Ik heb dit topic al eens eerder in NOS en NT gepost, maar heb geen antwoord gekregen en ben _best_ wel erg opzoek naar een oplossing.
Dit is het probleem: Ik heb een getweakte adsl modem, die is zo getweaked dat de bak die er achter zit (linux firewall) nu direct aan het internet hangt. Hij heeft dus ook het ADSL ip. (tot nu toe alles nog blij
) Maar daar achter staat een VPN server waarmee ik een L2TP verbinding wil opzetten. Om dit te kunnen doen moet die VPN bak ook hetzelfde ip hebben als de internet verbinding... Dit kan ik natuurlijk wel instellen alleen, hoe route ik dit dan? Die linux bak heeft dan nml hetzelfde IP aan de buitenkant als die VPN bak heeft...
Stukje schets voor de duidelijkheid:
Iemand die mij kan helpen... Ik ben best wel wanhopig aant worden.
Dit is het probleem: Ik heb een getweakte adsl modem, die is zo getweaked dat de bak die er achter zit (linux firewall) nu direct aan het internet hangt. Hij heeft dus ook het ADSL ip. (tot nu toe alles nog blij
Stukje schets voor de duidelijkheid:
code:
1
2
| 213.1.2.3 x.x.x.x 213.1.2.3 10.0.0.138 192.1.2.3 [VPN-server]--------------[Linux-Firewall]----------------[Alcatel modem]-----------[internet] |
Iemand die mij kan helpen... Ik ben best wel wanhopig aant worden.