Verwijderd
duron moet helemaal goed te doen zijn... schaf maar vast een setje hb's aan...
hehehe
mzzlz
Verwijderd
Mijn duron 650 draait stabiel op 945 maar wil geen mhz hoger
Verder staat er in deze posting: http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=13824
Dat de Duron 800 ook niet of met veel moeite over de 1 Ghz te kijgen is.. ik denk dus dat je het beste gewoon een Duron 600 kan kopen. Scheeld een hoop en met overclocken haal je de 800 zeker en waarschijnlijk nog wel een 50-100 Mhz meer (tenminste dat halen er een hoop!)
Maar dan moet je natuurlijk wel een goede koeler aanschaffen
daar had ik eigenlijk al rekening mee gehouden!
Dus mn oude 128 mb 100 mhz kan ik niet meer gebruiken?
A7V of KT7 (raid)
en inderdaad je "hoeft" niks maar doe het toch maar.
p.s. m'n duron 600 komt niet verder dan 800 (eerste batch ongelockt)
egineers law : If it doesn't fit force it, if it breaks it needed replacing anyway.
Enne bij de KT7 RAID zit nog een ATA 100 RAID controller op, zodat je 2 dezelfde harde schijven in RAID mode kunt zetten wat een vette performance boost geeft...
Begin eerst eens met een standaard koeler en kijk maar hoe warm die wordt.
Bij mij werd ie 48 graden (600@800) met een standaard coolermaster en nu 45 met een Gorb.
Een vriend van mij heeft een Duron 650@650 meteen al op 56 graden en 650@800 59 graden.
[edit] Dumb Ass was me net voor en heeft nog gelijk ook [edit]
p.s. mocht je nog meer vragen hebben snuffel eerst eens in de review database.
egineers law : If it doesn't fit force it, if it breaks it needed replacing anyway.
haalt een gigaherz. boot niet meer op 1028.
draait nu 968 (9.5x102) op 1.7v. door dit lage voltage lekker koel (35C) met een fop38 en de kast open.
Verwijderd
neem de abit kt7 raid voor best overall performance als je 2 harde schijven hebt , ik kan het weten ik heb ze allebei =)
neem een duron 600 bij mij draaien 2 600's 1 op 850 wil niet hoger ( a7v) en de 2e doet 950 op de abit .... maar dit ligt puur aan de proc.... neem de 600 die klokt net zo hoog als 700 mhz of 800 mhz modellen !! max temp hier is 50 graden , 2x spire cooler met coolpaste
Waar haal jij die FOP38 vandaan en voor hoeveel?
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Gelijk drie besteld. komen dan per stuk incl verzenden op 83,-
Daar begin ik niet aan, ik wil die koeler gewoon onder rembours ontvangen
de hoogste uit een serie cpu's halen relatief nooit hoger dan de lageren
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
ik heb de koeler al besteld (GlobalWIN FEP 32 FCPGA/SOCKETA)
Ik gebruik een ATTech 25 koeler.
Heel klein, volledig koper 6500rpm fan erop.
Bij Coolerguys vandaan
Leuke lamp, overigens !!
Leuke lamp, overigens !!
besteld in de VS, moet je wel een creditcard hebben.
Leuke lamp, overigens !!
Verwijderd
minder warm.
Maar welke gek gaat hem dan ook op die snelheid draaien?
Ik gebruik hem totdat ie de pijp uitgaat.
Kocht 'm een maand of twee geleden voor 300 piek. Voor dat geld heb je nu een 800.
Point is: Duron's moet je gewoon overclocken.
Daar zijn ze voor. Het is gewoon een kwestie van koeling. Met freon of alcohol koeling haalt mijn huidige chip vast ook wel de gig.
Maar ik wacht liever 6 maanden en koop dan een 1,2 Ghz T-bird voor 500-600 piek...lol.
Denk is na en vraag je af waarom de ene de productielijn verlaat als 600 en de andere als 800........
tuurlijk. de top van de durons ligt ergens boven de GHz. harder trekken ze allemaal niet.
alleen draait mijn duron 1 Ghz op 1.7v stabiel en blijft onder de 40C
Doe dat maar is met een 600. met deze settings trekken die veelal de 950 niet.
overclocken BLIJFT altijd een gok. alleen verhoog je je kansen met een 800 :-)
Als je dus een 600 koopt moet je niet gaan huilen als hij de 900/950 niet haalt met of zonder extreme koeling e.d.
dan heb ik liever een 800. als die niet harder gaat heb ik in elk geval de garantie van amd dat hij de 800 moeiteloos pakt
(gelukkig gaat hij wel harder!)
Verwijderd
Succes met je OC'en
Verwijderd
Welterusten. Heb je al naar de datum van dit onderwerp gekekenOp zondag 21 oktober 2001 23:47 schreef Mister16v het volgende:
mmm een Duron 800 zal waarschijnlijk verder komen dan een 750 of lager, maar niet in absolute zin. Ik heb mijn Duron 800 op 8x139 cas2 synchroon draaien met een Vcore van 2,11dit na een voltage mod op een MSI K7T Turbo. Zonder deze voltage mod was de maximum Vcore 1,95
veel te laag natuurlijk voor een beetje serieus OC'en. Voor de koeling heb ik nu nog een eenvoudige Thermal Take Volcano 2 (3 tientjes koeler). De temp is stressed met }:0 55-58 gr. C.
Succes met je OC'en
McFraGG de gekste !!
12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
Dit topic is gesloten.
![]()