Toon posts:

Geen fan rmp registratie??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net 2 casefans in mijn mobo gestoken (Abit KG7 raid). MBM 5 herkent deze fans niet, eveneens als de BIOS van mijn mobo zelf niet. Ze geven allemaal 0 rpm :(

Alle fans zijn van enermax en zijn regelbaar. Ze hebben 3 pins connectoren.

Iemand? :?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik neem aan dat de connectors goed zitten en ze draaien dus ook allebei???

Verwijderd

Topicstarter
Yepz, alles draait gewoon, ik krijg enkel geen registratie :?

• venomous
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-02 17:25
Ikke ook niet meer denk dat of rpm te laag is of ze worden niet herkent.
Het is iedergeval raar.

Specs

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Het gele kabeltje aan de fan zelf regelt het aantal rpm. Alleen als je deze direct (zonder verloopstekker) op het moederbord aansluit, zou je het aantal rpm moeten kunnen zien. Op een p3/p4 moederbord kun je zelfs het aantal rpm weizigen.

Voldoe jij aan bovenstaande eisen :?

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 19:02
Als je een TE laag aantal rpms haalt wordt dit niet weergegeven... verhoog de toeren v/d Enermaxen maar eens en je zal zien dat het daarna gewoon werkt.

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

Silentpuma

To much mind...

Lang niet iedere fan heeft een mechanisme in zich wat de RPM kan registreren. Deze zijn waarschijnlijk ook wat duurder, en hebben maar 2 draden.
Niet altijd. Ik heb hier ook 2 Titan casefans, met 3 draden. Zou dus RPM kunnen meten, denkje. Mooi niet, er zit geen mechanisme in, want ondanks dat hij op me MB zit geprikt, heb ik geen RPM... :'(
Er wordt meestal bij vermeld de fans vermeld of ze RPM kunnen registreren denk...

Use the Search Luke...

Verwijderd

Topicstarter
Redje schreef op 09 augustus 2002 @ 18:57:
Als je een TE laag aantal rpms haalt wordt dit niet weergegeven... verhoog de toeren v/d Enermaxen maar eens en je zal zien dat het daarna gewoon werkt.
Is 1000 rpm te laag??

Verwijderd

Topicstarter
Silentpuma schreef op 09 augustus 2002 @ 19:28:
Lang niet iedere fan heeft een mechanisme in zich wat de RPM kan registreren. Deze zijn waarschijnlijk ook wat duurder, en hebben maar 2 draden.
Niet altijd. Ik heb hier ook 2 Titan casefans, met 3 draden. Zou dus RPM kunnen meten, denkje. Mooi niet, er zit geen mechanisme in, want ondanks dat hij op me MB zit geprikt, heb ik geen RPM... :'(
Er wordt meestal bij vermeld de fans vermeld of ze RPM kunnen registreren denk...
Ik heb de nieuwste van enermax, die zou da toch mogen hebben voor 16 eur, niet? :?

Verwijderd

Topicstarter
wwillem schreef op 09 augustus 2002 @ 18:47:
Het gele kabeltje aan de fan zelf regelt het aantal rpm. Alleen als je deze direct (zonder verloopstekker) op het moederbord aansluit, zou je het aantal rpm moeten kunnen zien. Op een p3/p4 moederbord kun je zelfs het aantal rpm weizigen.

Voldoe jij aan bovenstaande eisen :?
Zit idd direct op het mobo, maar nog steeds niet. Maar ik heb nu ook gezien in mijn BIOS dat ie maar 2 van de 4 fans kan aflezen?? 8)7

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-01 14:52
Kan maar zo, ff alleen Fan0 en Fan1 insteken en kijken watie doet.

http://twitter.com/randalpeelen

Verwijderd

Topicstarter
JimmyPop schreef op 09 augustus 2002 @ 23:11:
Kan maar zo, ff alleen Fan0 en Fan1 insteken en kijken watie doet.
Dan werkt ie normaal :)
Pagina: 1