De metamodbot

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:17
Ik deel heef af en toe wel eens een troll of flame uit, maar krijg het idee dat dit pas veel dagen later wordt verwerkt ?

En hoe bekijkt die metamodbot eigenlijk of het onterecht is ? Aan de hand van de moderaties van anderen van een post ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Waar het om gaat is dat een reactie waar jij een Troll of Flame aan hebt gegeven uiteindelijk eindigt op een hogere score dan -1. Dan kost het je een penalty, en wel des te meer naarmate de uiteindelijke score hoger is. Dat gaat met enige vertraging, want de uiteindelijke score kun je pas vaststellen op het moment dat de reactie onmodbaar is geworden.

Overigens kan je dit soort vragen beter in TMF stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-10 17:54

Floor-is

5.2

De metamodbot zal wschl pas nadat je niet meer kunt modden op de reacties in kwestie uitrekenen hoe en wat. Hierdoor duurt het minimaal 48uur voordat er moderaties verwerkt worden.

(Lijkt mij logisch althans)

Move TFF -> TMF trouwens :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:56

Jaymz

Keep on moving !

Het kan ook zo zijn dat je al _veel_ gemodereerd hebt. Aangezien het een middeling is zal de 'fluctuatie' in het getalletje steeds minder worden. Die van mij for instance is eigenlijk bijna stabiel te noemen.

Overigens vinnik dat dit een TFF vraag is. Maar okee omdat de kans groter is dat er hier meer kennis aanwezig is laa'k um maar staan, anders wordt ut een pingpong wedstrijdje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Floris schreef op 09 augustus 2002 @ 10:03:
De metamodbot zal wschl pas nadat je niet meer kunt modden op de reacties in kwestie uitrekenen hoe en wat. Hierdoor duurt het minimaal 48uur voordat er moderaties verwerkt worden.
Lijkt me niet helemaal juist. Een reactie wordt onmodbaar 48 uur nadat hij geplaatst is. Als je na 47 uur een Troll geeft, zal die al na een uur gaan tellen. Maar de metamodbot draait ook niet continu, maar (dacht ik) een paar maal per dag. Vertraging is er dus altijd. Alleen Femme weet overigens precies hoe het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:17
Hoi, alvast bedankt voor alle antwoorden :).

Mijn penalty ratio was omhoog gegaan van 0.087 naar 0.109 nadat ik 2 trolls had uitgedeeld (echt niet meer).

De ene was op -1 troll gebleven en de andere naar 0 troll gegaan.

Daarom vroeg ik me af, waarom hij opeens zo omhoog kan gaan, terwijl ik dagelijks toch behoorlijk wat mod...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Buggy progsels. Op papier gaat het gewogen gemiddelde de facto nauwelijks omhoog als je maar voldoende gemod hebt... de praktijk is waarschijnlijk zoiets dat als je duizenden mods hebt gedaan je penalty-ratio toch nog aardig in beweging komt.

Die van mij beweegt bv ook nog steeds, ondanks gestaakte modactiviteiten (tijdelijk blijkt opeens)... terwijl ik dusdanig veel gemod heb dat de delingsfactor te groot zou moeten zijn...
buggy dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Ik heb ook het idee dat de metamod veel te mild is. Er zijn geen penality-ratio stats, maar ik kan me niet voorstellen dat er ooit iemand is geweest die z'n modrechten is kwijtgeraakt door dat ding :).

Professioneel Hyves-weigeraar

Pagina: 1