Nieuw mobo + proc.

Pagina: 1
Acties:

• Spamajor
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-12-2025
Ik ben van plan aankomende zaterdag op de dumpdag een nieuw moederbord te kopen plus processor. Ik wil ook wel eens wat van dat Amd proeven dus mijn keuze viel een beetje voor die Abit KT7 -zonder raid, met een duron 700 omdat de gemiddelde overklok snelheid op 903 mhz lag. Een goed gemiddelde al zeg ik het zelf.
Ik heb nu een 235 watt voeding. Heeft dat ding nog meer nodig? Ik heb nu een Celeron 466@583 met een TNT2 en een Promise Fasttrack 33 + 4x IBM 9.1 gig 7200 rpm. Dus dat zuipt wel wat stroom.
En heeft iemand ervaring met AMD (duron en die generatie) en Win2k? Vertel Vertel.

• Spamajor
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-12-2025
Hallo?

Is een 235 watt voeding genoeg voor dit?

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

250 watt al is op het randje maar (ZEKER als je hem gaat oc'n) het beste is om een 300 watt voeding te kopen.

Die AMD Durons/Thunderbirds vreten veel meer stroom dan een PII/PIII... zeker als je d'r ook nog es een GeForce2 GTS in steekt, dan gaat de stroom-honger nog meer omhoog.

Hoewel er ook mensen zijn die zeggen "bij mij doet ie het wel op een 235 watt / 250 watt voeding", het blijft het beste om een 300watt voeding te kopen, dan sluit je problemen in ieder geval uit.

Nu is het wel zo dat de kwaliteit van de diverse voedingen nogal uit eenlopen. Het kan best zijn dat een hele hele hele goede 235/250watt voeding genoeg *constante* stroom kan leveren. Maar zulke voedingen heb ik nog niet gezien :) Dus ik zou zeggen, neem een 300watt voeding. Ik heb al meerdere mensen gezien met de meeste rare stabiliteitsproblemen (spontaan resetten, BSOD tot het gewoon uitslaan van de PC) en al deze problemen werden verholpen door een nieuwe 300watt voeding.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)