Aanschaf Home Cinema Set

Pagina: 1
Acties:

• Crazyhorse
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-02 15:48
Ik ben op zoek naar een Home Cinema Set.

Hij moet iig een Tuner hebben, DVD's kunnen afspelen en DTS hebben en bij voorkeur een leuk uiterlijk.

Ik zat zelf te denken aan de Philips LX-3000D. Deze dus.

Ik heb wat zitten zoeken maar er helaas geen reviews van kunnen vinden. is er hier iemand die ervaring met deze set heeft?

Ik heb deze set een keer in de winkel gezien en beluisterd maar ik ben daar absoluut geen kenner in. :) Als het maar goed surround geluid geeft en kwalitatief goed spul is.

Andere alternatieven zijn uiteraard ook welkom. Wel bij voorkeur van Philips, Pioneer of JVC. Kom aub niet aan met sets van 15000 euro (B&O Beolab 1 4x en een Beolab 2 bijv.) want dat is zo'n 14000 boven mijn budget. :)

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Euhm, dit is nogal een search vraag en een vraag waar alleen jij het antworod op weet, oftwel: Ga naar de winkel. Ga daar luisteren etc. en dan gewoon kopen als je het mooi vind klinken :? Je hebt altijd je 30 dagen, niet goed geld terug garantie :P

• Crazyhorse
Ik hoop eigenlijk dat iemand deze set heeft en er ervaringen mee heeft. Er is alleen vrij weinig over deze set te vinden op het net. :(

Wel wat bij kieskeurig.nl maar daar vertrouw ik niet echt op.

Verwijderd

pioneer is een goed merk ,
ik zou eerdere een pioneer kiezen dan een jvc of philips.

Verwijderd

dirk, zou je wel even nog kunnen vertellen welke je nu hebt gekocht? Ben benieuwd!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:07

4POX

Everybody is wired

Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 00:37:
pioneer is een goed merk ,
ik zou eerdere een pioneer kiezen dan een jvc of philips.
Omdat..?

AKA Rinkel weblog

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:10
persoonlijke smaak. elk merk heeft zijn voors en tegens net wat je belangrijk vind

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03 07:56
Plague schreef op 09 augustus 2002 @ 00:10:
Euhm, dit is nogal een search vraag en een vraag waar alleen jij het antworod op weet, oftwel: Ga naar de winkel. Ga daar luisteren etc. en dan gewoon kopen als je het mooi vind klinken :? Je hebt altijd je 30 dagen, niet goed geld terug garantie :P
ik geen m juist groot gelijk z'n vraag hier te stellen, gebruikers kunnen hier hun ervaringen storten en homecinemasets deze prijsklasse tref je niet aan in winkels met uitgebreide luisterruimtes, maar eerder bij de megapool ofzo, zeker met een 5.1 set heb je dan geen idee hoe het gaat klinken als de set fatsoenlijk is opgesteld, dus ik zou zeggen help die jongen door je set te noemen, het geluid te beschrijven, een paar kenmerken te geven, en te vertellen in wat voor ruimte deze set is opgesteld

• DaTimMan
ik heb zelf een paar dagen geleden een sony versterker set besteld bij de it's en ben tot die beslissing gekomen door de vele reacties op een zelfde topic dat ik geopend had ene paar dagen geleden tgaat om de sony htddw740s set is een losse versterker met boxen voor 599 euro koop je er een mooie dvd speler bij heb je voor ong 700-800 euro een mooie set met een goede kwalitiet heb een beetje geluisted maar dat doe ik morgenavond beter als ik hem goed heb opgesteld anders kan ie nog binnen 10 dagen trug.. laat morgen weten wat mijn bevindingen zijn

Verwijderd

DaTimMan schreef op 09 augustus 2002 @ 22:57:
ik heb zelf een paar dagen geleden een sony versterker set besteld bij de it's en ben tot die beslissing gekomen door de vele reacties op een zelfde topic dat ik geopend had ene paar dagen geleden tgaat om de sony htddw740s set is een losse versterker met boxen voor 599 euro koop je er een mooie dvd speler bij heb je voor ong 700-800 euro een mooie set met een goede kwalitiet heb een beetje geluisted maar dat doe ik morgenavond beter als ik hem goed heb opgesteld anders kan ie nog binnen 10 dagen trug.. laat morgen weten wat mijn bevindingen zijn
waar heb je deze gekocht. is idd een mooie receiver.. ben beniewd naar je review..

• Crazyhorse
Foray, Ik heb de Philips LX3000D gekocht.

Geeft een mooi geluid naar mijn mening en ziet er ook netjes uit. Vooral de subwoofer en de versterker zien er wel apart uit. En nog mooier alles werkt gewoon. 1 nadeel is de fan die erin zit maakt wel wat lawaai. Maar ja dat hoor je ook alleen maar als je het volume op mute zet en dat doe je toch nooit. :)

Hij was alleen wat te groot voor de plek waar hij moest staan heb nog even wat gaten moeten boren zodat alle kabels erachter bij konden.

Ik ben iig zeer tevereden. :)

• DaTimMan
heb de reciever hier nu staan _/-\o_ en hij is echt geweldig mooi zuiver geluid en kan nog redelijk hard ook.. ook op vol volume helemaal zuiver. gistereren een dvd gekeken in dolby digital :*) :*) :*) :9~ :9~ heeeel mooi zat echt in de film. veel aansluitingen optical en coaxial allebij 1 video in, video monitor , video ot aansluitingen ook nog plek voor cd en tape/md . dvd gaat via de digitale ook de RDS en PTY functie zijn makkelijk. heb helaas geen tv met audio out . heeel mooi geluid wat er uit komt . ik heb hem gehaald bij de it's in Den Bosch hadden ze nog een paar van. inc met hele mooie speakers. (set htddw740s)

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
maar is ie ook goed geschikt voor muziek DaTimMan?

• DaTimMan
jup.. heel goed voor muziek .. luister er veel muziek op aangesloten op mijn pc
dolby proligic en andere surround omgevingen voor stereo geluid en aansluitingen voor mooie weergave van geluid mja dat vind ik 8)

Verwijderd

Philips word nergens aangeraden.
Hun logo is niet voor niks ' Make things better'

JVC is niet mijn smaak , maar ik vrees dat hun toestellen wat overschat zijn

Verwijderd

DaTimMan schreef op 11 augustus 2002 @ 13:06:
......... heb helaas geen tv met audio out . .......... (set htddw740s)
huh???

heeft je geen tc geen luidsprekers?
of wat bedoel je daarmee?

Je kan altijd 'audio' naar een tv sturen via scart (of ev. op de audio ingang)

• DaTimMan
dat er op mijn tv geen plug zit voor een audio uitgang om de tv-muziek ook over de set te latn lopen heb alleen een coax in en een scart in (goedkope tv)

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:07

tozzke

aka tozzert

JVC maakt zeker wel superspul, Philips kwa DVD ook goed, maar van de speakers enzo ben ik nooit zo kapot geweest (uiteraard een kwestie van smaak)
DaTimMan schreef op 11 augustus 2002 @ 18:46:
dat er op mijn tv geen plug zit voor een audio uitgang om de tv-muziek ook over de set te latn lopen heb alleen een coax in en een scart in (goedkope tv)
dat is weer eeuwige zonde natuurlijk.. nu haal je maar een fractie van de mogelijkheden uit je set, audio over je setje is uiteraard haast een must, en een beetje leuke breedbeeld TV zijn ook niet meer zo gek duur

• DaTimMan
tja heb ik weer eens spijt van een te goekope aankoop voor 50-75 eurotjes meer had ik al een goeie gehad 8)7 |:( balen!! ik koop dus voortaan meteen goed spul. is wel sparen (18jaar +bijbaan :( )

naja dan maar een stereo video recorder er op en via die zappen dan maar

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06-2025
Plague schreef op 09 augustus 2002 @ 00:10:
plague kan het weten :P :X }) 8)7

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-02 19:45

Mary Wana

keyboard nut

lijkt me gewoon ee kwestie van zoeken en testen , er zijn veeeel verschillende setjes! :)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:50

Sherlock

No Shit

Ik kan niks vinden op de sony site of met Google over de htddw740s, is dat een (wat) oude(re) set soms?

Heeft iemand hier wat meer info over?

Ik heb hier: http://www.indigo-av.co.uk/shop/HOME_CINEMA_KITS.htm
dus wat informatie gevonden + een plaatje.

Zit hier een aktieve subwoofer bij of niet?

[ Voor 0% gewijzigd door Sherlock op 12-08-2002 12:03 . Reden: Zoakactie ]

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• Psychops
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-03 19:40
Mijn zus heeft deze intern bij Philips gekocht. Geluid is wel OK, maar zeker niet denderend. Als je voor goed surround gaat moet je ook geen Philips hebben. Kijk eerder naar merken als Yamaha en Onkyo. Het zijn dan mischien geen complete setjes, maar ze hebben al redelijk goedkope instap modellen. Kijk bv eens op www.stassen.nl IMO DE hifi winkel in NL

Verwijderd

ik heb die dx3000-d nu ongeveer een maand en ik ben er super tevreden mee. DTS geluid is super, alleen jammer dat er bijna geen dvd's zijn opgenomen met dts. Verder heeft de set voldoende mogelijkheden en kwaliteit geluid (normale cd's) is ook goed. MP3 werkt ook prima!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-03 17:55

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Ik heb zelf de PIONEER DV-444SYS besteld. Ben zeer benieuwt naar de prestaties van deze set.

• OzBoz
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Misschien vind je dit wat

Heeft een collega pas gekocht, heeft een Media Award gewonnen en kan ook CDees met JPGjes en MP3's aan. Nog vrij nieuw maar wat ik er over gelezen heb, wel erg leuk.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Heb Sony ES en werkt perfect. Misschien iets boven budget, maar voor kwaliteit betaal je

• Crazyhorse
Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 11:28:
ik heb die dx3000-d nu ongeveer een maand en ik ben er super tevreden mee. DTS geluid is super, alleen jammer dat er bijna geen dvd's zijn opgenomen met dts. Verder heeft de set voldoende mogelijkheden en kwaliteit geluid (normale cd's) is ook goed. MP3 werkt ook prima!
Ik heb DTS nog niet kunnen testen helaas. Ik moet eerst mijn Gladiator DVDtje eens gaan terughalen. :) MP3 cd's heb ik ook nog niet getest, maar ik zie daar het nut ook niet echt van in. Ik heb hem echt gekocht om DVDtjes mee te kunnen kijken en beluisteren.

• Crazyhorse
OzBoz schreef op 12 augustus 2002 @ 15:22:
Misschien vind je dit wat

Heeft een collega pas gekocht, heeft een Media Award gewonnen en kan ook CDees met JPGjes en MP3's aan. Nog vrij nieuw maar wat ik er over gelezen heb, wel erg leuk.
Ik vind het design niks. :) Het moet er bij mij ook leuk uit zien!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

JerryH schreef op 12 augustus 2002 @ 11:20:
Ik kan niks vinden op de sony site of met Google over de htddw740s, is dat een (wat) oude(re) set soms?

Heeft iemand hier wat meer info over?

Ik heb hier: http://www.indigo-av.co.uk/shop/HOME_CINEMA_KITS.htm
dus wat informatie gevonden + een plaatje.

Zit hier een aktieve subwoofer bij of niet?
Hoe zit het hier nu mee? Zit er een aktieve subwoofer bij?
Waar kan ik dat zelf opzoeken?

• -Nexus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 11:26

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Niet echt een suggestie Crazyhorse... maar vond deze home cinema, weet niet eens of ik hem zelf wil kopen, maar is misschien wel leuk om erbij te zetten
komt van mijn topic Welke? speaker en versterker set
JVC TA-A5

Features

Compatible with DVD-video, CD, SVCD, VCD, CDR/RW, MP3(CD-R/RW) Front/Surround/Centre: 35W x5, 6ohms at 1Khz, with 10% THD; Surround: 60W, 3 ohms at 100Hz, with 10% THD
Dolby Digital/DTS decorder built-in
Dolby Pro Logic
Video outputs: Component/S-Video/Composite

Centre Unit

DSP (2-channel sources): THEATER/LIVE CLUB/DANCE CLUB/HALL/PAVILION
96KHz/24-bit audio D/A converter
10-bit/54MHz video D/A converter
ZOOM Play (4X)
Multi-brand TV and JVC VCR remote control unit
On-Screen Language (English/Chinese/Spanish)
PAL/NTSC compatible
20 FM and 10 AM station presets

Satellite/Centre Speakers
7 cm x 4 cm full-range bass-reflex
Magnetically shielded

Subwoofer
20 cm bass-reflex subwoofer

[b] Specifications [/b]

Centre Unit
Video Section
Horizontal Resolution: 480 Lines
Output Level: Component - Y 1.0Vp-p/75 ohms
-Pb/Pr 0.7Vp-p/75 ohms
S-Video - Y 1.0Vp-p/75 ohms
-C 0.286Vp-p/75 ohms
Composite 1.0Vp-p/75 ohms
Dimensions (W X H X D): 350 x 80 x 300mm
Mass: 6.3kg

Power Subwoofer
Speaker: 20cm, Bass-Reflex
Frequency Range: 25Hz ~ 200Hz
Dimensions (W X H X D): 219 X 324 X 320mm
Mass: 6.2kg

Satellite/Centre Speakers
Speaker: 7cm x 4cm, Bass-Reflex, Magnetically Shielded
Power Handling Capacity: 35W
Frequency Range: Satellite 90Hz ~ 20KHz
Centre 90Hz ~ 20KHz
Dimensions (W X H X D): Satellite 65 x 144 x 105mm
Centre 143 x 67 x 106mm
Mass:
Sattellite 420g
Centre 420g

Afbeeldingslocatie: http://www.jvc.com.sg/HiFi/images/tha5.jpg

Mensen die hem hebben? commentaar?

• OzBoz
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Crazyhorse schreef op 12 augustus 2002 @ 15:49:
[...]

Ik vind het design niks. :) Het moet er bij mij ook leuk uit zien!
Nou moet je um even IRL gaan bekijken, je kunt um staand, liggend en aan de muur hangen. Dat is vrij uniek.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Hurricane schreef op 12 augustus 2002 @ 11:29:
Ik heb zelf de PIONEER DV-444SYS besteld. Ben zeer benieuwt naar de prestaties van deze set.
ik ook!

lijkt mij een leuk setje.
ik ben er zelf ook nog niet uit welk setje ik ga kopen

ik zit nu met een kenwood receiver 5x80 watt (dolby pro logic), +2 kenwood lx1000 speakers en wil ook wel iets anders.....

pff...moeilijk kiezen met al die keus.

• Crazyhorse
OzBoz schreef op 12 augustus 2002 @ 16:46:
[...]

Nou moet je um even IRL gaan bekijken, je kunt um staand, liggend en aan de muur hangen. Dat is vrij uniek.
Ik wil er nu geen meer zien! :) Heb er al 1 gekocht en wil nu geen spijt krijgen als ik een mooier setje zie. :)

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-03 17:55

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Ik vind die nieuwe JVC als je hem neerzet net op een te groot uitgevallen wekkerradio lijken.
Het geluid van het setje moet trouwens wel zeer goed zijn. Dus als je het design wel mooi vind zou ik die halen.

• -Nexus

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Hurricane schreef op 12 augustus 2002 @ 17:40:
Ik vind die nieuwe JVC als je hem neerzet net op een te groot uitgevallen wekkerradio lijken.
Het geluid van het setje moet trouwens wel zeer goed zijn. Dus als je het design wel mooi vind zou ik die halen.
hahaha nou jah ik vind hem wel mooi! ik weet nog niet hoe ie klinkt maar dat ga ik zeer binnenkort uitvinden

• DaTimMan
over de htddw 740s heb em nu hier staan en bevalt me uitstekend
de site waar ik hem op heb gevonden in www.hermeselectronics.nl

• DaTimMan
JerryH schreef op 12 augustus 2002 @ 15:54:
[...]
Hoe zit het hier nu mee? Zit er een aktieve subwoofer bij?
Waar kan ik dat zelf opzoeken?
ja zit een active sub bij.. ik heb de set

• -Nexus

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

phoe... al die sets... :) wordt er gewoon moe van

• Sherlock

Sherlock

No Shit

DaTimMan schreef op 12 augustus 2002 @ 19:38:
[...]

ja zit een active sub bij.. ik heb de set
Dan weet ik al wat ik ga halen denk ik!

Verwijderd

Ik heb de JVC THA 10R home sinema set. en ik ben er echt heel te vreden mee met lord of de rings ook trilde de bank gewoon lekker

Verwijderd

ben van het weekend toevallig er ook opuit geweest om zo'n setje te kopen (ben nog niet geslaagt), ik denk dat het belangrijk is dat je er in iedergeval mp3/cdr/cdrw en video cd's op af kan spelen want dit kunnen ze namelijk niet allemaal. Zelf vindt ik de JVC
TH-A5R nogal mooi en goed klinken natuurlijk en hij is nog een beetje betaalbaar (dacht 598 bij bcc) zie de volgende link :

http://data3.jvc-europe.c...H-A5R&Country=Nld&Lang=Nl

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Verwijderd schreef op 11 augustus 2002 @ 18:40:
[...]

Philips word nergens aangeraden.
Hun logo is niet voor niks ' Make things better'

JVC is niet mijn smaak , maar ik vrees dat hun toestellen wat overschat zijn
En ook omdapioneer loopwerken gewoon allemaal rete goed zijn :Y)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• -Nexus

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

JVC a9 ervaringen??? KIESKEURIG
Pagina: 1