Toon posts:

Al gezien? xs4all en bbned...

Pagina: 1
Acties:
  • 587 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://www.xs4all.nl/nieuws/overzicht/meeroverbbned.html

dit zie ik net staan...ben heel benieuwd hoe of wat...

kernpunt van deze melding:

"De eerstvolgende nieuwsbrief verschijnt op dinsdag 20 augustus en bevat in ieder geval specificaties, prijzen
en bestelmogelijkheden voor ADSL via bbned."

dit betekent dus dat de test met succes zijn afgerond (mag je aannemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ze zullen wel ongeveer hetzelfde als tweakDSL gaan aanbieden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Dit is dus de eerste provider die het allebei bied.

Nou hoop ik (en ik denk meer mensen met mij) dat ze een regeling treffen voor de contracten met kpn. Aangezien ik nog tot volgend jaar maart een contract heb met kpn kan ik dus niet zo overstappen.

Maar xs4all is (en blijft) een wereld provider, dus ik denk (lees: weet) dat ze ook hiermee een succes gaan behalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CV_SmileY
  • Laatst online: 26-09 10:42

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

worden we dus niet wijzer van..moeten w88 tot 20 aug (mijn verjaardag :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:52

Arjan A

Cenosillicafoob

Ben benieuwd. Hopelijk gaat de omzetting van KPN naar BBNed ook soepel (zouden ze dat ook testen?)

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CV_SmileY schreef op 09 augustus 2002 @ 00:42:
worden we dus niet wijzer van..moeten w88 tot 20 aug (mijn verjaardag :P )
Daar worden we wel wijzer van..nu weten we tenminste dat de test usccesvol zijn afgerond
Arjan A schreef op 09 augustus 2002 @ 00:44:
Ben benieuwd. Hopelijk gaat de omzetting van KPN naar BBNed ook soepel (zouden ze dat ook testen?)
Zover als ik weet besloeg een groot deel van de test uit dat onderdeel. Ongetwijfeld om die reden duurde het wat langer dan verwacht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hielkej schreef op 09 augustus 2002 @ 00:39:
ze zullen wel ongeveer hetzelfde als tweakDSL gaan aanbieden..
tweakdsl is nooit wat geweest, en zal ook nooit wat worden.

Echt triest overigens dat hier nooit een frontpage verontschuldiging voor geweest is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Word 20 augustus ook bekend welke plaatsen had kunnen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is al bekend natuurlijk, zelfde als nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:21

SambalBij

We're all MAD here

Hmmm... moet ik straks weer overstappen van Cistron terug naar XS4ALL... Kan dat eigenlijk makkelijk bij bbned??

Niet dat ik ontevreden ben over Cistron hoor, in tegendeel. Ik had echter voorheen ook prima ervaringen met XS4ALL, en heb daar nog een abonnement vanwege mijn email en newszilla toegang. Eventueel terug naar xs4all scheelt weer een paar centen :)
(hee, je bent hollander of je bent het niet ;))

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 02:03:
is al bekend natuurlijk, zelfde als nu
ligt er aan, ivm linesharing ofzoiets.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:57

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik ga op precies 5 kilometer (kabellengte) van een centrale wonen... Dat lijkt me teveel voor ADSL, zelfs voor de traagste variant?

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-09 13:03
PipoDeClown schreef op 09 augustus 2002 @ 10:38:
[...]
ligt er aan, ivm linesharing ofzoiets.
Ligt er aan of BBNed aparatuur heeft staan in de centrales. Kijk op www.bbned.nl voor de postcode check.

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:57
Waar ik benieuwd naar ben is of ik m'n ISDN Alcatel modem kan blijven gebruiken. Heb nl. gelezen dat die niet goed samenwerkt met de Cisco DSLAM's die BBned gebruikt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:25
Het Alcatel ISDN modem werkt idd niet bij BBNed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
  • Laatst online: 24-09 23:08
Nou hoop ik (en ik denk meer mensen met mij) dat ze een regeling treffen voor de contracten met kpn.
Dream on. Als KPN dat doet voor XS4ALL zullen ze dat op basis van het non-discriminatie principe ook voor anderen moeten doen. Dan kunnen ze nog een paar duizend schadeclaims verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
Operations schreef op 09 augustus 2002 @ 10:30:
Hmmm... moet ik straks weer overstappen van Cistron terug naar XS4ALL... Kan dat eigenlijk makkelijk bij bbned??
Makkelijk niet, maar er is gezegd dat het kan.
Niet dat ik ontevreden ben over Cistron hoor, in tegendeel. Ik had echter voorheen ook prima ervaringen met XS4ALL, en heb daar nog een abonnement vanwege mijn email en newszilla toegang. Eventueel terug naar xs4all scheelt weer een paar centen :)
Ik zou eerst maar eens afwachten wat de prijzen worden. Gezien het feit dat de infrastructuur compleet anders is (Access Concentrator wordt niet door de telco maar door de ISP beheerd) verwacht ik eigenlijk dat XS4ALL helemaal niet van plan is om extreem hard te groeien bij bbned en de MXStream aansluitingen massaal om te pushen. Simpelweg te veel risico's voor een kwaliteitsprovider in het snel moeten opschalen van je capaciteit daar. Ik verwacht eigenlijk dat het slechts voor een beperkte groep gebruikers in het begin financieel interessant zal zijn, en dan alleen voor de snelhden die MXStream toch niet levert.

Maar we zullen het zien, op dit moment is het toch allemaal nog koffiedik kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XS4ALL is wel de beste, geen download limiet.

Tenminste ik hoop dat als ze via BBNEd gaan dat het nog steeds fair use policy is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFreeZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-05 13:19
Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 00:13:

Tenminste ik hoop dat als ze via BBNEd gaan dat het nog steeds fair use policy is.
Mwah, 100GB is ook moeilijk op te krijgen hoor, 70 is echt het meeste wat ik in 1 maand gehaald heb (lees downloaden als een bezetene :) )

Like this yall...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatMan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 10:56
CV_SmileY schreef op 09 augustus 2002 @ 00:42:
moeten w88 tot 20 aug (mijn verjaardag :P )
De jouwe ook al! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 00:13:

Xs4all heb echt wel een fup van 30gb, zoals alle mxstream providers.

Het enigste is dat xs4all er niet zo streng in is, maar als je constant loopt te leechen dan gaan ze je echt wel een brief sturen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grappig dat XS4ALL BBned gaat leveren, aangezien XS4ALL 100% dochter is van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 10:16:
Grappig dat XS4ALL BBned gaat leveren, aangezien XS4ALL 100% dochter is van KPN.
XS4ALL heeft altijd een unieke positie tov de KPN gehad, toch knap dat ze die weten vast te houden.

Nouja, wie er nog hoop in had dat TweakDSL iets zou worden kan het nu iig helemaal ogpeven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HGM schreef op 10 augustus 2002 @ 10:18:

Nouja, wie er nog hoop in had dat TweakDSL iets zou worden kan het nu iig helemaal ogpeven ;)
tweakdsl :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loewe
  • Laatst online: 24-09 18:28
Ik was zelf van plan om over te gaan naar Eweka, maar wilde nog tot eind dit jaar wachten op xs4all (aangezien ik nu al een basic adsl verbinding heb via xs4all). Ik hoop ook dat ik niet hoef te wachten totdat mijn xs4all-mxstream een jaar voltooid is.

Ben zeer benieuwd naar 20-aug ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Loewe schreef op 16 augustus 2002 @ 01:16:
Ik hoop ook dat ik niet hoef te wachten totdat mijn xs4all-mxstream een jaar voltooid is.
Ik ben bang van wel... dat contract sluit je nl. met KPN/Mxstream af en niet met Xs4all...

Het mijne loopt gelukkig in oktober al af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 10:16:
Geloof me, ze krijgen flinke korting bij bbned, en zullen bbned net iets duurder maken dan hun eigen abbo.
Hierdoor hebben ze minimaal dezelfde winst, en het is nog minder werk ook!

Plus... ze vragen hogere aansluitkosten omdat het een concurent is..
kassa!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 nadeel! Ik wilde graag bij XS4all blijven zodat ik dezelfde e-mailadressen kon blijven gebruiken. Dat gaat dus niet door!
Xs4all zegt dat eerst de oude account word opgeheven, daarna pas de nieuwe in werking word gezet. Met nieuwe e-mailadressen! Godver!
Als Xs4all duurder is dan Cistron, ga ik alsnog Cistron aanvragen.
Wij gaan wel per 20 augustus ook ADSL via BBNed leveren, echter ook dan
is het niet mogelijk over te stappen, maar wordt de ene dienst opgezegd
en krijgt u een geheel nieuw account.

Als een account wordt opgeheven, dan vervallen ook de e-mailadressen.

Met vriendelijke groeten,

C.Ventura

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 12:05:
[...]

Geloof me, ze krijgen flinke korting bij bbned, en zullen bbned net iets duurder maken dan hun eigen abbo.

kassa!
Waar heb je deze info vandaan ?

Xs4all mag wel een dochter zijn van kpn, maar ze hebben een totaal aparte bedrijfs structuur.
Kpn bepaald inprenciepe helemaal niks wat xs4all doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-09 11:05

Crazy D

I think we should take a look.

kassa!
Ik denk eigenlijk dat de prijzen nauwelijks zullen verschillen van de huidige bbned aanbieders .En waarom zouden zij een grote korting krijgen bij bbned? Alsof het bbned wat boeit via welke isp's gebruikers komen. Als ze zouden willen dat heel NL op bbned adsl zou gaan, zouden ze een grote aktie houden dat er geen aansluitkosten oid zijn, en dat zij de porteringskosten betalen. Ik zie niet in waarom xs4all een uitzonderingspositie daarin krijgt.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xs4all heeft wel een naam. Bij cistron zeg ik toch ik vertrouw het niet helemaal. Bij een eweka zeg ik het zelfde. Bij een Xs4all daar integen zeg ik oke we gaan voor bbned.

Waarom dat is, dat is natuurlijk simpel ik ben al 7 jaar lid van xs4all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 14:34:
Xs4all heeft wel een naam. Bij cistron zeg ik toch ik vertrouw het niet helemaal. Bij een eweka zeg ik het zelfde. Bij een Xs4all daar integen zeg ik oke we gaan voor bbned.

Waarom dat is, dat is natuurlijk simpel ik ben al 7 jaar lid van xs4all.
Precies, dat denk ik hetzelfde.
Nu ook bijvoorbeeld hccnet gaat beginnen met bbned, dan komt het wat meer in de publiciteit.

"Wij" weten het wel, maar de algemene mens die heeft nog nooit van de naam bbned gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd

Gezien de netwerkopzet lijkt het me sterk dat het minder werk is. De Access Concentrator schijnt namelijk beheerd te worde door XS4ALL en niet door bbned. En dat was ook een van de belangrijkste redenen voor de lengte van de test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 12:08:
1 nadeel! Ik wilde graag bij XS4all blijven zodat ik dezelfde e-mailadressen kon blijven gebruiken. Dat gaat dus niet door!
Xs4all zegt dat eerst de oude account word opgeheven, daarna pas de nieuwe in werking word gezet. Met nieuwe e-mailadressen! Godver!

[... stukje tekst van C. Ventura weggelaten ...]
Dat zou ik erg slechte service van Xs4all vinden :(

Wie is die C. Ventura? Iemand van Xs4all klantenservice ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menthix
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 19:48
Mr Magic schreef op 18 augustus 2002 @ 22:43:
Dat zou ik erg slechte service van Xs4all vinden :(

Wie is die C. Ventura? Iemand van Xs4all klantenservice ofzo?
Zou inderdaad niet erg handig van hun zijn.. Maarja, misschien is het gewoon niet technisch haalbaar... je gaat er bij de bouw van zo'n systeem niet zo snel vanuit dat de klant weleens van complete infrastructuur zou kunnen veranderen.

Ik heb in iedergeval een mailtje gestuurd naar de sale afdeling van XS4ALL zelf en ze gevraagd hoe het zit, als ik morgen ochtend antwoord terug krijg horen jullie het hier.

Op usenet ( news://xs4all.adsl ) stond ook al een stukje, maar nog geen officiele reply.

Anders is het gewoon wachten op de officiele informatie (komt dindsdag de 20e).

Menthix.net | Contact Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightBird
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:19

NightBird

DPC-Crew Coding
jochemd schreef op 10 augustus 2002 @ 00:00:Ik zou eerst maar eens afwachten wat de prijzen worden. Gezien het feit dat de infrastructuur compleet anders is (Access Concentrator wordt niet door de telco maar door de ISP beheerd) verwacht ik eigenlijk dat XS4ALL helemaal niet van plan is om extreem hard te groeien bij bbned en de MXStream aansluitingen massaal om te pushen.
Ze willen ongeveer 50 man per week aan laten sluiten, omdat ze bij BBned alle aansluitingen met de hand moeten invoeren. Er zit dus 1 tiepmiep heel de dag die abo's in te kloppen, als die ziek wordt is er dus al een probleem. Daarom kunnen er niet zo veel abo's afgesloten gaan worden.

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightBird
  • Laatst online: 21:19

NightBird

DPC-Crew Coding
jochemd schreef op 17 augustus 2002 @ 14:40:
[...]

Gezien de netwerkopzet lijkt het me sterk dat het minder werk is. De Access Concentrator schijnt namelijk beheerd te worde door XS4ALL en niet door bbned. En dat was ook een van de belangrijkste redenen voor de lengte van de test.
De hoofdreden waardoor de test zo lang duurde, was dat XS4ALL niet tevreden was met de administratieve verwerking, zeker niet omdat ze verwachten veel abo's te moeten omzetten. Dan moet je wel enige zekerheid kunnen krijgen dat ze het bij BBned ook aankunnen.

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
NightBird schreef op 19 augustus 2002 @ 08:51:
[...]
Ze willen ongeveer 50 man per week aan laten sluiten, omdat ze bij BBned alle aansluitingen met de hand moeten invoeren. Er zit dus 1 tiepmiep heel de dag die abo's in te kloppen, als die ziek wordt is er dus al een probleem. Daarom kunnen er niet zo veel abo's afgesloten gaan worden.
Hmmm. bbned zelf refereert aan hun OSS/BSS als hand-off, i.e. ze kunnen helemaal zelf niets invoeren. Zowiezo lijkt het mij stug dat bbned dat zou willen, tenslotte hebben ISP's gewoon een database koppeling.
Daarnaast heeft Cistron toch echt wel meer dan 50 aansluitingen pe week gehaald hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al zicht op de prijzen en voorwaarden etc, op de site zijn ze nog niet verschenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Vandaag opent XS4ALL de aanmeldprocedure voor Power ADSL, >een razendsnelle ADSL-dienst met een downloadsnelheid tot maximaal 8 megabit per seconde en een upload van 512 kbit/s. De snelheid is afhankelijk van de afstand tot de dichtstbijzijnde nummercentrale. Power ADSL kost 119 Euro per maand, met een datalimiet van 150 gigabyte per maand. Bij het abonnement is volledige toegang tot alle XS4ALL-diensten inbegrepen.
Via irc van een xs4all medewerker gekregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tering 119 euro. Cistron bied hetzelfde aan voor 99. Best afzetterij. XS4all heeft natuurlijk wel meer diensten maar dan nog. Newszilla, 19 mailadressen meer dat kost geen 20 euro. Even wachten tot iemand het mailtje van xs4all krijgt. :)_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Laatst online: 19:21

SambalBij

We're all MAD here

Cistron biedt minder hoor: 100 GB/maand ipv 150 GB, één mailbox ipv 5 + 10 aliassen per box. De binary newsserver van Cistron stelt ook niet zoveel voor. XS4ALL heeft een beter connectie naar andere providers (Cistron -> UUNet .nl loopt via Londen)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2023

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Aetje gaat eens eventjes die nieuwsbrief lezen vanavond... Dit kan interessant zijn. Ik zit nog op Basic XS4all via MXStream...

Forget your fears...
...and want to know more...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KPN maakte vandaag ook de "nieuwe" mxstream bekend:

Mxstream Lite (nieuw):
Downstream: 256 kilobit
Upstream: 64 Kilobit
Prijs: 34,95 Euro

Mxstrean Basic.
Momenteel 512/128. Vanaf Januari 2003:
Downstream: 768 kilobit
Upstream: 128 kilobit

Mxstream Extra
Momenteel 1024/256. Vanaf Januari 2003:
Downstream: 1536 kilobit
Upstream: 256 Kilobit

Daarnaast worden 214 extra centrales ontsloten voor Mxstream. Hiermee is
Mxstream beschikbaar in 523 KPN nummercentrale's. 85 % van alle huishoudens
kan hierdoor beschikken over Mxstream

De huidige prijzen blijven gehandhaafd.

Jippie 50% gratis.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Operations schreef op 20 augustus 2002 @ 12:10:
Cistron biedt minder hoor: 100 GB/maand ipv 150 GB, één mailbox ipv 5 + 10 aliassen per box. De binary newsserver van Cistron stelt ook niet zoveel voor. XS4ALL heeft een beter connectie naar andere providers (Cistron -> UUNet .nl loopt via Londen)
Heb je gelijk in maar om dan 20 euro extra te gaan vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Operations schreef op 20 augustus 2002 @ 12:10:
Tjah dat is dan ook 20 euro goedkoper. En als je niet meerdere popboxen wilt hebben (aliasses zijn ze nog mee bezig), is dat voordeel van xs4all alweer een stuk minder. En voor Newszilla kun je voor 14 euro per maand een inbel account nemen, heb je ook toegang tot newszilla. Mjah tis op zich zeker geen slecht aanbod, 20 euro meer, maar wel newszilla, een aantal popboxen en een hoop aliassen, en 50gb per maand meer dataverkeer (hoewel 100Gb al wel aardig veel is...).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cistron gaat ook 20 mailadressen introduceren dit jaar. En kom jij aan 150 gig per maand das best wel knap als je het red. Beide bedrijven hebben een goede naam dus het is volgens mij maar net waar je meer voor wilt betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kweetnie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 20:30
Hmmm wel een beetje aso duur zeker in verhouding met de extra adsl die ze nu hebben.

Totaal kosten XS4all Xtra nu :
xs4all abbo = 52,15
Kpn kosten = 33,95
Totaal = 86,10

En dan nu (als die info correct is) 119,-
Dat is een verschil van 32,90 dat vind ik behoorlijk veel voor een beetje meer bandbreedte met grote vraagtekens want het zou zelf zo kunnen zijn dat je niet eens die 8mbit haalt. (afstand centrale)
Kijk als nou ook die upstream wat hoger zou zijn was het alweer wat interessanter, maar nu als die zo is en blijft weet ik het zo net nog niet of ik wel wil overstappen van extra naar power. Denk dat ik eerder voor cistron ga dan.

Bovendien is er ookal bekend hoe het zit met de opzegtermijn overzetting etc ? hoe is het eigenlijk met het contract van de kpn ? is dat na het eerste jaar per maand opzegbaar of wordt het automatisch verlengt met een jaar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightMare
  • Laatst online: 22-09 15:35
Ja inderdaad Mabit... KPN gaat ook meer bieden (hogere snelheden...)!!!!

Mabit: Waar heb je die specs vandaan? Er wordt gezegd dat de details (snelheden en prijzen) donderdag pas beschikbaar komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net van XS4All gekregen:

XS4ALL Nieuwsflits
20 augustus 2002

Power ADSL : 50 aanmeldingen mogelijk

Vandaag opent XS4ALL de aanmeldprocedure voor Power ADSL,
een razendsnelle ADSL-dienst met een downloadsnelheid tot
maximaal 8 megabit per seconde en een upload van
512 kbit/s. De snelheid is afhankelijk van de afstand tot de
dichtstbijzijnde nummercentrale. Power ADSL kost 119 Euro per
maand, met een datalimiet van 150 gigabyte per maand. Bij het
abonnement is volledige toegang tot alle XS4ALL-diensten
inbegrepen.

Power ADSL loopt via het netwerk van ADSL-leverancier bbned.
Dat betekent dat er een paar verschillen zijn t.o.v. de
bestelprocedure via KPN Telecom; de klant ontvangt 1 rekening, en
spreekt met 1 helpdesk (beiden XS4ALL). Op dit moment is Power
ADSL alleen verkrijgbaar in combinatie met een analoge
telefoonlijn, niet met een ISDN-lijn. De eenmalige kosten bedragen
214 Euro. Daarnaast is er de mogelijkheid om een zeer
geavanceerd modem aan te schaffen voor 150 Euro. Om geen
opstoppingen te veroorzaken in het aanmeldproces, neemt XS4ALL
dit jaar maximaal 50 bestellingen aan per maand. Daarbij wordt zo
veel mogelijk rekening gehouden met de complexe
aanvraagprocedure voor bestaande ADSL-abonnees die willen
upgraden naar het Power abonnement.

Zie voor uitgebreide informatie over Power ADSL:
http://www.xs4all.nl/poweradsl/

Binnen een paar dagen ontvangt u nog een uitgebreide nieuwsbrief
van XS4ALL. Wilt u de nieuwsbrief niet meer ontvangen, dan kunt u
zich uitschrijven via het Service Centre van XS4ALL,
https://service.xs4all.nl/ .
Kijk voor meer hulp over de mogelijkheden van het Service Centre
op http://www.xs4all.nl/helpdesk/algemeen/servicecentre.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-edit- Postcode check werkt nog niet, stappenplan ook niet.

Maximaal 50 aanmeldingen per maand dus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

kweetnie schreef op 20 augustus 2002 @ 13:13:
Hmmm wel een beetje aso duur zeker in verhouding met de extra adsl die ze nu hebben.
Tjah het is maar wat je belangrijk vind. De upload bij mxstream is bij mijn weten 256kit, dat wordt verdubbelt, en de downstream zal idd lang niet bij iedereen 8mbit zijn, maar een verdubbeling van de snelheid is wel het minste... Tjah of dat duur of goedkoop is valt over te discusseren. Ik vind het op zich, in vergelijking met cistron, en de toegang tot newszilla, de prijs zeker niet aso duur.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
*zucht* waarom nou weer geen ISDN-ondersteuning? De postcode-check van bbned zelf geeft aan dat er voor mijn centrale al lang line-sharing + ISDN mogelijk is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 12:13:

[tabel weggelaten]
Waar heb je deze info vandaan? URL misschien? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NightMare schreef op 20 augustus 2002 @ 13:23:
Ja inderdaad Mabit... KPN gaat ook meer bieden (hogere snelheden...)!!!!

Mabit: Waar heb je die specs vandaan? Er wordt gezegd dat de details (snelheden en prijzen) donderdag pas beschikbaar komen?
staat deels in het jaarverslag en de rest in xs4all.adsl en cistron.broadband

spijker me er niet op vast... maar het is wel bijna cker... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoNaTHaN(NL)
  • Laatst online: 05-07-2024
Ik had gehoopt dat ze nou ook een abbo met 512 Kbit/s download en 256 Kbit/s upload zouden gaan aanbieden voor een prijs rond de 50 euro. In plaats van die stomme 128 Kbit/s upload van nu.

Maar zo te zien had ik beter meteen naar cistron kunnen gaan. Omdat die prijs van Fast ADSL met 1024 Kbit/s en wel 256 Kbit/s 86,10 euro kost.

Voor iets meer geld kan je dan bij cistron het dubbele krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Laatst online: 27-09 12:47
Mmm... KPN mxstream basic gaat dus versatel's 'zonnet bb plus' achterna qua snelheid. Ben alleen bang dat KPN het dan wel terrecht vind om de 'basic' variant duurder te maken.

Ben benieuwd wat het antwoord van BBned en Verstatel zal zijn op deze veranderingen.

Cistron heeft maar gelijk een actie gestart :)
MAXX 119 Euro korting!
Cistron geeft tijdelijk een korting op de aansluitkosten.

De korting bedraagt:
47,60 euro (40 euro exclusief BTW) voor het 1024-abonnement
71,40 euro (60 euro exclusief BTW) voor het 2048-abonnement
119 euro (100 euro exclusief BTW) voor het MAXX-abonnement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menthix
Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 12:08:
Als Xs4all duurder is dan Cistron, ga ik alsnog Cistron aanvragen.
[...]
Behoud van loginnaam, e-mail, eventueel bSMPT en homepage kan wel...
...U gaat uw huidige ADSL-abonnement bij XS4ALL opzeggen. U bestelt Power ADSL en wij houden uw order maximaal 1 maand vast, zodat u de opzegging kunt regelen. Het is daarbij noodzakelijk dat u uw Standaardabonnement (en daarmee uw loginnaam, e-mail, eventueel bSMPT en homepage) behoudt, omdat dit gekoppeld zal worden aan de Power ADSL-verbinding. Dit kunt u bij de opzegging aangeven. Bovendien kunt u met het Standaardabonnement blijven inbellen en e-mailen. Als uw opzegging door KPN bevestigd is, adviseren wij u nog een week te wachten om er zeker van te zijn dat de ADSL-verbinding daadwerkelijk door KPN uit de admnistratie is gehaald.. Vervolgens stuurt u een e-mail naar powerinfo@xs4all.nl waarin u de opzegging vermeldt. Wij zullen uw aanvraag dan verder in behandeling nemen. Houdt u er rekening mee dat u een periode van 5 tot 8 weken geen ADSL-verbinding hebt. Als u binnen een maand niet reageert, vervalt de order...
bron: http://www.xs4all.nl/poweradsl/hoeaanvraag.php4

Menthix.net | Contact Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rollerjooster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-06-2023

Rollerjooster

OhNoNotHim

Ik zat met spanning te wachten op de nieuwsbrief van XS4ALL, maar ik ga denk ik toch maar voor Cistron MAXX, vanwege het forse prijsverschil. De extra's van PowerADSL tegenover MAXX zou ik toch niet of nauwelijks benutten...

Werkt de getweakte Alcatel bij MAXX? Ik ga wel ff searchen :)

Forza Mucca!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menthix
Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 12:13:

Mxstream Lite (nieuw):
Downstream: 256 kilobit
Upstream: 64 Kilobit
Prijs: 34,95 Euro

Mxstrean Basic.
Momenteel 512/128. Vanaf Januari 2003:
Downstream: 768 kilobit
Upstream: 128 kilobit

Mxstream Extra
Momenteel 1024/256. Vanaf Januari 2003:
Downstream: 1536 kilobit
Upstream: 256 Kilobit

Daarnaast worden 214 extra centrales ontsloten voor Mxstream. Hiermee is
Mxstream beschikbaar in 523 KPN nummercentrale's. 85 % van alle huishoudens
kan hierdoor beschikken over Mxstream

De huidige prijzen blijven gehandhaafd.

Jippie 50% gratis.......
Betekend dit dus dat mijn huidige verbinding (512/128) in Januarie 2003 naar 768/128 kilobit gaat voor de zelfde prijs als die nu is?? Hmm... dat zal eindelijk eens iets positiefs van KPN zijn.

Maar zo als eerder gevraagd... waar heb je deze info vandaan??
Ok, bedankt... had je reply nog niet gezien.

Menthix.net | Contact Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jae_x777 schreef op 20 augustus 2002 @ 14:43:
[...]

Betekend dit dus dat mijn huidige verbinding (512/128) in Januarie 2003 naar 768/128 kilobit gaat voor de zelfde prijs als die nu is?? Hmm... dat zal eindelijk eens iets positiefs van KPN zijn.

Maar zo als eerder gevraagd... waar heb je deze info vandaan??
zoals al eerder gezegd: deels uit het jaarverslag en de rest komt uit xs4all.adsl en cistron.broadband.... bind me er niet op vast, maar wees niet verast als deze snelheden bekend gemaakt gaan worden... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rollerjooster schreef op 20 augustus 2002 @ 14:37:
Werkt de getweakte Alcatel bij MAXX? Ik ga wel ff searchen :)
De analoge uitvoering wel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ze moesten wat he. Ze zijn de wedstrijd met BBNED aan het verliezen Mxstream Fast kost 84 terwijl een sneller abbo bij BBNED slechts 69 kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus dat power ADSL is de enige versie die ze gaan aanbieden?

Jammer, had gehoopt op minstens 2 versies, €119 vind ik echt veeel te veel voor een inet aansluiting, ik hou het wel op Chello :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866
  • Laatst online: 28-09 13:12

admiral866

The King Personality Disorder

is er echt niets aan te doen dat je 6 a 8 weken zonder adsl zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Nope, je wordt van mxstream afgehaald, en vervolgens wordt aangevraagt je lijn om te zetten naar bbned.. en dat kan 3 weken duren, maar als het tegen zit makkelijk 1 tot 2 maanden (en als je echt pech hebt nog langer) :/

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crazy_D schreef op 20 augustus 2002 @ 17:18:
Nope, je wordt van mxstream afgehaald, en vervolgens wordt aangevraagt je lijn om te zetten naar bbned.. en dat kan 3 weken duren, maar als het tegen zit makkelijk 1 tot 2 maanden (en als je echt pech hebt nog langer) :/
en daar hebben ze een half jaar pilot voor nodig..?!! t enige wat er moet gebeuren is utp kabeltje in een andere modem proppen en linesharing op die stomme koperdraadjes zetten... een beetje efficiente monteur heeft dat in 5 min voor elkaar... maar jah de administratie he...!!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
admiral schreef op 20 augustus 2002 @ 17:01:
is er echt niets aan te doen dat je 6 a 8 weken zonder adsl zit?
Als het je zo'n 250 euro waard is kan je altijd een tweede lijn aanvragen en daarover bbned nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 17:21:

en daar hebben ze een half jaar pilot voor nodig..?!! t enige wat er moet gebeuren is utp kabeltje in een andere modem proppen en linesharing op die stomme koperdraadjes zetten... een beetje efficiente monteur heeft dat in 5 min voor elkaar... maar jah de administratie he...!!?
Dat is precies de reden waarom alle andere DSL telco's van die eindeloze procedures bij de OPTA voeren. KPN wiegert om van het omschakelen van linesharing via telco A naar linesharing via telco B één handeling te maken. En zolang zij dat niet doen en geen normale prijs rekenen voor het porteren is er van echte concurrentie op de DSL markt in Nederland geen sprake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 17:21:
[...]

Drie administraties van drie verschillende bedrijven waarvan er twee elkaars rivalen zijn. Hoe wil jij dat optimaliseren ? 8)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op 20 augustus 2002 @ 17:48:
[...]

Drie administraties van drie verschillende bedrijven waarvan er twee elkaars rivalen zijn. Hoe wil jij dat optimaliseren ? 8)
idd adminstratie dat moet zelfs in zn geheel te automatiseren zijn....

de koning hoeft echt geen toestemming te geven...

account op inactief zetten bij de kpn... linesharing in de centrale toepassen, kabeltje van de ene dslam naar de andere....

als ik hoofd automatisering zou zijn bij de toco...

het zal vast wel niet zo snel gaan, maar 6 weken zonder internet is echt dodelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
Marzman schreef op 20 augustus 2002 @ 17:48:
[...]

Van de deportering van MXStream naar alleen telefonie en de protering 2 weken later naar bbned één handeling maken. Het gaat slechts om het trekken van wat kruisdraden, of die nou van SIP stift X naar Y of van X naar Z getrokken worden mag toch echt niets uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-09 19:50

robhof

Lembongan view

Had nog zo op een betaalbaar (max. 70 euro) abonnement bij XS4ALL gehoopt met 512 u/l! Iemand enig idee of XS4ALL nog van plan is een 512/512 of 1024/512 abonnement via bbned aan te bieden? :?

Overstappen naar andere provider word je ook niet vrolijk van namelijk... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 20:32
Ik zou er niet op rekenen, hoewel je het natuurlijk nooit zeker weet. XS4ALL is vooral net BBned in zee gegaan om een hogere performance dan Fast te kunnen leveren, vergelijkbaar met Cistron's MAXX.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loewe
  • Laatst online: 24-09 18:28
Jammer maar helaas, Ik heb met spanning op dit bericht gewacht. Maar helaas is het geen goed aanbod van xs4all.

Ik heb nu een basic abonnement van xs4all maar wil iets snellers maar toch betaalbaar. Maar ze komen alleen maar met een Power/Maxx abonnement van 119 euro p/m. Dit is 20 euro p/m duurder dan Cistron en zelfs 26,50 euro p/m duurder dan Eweka.

Qua limiet stappen ze voor dit abonnement af van fair use maar stellen ze een max van 150gb in (is veel maar toch) dit is idd 50gb meer dan Cistron maar bij Eweka is er geen limiet ! Onbeperkt down & uploaden.

Het enige voordeel van Xs4all is dat je een statisch ip adres krijgt in tegenstelling tot Eweka, daar krijg een vast ip adres dynamisch toegewezen. Maar voor 2 euro per maand (per ip adres met een max van 3) krijg je bij Eweka ook een vast ip adres. Dit kan van dat prijs verschil makkelijk af. Eweka blijft dan nog steeds 24,50 p/m goedkoper.

Ik denk dat ik voor het deluxe abonnement van Eweka ga. 1024/512 & geen limiet voor 69 euro per maand.

Het is iets duurder dan m'n basic (18 euro duurder) maar dan heb ik wel 2x zo snelle down & upload, zonder limieten of fair use policies

Hierdoor is het weer duidelijk dat Xs4all een dochteronderneming van Kpn is. Tot deze aktie leken ze aardig zelfstandig maar met dit nieuwe power abonnement is het duidelijk dat ze de mxstream produkten niet uit de markt willen prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-09 14:37

qless

...vraag maar...

Mischien wil Xs4all nog steeds winstgevend blijven?

Denk overigens dat Eweka het nooit lang gaat volhouden met allemaal 100-GB-is-niet-genoeg-gebruikers.

Onbeperkt is eigenlijk niet mogelijk voor deze prijzen.

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Laatst online: 28-09 09:06
Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 14:13:
[...]

staat deels in het jaarverslag en de rest in xs4all.adsl en cistron.broadband

spijker me er niet op vast... maar het is wel bijna cker... :P
Ik hoorde vandaag op Radio 1 dat het om een versie van ADSL zou gaan voor circa € 35,00 per maand.

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

• Crazy D

Crazy D

Loewe schreef op 21 augustus 2002 @ 14:49:
Hierdoor is het weer duidelijk dat Xs4all een dochteronderneming van Kpn is. Tot deze aktie leken ze aardig zelfstandig maar met dit nieuwe power abonnement is het duidelijk dat ze de mxstream produkten niet uit de markt willen prijzen.
Sorry hoor maar wat een onzin. Ze lever een produkt wat helemaal niet zo achterlijk veel duurder is gezien hetgeen wat je krijgt. Eweka kun je afschrijven, onbeperkt bestaat _niet_.
Cistron is 20 euro goedkoper, maar je krijgt bij xs4all 50gb meer (50% van de limiet van Cistron dus), meerdere popbox met aliasses, en toegang tot newszilla. En xs4all is nou zeker geen slechte provider te noemen. Cistron en Eweka blinken nou niet echt uit in hun newsservers, dus als je toch een grote a la newszilla wilt, moet je apart betalen. Commerciele newsservers zijn ook niet goedkoop, voor die 20 euro meer zul je misschien bij een commerciele newsserver 10Gb dataverkeer hebben, xs4all heeft daar in principe geen limiet op (naja als je 130Gb daarvandaan trekt wordt het misschien anders), dus "wil" je eigenlijk ook als je ergens anders zit en je wilt een goede newsserver, toch wel een accountje bij xs4all. 14 euro. Dus is xs4all "per saldo" 6 euro duurder, maar daarvoor heb je dan nog wel meer dataverkeer en meerdere popboxen. En nogmaal, onbeperkt bestaat niet en daar gaan die blijerikken die nu bij Eweka zitten "omdat het onbeperkt verkeer is" nog wel achter komen.

Het enigste wat je xs4all kwalijk zou kunnen nemen is dat ze alleen het snelste abbie aanbieden. Maar zo dom is dat ook niet, ze hebben met mxstream al een aardige range, alleen is de upload dan lager dan bij bbned, maar hier op got hoor je toevallig veel mensen die klagen over de te lage upload, in heel NL is dat maar een klein % en de meeste mensen zal dat een worst wezen. En het zal me ook niet zo veel verbazen als over een x aantal maanden, wanneer de procedures lekker lopen en meer dan 50 aansluitingen per maand gaan realizeren, ze toch ook met andere verbindingen komen (mits er tenminste genoeg vraag naar is, xs4all is ook niet gek, als er veel vraag naar de andere lijnen is van bbned gaan ze die echt wel voeren).

Ik vind het iig nogal kortzichtig om te roepen dat dit maar een but aanbieding is en dat xs4all duidelijk bij kpn hoort. Dat is gewoon onzin. Als je realistisch kijkt naar wat zij aanbieden, en wat de andere bbned aanbieders leveren als 2-8mbit verbinding, is het echt niet zo slecht als dat je roept.

Exact expert nodig?

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 16:04

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Je vergeet dat de gemiddelde gebruiker hier niet veel geld te besteden heeft en voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten en voor wie het niet echt uitmaakt door wie en hoe dat aangeboden wordt...
Cistron heeft niet echt een goede naam opgebouwd door probs uit het verleden en eweka en luna en dergelijke zijn ook van die partijen die uit het niets zijn opgestaan. Als ze het allemaal van die soort abo`s moeten hebben (daar lijkt het wel op), zijn ze binnen een jaar failliet. Voor niets gaat nou eenmaal alleen de zon op...

I'm not as think as you stoned I am

• Crazy D

Crazy D

WooK schreef op 22 augustus 2002 @ 11:11:
Je vergeet dat de gemiddelde gebruiker hier niet veel geld te besteden heeft en voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten en voor wie het niet echt uitmaakt door wie en hoe dat aangeboden wordt...
Nee maar die gemiddelde gebruiker heeft wel geld om al die tientallen cd-r's te kopen om al het geleechte spul te branden, en regelmatig hardware upgrades te kunnen uitvoeren om de nieuwste games te kunnen spelen. Gebruikers die dat dubbeltje en die 1e rang in de praktijk willen uitvoeren, zijn toch al niet de gebruikers die je wilt hebben denk ik. Die vinden nl alles te duur, en zijn per definitie ontevreden omdat er altijd wel iets te klagen is.
Cistron heeft niet echt een goede naam opgebouwd door probs uit het verleden en eweka en luna en dergelijke zijn ook van die partijen die uit het niets zijn opgestaan. Als ze het allemaal van die soort abo`s moeten hebben (daar lijkt het wel op), zijn ze binnen een jaar failliet. Voor niets gaat nou eenmaal alleen de zon op...
Mwah Cistron heeft veel tegenwerking gehad van Kpn, en zijn creatief met bv's omgegaan. Als ISP vind ik ze een erg goede naam hebben. Ze weten waar ze het over hebben. En ik denk dat de prijzen niet zo slecht zijn dat die ISP's niet overleven hoor, ik denk (zeker Cistron, die had er al ervaring mee) dat de prijzen behoorlijk realistisch zijn neergezet,

Exact expert nodig?

Pagina: 1