.COM naar subdomein linken

Pagina: 1
Acties:

• SAiKO
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-05 12:34

SAiKO

Grote Smurf

Topicstarter
Hoe kan ik mijn domein.com naar een subdomein test.anderdomein.com "linken"/ "toewijzen" zonder dat de gebruiker de domeinnaam van het subdomein ziet?
Kan dit ook zo dat je wel die mappen in de addressbar blijft zien?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Zou je het iets beter kunnen uitleggen ...

Ik begrijp er namelijk ehm geen zak van wat je bedoelt.

• SAiKO

SAiKO

Grote Smurf

Topicstarter
nou, ik heb domein.com geregistreerd. En op test.anderdomein.com heb ik mijn hosting. Ik wil dus dat surfertjes naar domein.com gaan en dan niet test.anderdomein.com zien.

Verwijderd

Dan moet je via de website van je provider de zonefiles van domein.com aanpassen.

• SAiKO

SAiKO

Grote Smurf

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 02:49:
Dan moet je via de website van je provider de zonefiles van domein.com aanpassen.
Kun je dat misschien wat beter uitleggen? Wat zijn zonefiles? Kan dat gewoon in apache ingesteld worden of....

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-08 11:59

Tjark

DON'T PANIC

de provider van test.anderdomein.com vragen of ze een virtualhost aan willen maken die naar dezelfde dir verwijst als test.anderdomein.com.

dan in je DNS domein.com verwijzen naar het ip van test.anderdomein.com

*insert signature here

Verwijderd

SAiKO schreef op 14 augustus 2002 @ 18:07:
[...]

Kun je dat misschien wat beter uitleggen? Wat zijn zonefiles? Kan dat gewoon in apache ingesteld worden of....
Draai je zelf een DNS-server?

• Rickbv
  • Laatst online: 09-08 21:05
Wat ik heb, en waarschijnlijk ook de makkelijkste, echter niet de meest nette oplossing:

framepje met src naar test.anderdomein.com laten linken, alle content komt van test.anderdomein.com, maar je blijft domein.com zien staan in de addressbar (statusbar op deze manier dus niet).

• Appeltaart
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-05-2025
hmm , je kan ook gewoon een html file laten verwijzen naar test.adnerdomein.com end aarin url cloaking gebruiken , weet ff nie html command voor uit me hoofd though

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-06 08:17
-edit- ik neem even rust ik reageer te snel :(

• Poiter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 14:54
Vraag je registrar om de DNS van je domein te laten verwijzen naar de dns-servers van ZoneEdit. Vraag bij ZoneEdit een gratis account aan, en daar kun je dan alle zaken van je domein zelf beheren, inclusief doorverwijzen naar andere site.
Pagina: 1