Nog een Leadtek Ti500 Probleem

Pagina: 1
Acties:

• ZombieExtreme
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 17:32
Ik las net het topic met de kapotte fan's want ik heb zelf ook een probleem met dit ding. Ik ben een 'ervaren' overclocker en had dus de originele koeling eraf gehaald en waterkoeling erop gezet met wat heatsinks op het ram.

In de tussentijd heb ik er al heel wat problemen mee gehad, zo had ik al een keer met de Artic Silver Thermal Adhesive wat pinnetjes doorverbonden en dit gaf hele mooie strepen in beeld, dit heb ik echter opgelost door dus alle plak met aceton te verweideren. Ik heb met plakstrips van ThermalTake de sinks daarna vastgeplakt en dit gaf geen problemen.

De volgende stap was een voltmod, dit ging wel in 1 keer goed, alleen weinig winst.

Laatst heb ik een nieuw mobo gekocht, mijn MS-6380LE eruit een een mooie Epox 8k3a erin, winXP opnieuw erop en alles leek te werken, de problemen kwamen toen ik de NVIDIA drivers installeerde, op het moment dat mijn desktop in beeld hoort te komen stopt de PC met reageren.

Na een paar (heel veel dus) dagen uitzoeken heb ik alleen de volgende informatie :

-> zonder drivers doet alles het dat zonder drivers werkt (geen 3D wel 2D maar geen 'versnelling' ) ik kan dus ook resolutie en klaur veranderen.
-> met drivers kan ik in VGA modus opstarten (640x480x8bit) en dan ook weer alles doen behalve de beeldinstellingen wijzigen, als ik van resolutie wijzig volgt de desktop op de nieuwe resolutie, ik kan op "ja" klikken en vervolgens hangt ie.
-> met drivers (gewoon booten) hangt de PC meteen zodra het welkoms-scherm in beeld komt behalve als de instellingen op 640x480 staan, dan volgt de crach later.

Dit heb ik met de NVIDIA en met de Leadtek drivers, versies maken ook nix uit, zelfde voor de VIA drivers. In Dos en Bios zijn er geen visuele problemen. Het verweideren van de voltmod en de ram heatsinks maakt ook nix uit.

Hopenlijk kan iemand me helpen want ik word er behoorlijk ziek van en ik heb ook niet echt zin om al de door mij aangerichte 'schade' te gaan wegwerken om vervolgens terug te gaan naar de winkel.

Greetz Zombie.

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 12:23

Gamer

Electrified

clean install, via drivers en dan pas de nvidia drivers.
dit zou moeten werken.

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

Verwijderd

Gamer schreef op 09 augustus 2002 @ 09:37:
clean install, via drivers en dan pas de nvidia drivers.
dit zou moeten werken.

Dat heeft hij toch gedaan :{

Kan je die voltagemod niet ongedaan maken? Misschien dat de Epox het net niet trekt ofzo. Of met voltages in je bios gaan rommelen, bij Epox kun je namelijk een hele shitload meer instellen dan bij Msi.

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 12:23

Gamer

Electrified

maar in die volgorde ?

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

Verwijderd

Dit heb ik met de NVIDIA en met de Leadtek drivers, versies maken ook nix uit, zelfde voor de VIA drivers. In Dos en Bios zijn er geen visuele problemen. Het verweideren van de voltmod en de ram heatsinks maakt ook nix uit.
de problemen kwamen toen ik de NVIDIA drivers installeerde,
en nu weer ontopic aub

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Lijkt erop dat je met het inbouwen van je MB toch wat gemold hebt.
Het niet kunnen aanpassen van reso's e.d. duidt op kapot videomemory.
Het kan ook zijn dat je nieuwe MB problemen heeft om genoeg voltage te leveren aan je agp, check dat ens.

• ZombieExtreme
Qua voltages moet het geen probleem zijn want die MSI was een light edition en deze niet, verder heb ik dus in de bios alles al een keer veranderd enzo (ja ook voltages) en dit hielp ook niet. Ik heb die voltmod al weer eraf trouwens maar daar lag het ook niet aan.

Ik ben de vorige keer trouwens iets vergeten te vermelden, dit probleem heb ik al een keer gehad vlak na de Ram-problemen. Helaas weet ik niet hoe ik het toen opgelost heb.

Ik zal WinXP nog maar es opnieuw erop pleuren. Hier word ik gek van.

• Zamorano
  • Niet online
Dat het alleen in windows fout gaat zou toch moeten duiden op een driver probleem.

Probeer je videokaart eens in een andere pc zou ik zeggen.
Om ff zeker te weten dat het niet aan je mobo ligt. En misschien om te kijken of je wel op hogere res kan draaien. Dan lijkt me een hardwaredefect aan je GF ook uitgesloten.

• ZombieExtreme
Het gaat wel alleen in Windows fout maar is vrij moeilijk voor me om in een andere OS een hoge res. te krijgen aangezien ik daar niet thuis ben en ze zelfs niet eens heb. Alleen DOS en de BIOS leveren geen problemen (ook het opstartscherm WINXP niet). VOlgens mij is het ook een driver probleem maar wel een fout die je niet kan herstellen met uninstall/reinstall of gewoon andere drivers.

Testen in een andere PC is vrij moeilijk aangezien het ding dus watergekoeld is en ik voor de originele koeling weer alles (ook Ram-koeling) eraf moet slopen.

Ik ga wel XP reinstalleren want ik kan me zoiets herinneren dat ik de vorige (deze) keer de via drivers achterwege had gelaten om het verschil te kunnen benchmarken, ik heb ze ook pas later geinstalleerd geloof ik.

• Zamorano
  • Niet online
Ah ja ik snap je probleem.

Heb je Detonator Destroyer ook al geprobeert om je Detonators te deinstalleren?
Als je ook je VIA drivers erafhaalt en dan reboot en meteen de goeie volgorde pakt scheelt het je misschien een windows install.

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Volgens mij moet het wel lukken als je zegt dat je de hardware zelf wilt kiezen en dan ook echt die "inf" file aanwijst , dan gooit ie pas in sommige gevallen de drivers op de goede plaats ipv niks.
PS, let erop dat ie wel eventjes een vrij irq heeft etc, om misvertanden te voorkomen. Helpt de combinatie van beide dingen niet, dan moet je hem in een andere pc stoppen en kijken wat ie doet, als ie daar ook niks doet hebbie toch een defect iets ben ik bang.

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 14:46

Rico

Wie dit leest is gek....

wel oud topic, maar heb dit ook met een Leadtek GF3 Ti200.
Drivers tot 23.22 werken maar als ik een hogere gebruik dan hangt hij
bij het veranderen van resolutie of bij het starten van winXP. Dus dan
maar die 23.22 gebruiken.
Pagina: 1