Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ATX PSU Extern, chassisdeel gezocht

Pagina: 1
Acties:

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-11 22:17

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Topicstarter
Voor mijn aankomende DivX box wil ik graag de voeding extern plaatsen, een eindje weg. Nu ben ik op zoek naar een chassisdeel voor zo'n 20 pens ATX connector, zodat het makkelijk aan mijn case gemonteerd kan worden. Bestaan die uberhaubt wel?

Ik heb molex.com al doorgespit (die liggen nu plat voor onderhoud) en google bood mij ook niet zo veel informatie. Een andere oplossing is natuurlijk gewoon een ander soort 20 polige stekker te maken, maar ik heb liever zo'n ATX plug.

Ik bedoel dus NIET zo'n ATX steker voor print-montage!

Verwijderd

Heel eenvoudig, loop een keer bij zo'n pc discount beurs naar een een of andere kabelboer, en haal daar een ATX verlengkabeltje. Effe knippen en solderen, klaar.
Ik heb ze vaak zat zien hangen, meestal zijn ze zo'n halve meter lang.

Ze gebruiken trouwens ook gewoon een printplaat connector met wat krimpkous.

• sebastius

sebastius

Topicstarter
Ik bedoel dus NIET zo'n ATX steker voor print-montage!
Want die krijg je nooit goed gemonteerd zodat de boel ook stevig is. Ik weet echt wel van die verlengkabeltjes af enzo maar dat is niet wat ik zoek!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:37

talin

ES-MA

i.v.m. met te groot gebouwde eigenbouw kast , stond de voeding dus ook te ver van het mobo af .

ik heb de voeding opengehaald , alle draadjes losgesoldeerd .
een 20aderige kabel ergens opgesnort , en dus weer netjes in de voeding gesoldeerd .

en toen de stekker , je kunt bij farnell ( www.farnell.com ) conectoren krijgen los als set die dus weer als echte ATX stekker in elkaar gezet kunnen worden .

zo heb je dus meteen een mooie gerounde cable en geen zichtbare mod sporen .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• sebastius

sebastius

Topicstarter
ja maar dat zoek ik niet. Mijn voeding gaat buiten de kast en als ik hem wil transporteren, dan moet de steker losgekoppeld worden van de kast. Vandaar dat ik een chassisdeel zoek (net zoals er chassisdelen zijn voor Jackplugjes en 220V stekers)

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Die Minifit J-connectoren (zoals ze officieel heten) zijn er wel in een soort chassisdeel; maar dat is meer een printdeel met extra randjes en clips om het ding in een intern paneel vast te klikken. Die connectoren zijn in principe niet gemaakt om vaak los en vastgemaakt te worden; derhalve voorspel ik je nu dat als je veel aan transport gaat doen (ivm LAN-parties enzo), je grote kans maakt dat je op een gegeven moment met een brakke voedingssteker zit.

Beter is het om een echt chassisdeel-met-bijbehorende-steker te kopen (Amphenol heeft hele mooie die ook nog eens de stromen aankunnen die er in een PC lopen) en die daarvoor te gebruiken.

[ Voor 0% gewijzigd door Kaj. op 09-08-2002 10:28 . Reden: typo's ]

• sebastius

sebastius

Topicstarter
Zoiets vermoede ik al. Ga ik zaterdag naar kijken.

• Dutch_Demon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-01-2022
ben ff de naam kwijt maar ja kan ook zo'n oude printer kabel gebruiken moet je alleen ook je voeding modden

- Systeem Specs -

• sebastius

sebastius

Topicstarter
Daar zat ik ook al aan te denken. Bedankt!
Pagina: 1