles documenteren :P (leuk werk). Zodat je alles weer terug kan brenegn naar de oude staat. Wat draait er allemaal op die BDC, als ik vragen mag? Als dit bijvoorbeeld een file server is, moet je rekening houden met de shares en de security van de mappen, enz.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Dewoudloper schreef op 09 augustus 2002 @ 09:40:
[..]
Nee, kan niet. Je kunt - in NT4 - niet een member server promoveren naar BDC.
Je kunt wel een BDC promoveren naar PDC, maar dat lost jouw probleem niet op.
BDC's creëren doe je alleen tijdens de installatie van NT4. Dus wat je kunt doen is de huidige BDC uit het domein verwijderen, er een grotere schijf in hangen en opnieuw NT4 installeren (en het vinkje BDC aanzetten op het juiste moment)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1