Toon posts:

SPAM kijwtraken, hoe doe je dat?

Pagina: 1
Acties:
  • 669 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Nou, het zit zo, ik krijg iedere dag mailtjes van een ander e-maif adres met dezelfde info in, over mortage rates enzo, ze zijn altijd afkomstig van yahoo, alleen het IP adres veranderd steeds. Onderaan de e-mail staat dan een unsubscribe adres, alleen als je op unsubscribe duwt krijg je een e-mailtje terug van mail administrator returned, mailbox doesn't excist bla bla bla.
Is het mogelijk om alle e-mail's van yahoo.com te blocken in outlook express?
Voor de rest heb ik nl. geen last van spam

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-08 19:39

Arno

PF5A

Tools -> Message rules -> Blocked sender list.

Hier kun je @yahoo.com invullen :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Volgens mij kan het zo: berichtregels en dan alleen @yahoo.com opgeven als e-mailadres.

Anders moet je mailwasher eens bekijken, daar kan je ook hele domeinen mee blokkeren.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:06

Wokschotel

Op 6 wielen

En nooit reageren op unsubscribe-voorstellen.

Verwijderd

Wokschotel schreef op 09 augustus 2002 @ 08:15:
En nooit reageren op unsubscribe-voorstellen.
Precies.
Dan weten ze alleen maar zeker dat het emailadres goed is ( == geld waard).

Verwijderd

Topicstarter
ow shit, nooit bij stilgestaan wat je zegt, inderdaad hey, niet op die unsubscribe dingen reageren, maar die zooi gewoon blocken, ik heb nu bij de geblockeerde e-mails ingevuld "yahoo.com" hopelijk doet hij het nu.
Volgens de beschrijving hoefde er geen @ voor om een domein te blockeren.

P.S. hoe moet ik dat blokkeren zien, laat outlook ze dan gewoon op de mailserver staan, of verwijdert ie de mails meteen als ze binnenkomen?

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 08:26:
ow shit, nooit bij stilgestaan wat je zegt, inderdaad hey, niet op die unsubscribe dingen reageren, maar die zooi gewoon blocken, ik heb nu bij de geblockeerde e-mails ingevuld "yahoo.com" hopelijk doet hij het nu.

P.S. hoe moet ik dat blokkeren zien, laat outlook ze dan gewoon op de mailserver staan, of verwijdert ie de mails meteen als ze binnenkomen?
Volgens mij laat hij ze bij blokkeren inderdaad staan. Je kunt dan beter een berichtregel aanmaken en kiezen voor gelijk van de server verwijderen.

/▌

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
mailwasher lijkt bij mij idd goed te werken... gaat netjes een 'user unknown' mailtje richting spammer... verwacht alleen geen wonderen. spam zal altijd blijven bestaan ben ik bang... :(

• Marzman
  • Niet online

Marzman

hemiparo schreef op 09 augustus 2002 @ 08:31:
mailwasher lijkt bij mij idd goed te werken... gaat netjes een 'user unknown' mailtje richting spammer... verwacht alleen geen wonderen. spam zal altijd blijven bestaan ben ik bang... :(
Over die bounces heb ik ook mijn twijfels. Die komen toch altijd bij de verkeerde personen terecht, als ze al niet een bounce opleveren aan de andere kant ;)

Wel makkelijk is de optie om complete domeinen te blokkeren en spam te detecteren via dns-blacklists.

/▌

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:06

Wokschotel

Op 6 wielen

Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 08:26:

Hij verwijdert de mails meteen als ze binnenkomen. Je moet ze dus eerst ophalen. Als je mailwasher gebruikt kun je instellen dat ze meteen van de server verwijderd moeten worden. Echt een aanrader, dat programma. Hij controleert aan de hand van een aantal bekende spam-server lijsten of een mailtje mogelijk spam is. Die check functioneert heel goed, 90% van de spam kun je wegfilteren :)

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:56

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Check anders dit even.

Is nog wel een beta maar de recenties op ZDNet zijn goed.
Gewoon handig, geen x-tra programmaatje ed.

Spam plug-in voor Outlook2000/XP

Verwijderd

Ik had ook last van SPAM, daarodner stond in kleine lettertjes hoe je van dat SPAM verlost kon zijn, een unsubscribe link dus. Het verwees naar een bedrijf dat email marketing deed en ik heb de gok gewaagd. Ik heb geen SPAM meer.
Maar dat is dus per SPAMMER verschillend, heb je met een echt marketing bedrijf te doen zou je het wel kunnen wagen die zijn toch bij de wet verplicht het je niet meer sturen als je daar om vraagt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 16:24:
Ik had ook last van SPAM, daarodner stond in kleine lettertjes hoe je van dat SPAM verlost kon zijn, een unsubscribe link dus. Het verwees naar een bedrijf dat email marketing deed en ik heb de gok gewaagd. Ik heb geen SPAM meer.
Maar dat is dus per SPAMMER verschillend, heb je met een echt marketing bedrijf te doen zou je het wel kunnen wagen die zijn toch bij de wet verplicht het je niet meer sturen als je daar om vraagt.
Klopt, maar dat is 1 op de zoveel normaal gesproken.
De praktijk leert dat het meestal niet helpt of dat het zelfs erger wordt.

Je kunt natuurlijk wel kijken of het een (goed bekend staand) nederlands bedrijf is. Dan heb je wel meer kans van slagen. Stel bijvoorbeeld dat je een nieuwsbrief/reclamemail van KPN krijgt, dan kun je er wel van uitgaan dat het ophoudt als je je uitschrijft.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als je dan een mail terug krijgt met 'mailadres unknown' weet je volgens mij wel genoeg...

Idd, soms kan het wel. Maar ga er niet vanuit. Bedrijven die spammen zijn fout bezig, dus ook niet te vertrouwen, dus ook niet op het gebied van unsubscribe.

🌞🍃

Verwijderd

Check anders dit even.

Is nog wel een beta maar de recenties op ZDNet zijn goed.
Gewoon handig, geen x-tra programmaatje ed.

Spam plug-in voor Outlook2000/XP
Download werkt niet. Kan ik em ergens anders vinden? Of zou je em ff kunnen mailen?

Verwijderd

een unsubscribe link dus. Het verwees naar een bedrijf dat email marketing deed en ik heb de gok gewaagd. Ik heb geen SPAM meer.
Meestal gebruiken die dan toch een vast e-mail adres dus kun je gewoon blokkeren …

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Ik zit met een spamprobleem die niet makkelijk te verwijderen is.

Eerst met oude email en email van mijn vaders zaak. Het gaat om sex mails, bedrijven spams, en mails dat zelfde opzet heeft als sex mails.

Sex mails laten zich niet verwijderen. Met unsubscribe die niet functioneert raak ik ze niet kwijt. Gelukkig zijn de email adressen redelijk te raden, maar niet allemaal.

Een klein oplossing is een mail server installeren. Dan kun je daar alvast filter op doen die gelijk ongewenst email eruit haalt en/of op verdachte inhoud scant. Zodat jij alleen goede emails krijgt.
Pagina: 1